Gå til innhold

"Sjømanns tråden"


Espen^^
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Viss me skal jukse å legge ut bilder av ting i dokk me har vært med på så har eg og vært me på både denne og Alvheim :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg tjenestegjorde på KV Svalbard i 2003/04.

ftgogteuho8vmstz5zfb.jpg

Gikk matros lærling i HSD/TIDE og jobbet på forskjellige ferger der.

No jobber jeg på M/F Fanafjord som matros, en av Nordens (rett meg vis jeg tar helt feil no:) 5 største bilferger som går på LNG. Fergen er 129m lang og er bra stor for å være ferge.

eb6e7ib62m6xv9ob3fqs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Viss me skal jukse å legge ut bilder av ting i dokk me har vært med på så har eg og vært me på både denne og Alvheim :lol:

Den ligger ikke i dokk nå. Den ligger til kai. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på deg på Kongsberg nylig, jeg jobber i Trico som førstestyrmann :)

Åå er det deg, ja! :) Visste ikke at du var BMW-mann :D

Joda, vanskelig å unngå det straks man har prøvd en BMW :)

Hvordan var det i Gulfen da? Frister det å dra tilbake?

Dette blir vel OT, men det var ganske fint der borte, men også VARMT! :shock: Har mulighet til å bytte til den båten hvis jeg vil, men jeg tror ikke jeg orker all varmen og reisinga. Vikartur er derimot greit. Kan hende jeg ombestemmer meg når det blir vinter og jeg står oppi masta i storm på haltenbanken (eller er det dèt jeg skal bruke lærlingen til?) :lol:

5 ukers turnuser de har på Vision?

Tenkte egentlig mest på alle skrekkhistoriene som har versert i det siste om hvor tungvindt det er blitt med bytte i US pga myndighetenes behandlig av de som reiser. Risiko for å bli fratatt både mobil, pc, og t.o.m. USB brikker. Har planer om å komme meg i varmere strøk skjønner du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Viss me skal jukse å legge ut bilder av ting i dokk me har vært med på så har eg og vært me på både denne og Alvheim :lol:

Den ligger ikke i dokk nå. Den ligger til kai. :P

Har Aker Barents kommet i dokken nå eller er den og ferdig der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke akuratt sjømann, men jeg jobber som elektriker under byggingen av aker spitsbergen. (Ja den er registrert som båt)

Her er et bilde fra når de koblet sammen plattformen og skroget.

Det var visstnok verdens største løft. Mellom 11 000 og 12 000 tonn.

228636.jpg

Aker sier vel også at det er verdens største SSDR, eller Semi submersible drilling rig om du vil ;)

Jeg skal muligens begynne å jobbe på den når kommer seg til havs over jul en gang..

Denne har jeg vært med å montert trusterene på :P Jobber på flytekranen Eide lift 2, skal se om jeg får rotet frem noen bilder en dag :D

Har også jobbet ett par år på Normand Vester og Normand Drott. Supply og AH-tug.

Er litt sjømenn som kjører BMW ser det ut til :wink:

Viss me skal jukse å legge ut bilder av ting i dokk me har vært med på så har eg og vært me på både denne og Alvheim :lol:

Den ligger ikke i dokk nå. Den ligger til kai. :P

Har Aker Barents kommet i dokken nå eller er den og ferdig der?

Barents ligger i dokken den nå. Og Alphaen/spitsbergen er snart klar til sjøprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Fonn..en god stund ja....

Freya.....og nå fast på Flora...

Kjekt å se andre så jobbe på sjøen her og! :) Jobbe som trikker for østensjø. Vært på Edda Fonn, Fjord, Frigg og Freya..

ska se om eg klare å rota fram noken bilder..

Edda Fonn

ved_d_pen.jpg

Edda Fjord

EDDA_FJORD__.jpg

Edda Frigg

EDDA.FRIGG_J.Edelbroek.jpg

Edda Freya

Deep-EddaFreya.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...