jcvold Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 jeg har importert bilen jeg hadde i USA , og den er på vei til norge nå. det er en BMW 325Ci coupe, en 2001 modell det jeg lurer på er om det er stor forsjell på hvor mye staten skal ha , om jeg registrerer den / toller den nå, eller om jeg venter til etter nyttår? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 Det finner du fort ut på toll.no Prøv først med en 2000mod og etterpå med 2001 mod, så regner du ut differansen på avgiftene.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALLSTAR Skrevet September 28, 2008 Share Skrevet September 28, 2008 du må også huske å sjekke hvilken måned bilen er førstegangs reg i!! hvis bilen er førstegangsreg feks: 10/2001 så utgjør det ikke mye å vente til over nyttår.. det går ikke kun på årstall men også på hvilken måned når det gjelder bruksfradrag på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 aha, takk. vognkortet ligger i bilen,så husker ikke i farta hvilken måned det var,så får vente å se. men hvor mye veier en slik bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 aha, takk. vognkortet ligger i bilen,så husker ikke i farta hvilken måned det var,så får vente å se.men hvor mye veier en slik bil ? Når det gjelder US-import. Vet ikke om det er sånn enda, men før så måtte de vises hos BT i Drammen for godkjenning. De er vistnok særs lite info i de amerikanske vognpapirene, så bilene ble veid der for å fastsette vekt. Men som sagt, jeg vet ikke om det er sånn nå lengre. Du må nesten ringe til BT og høre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gregus Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 hvor lenge har du bodd i usa? Har jo en viss betydning for avgiften! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet September 29, 2008 Forfatter Share Skrevet September 29, 2008 hvor lenge har du bodd i usa? Har jo en viss betydning for avgiften! bodde i usa i 23 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet September 29, 2008 Share Skrevet September 29, 2008 æh, beklager at eg låner tråden litt, men når eg prøvde å sjekke ut denne på Toll.no så fikk eg frem en engangsavift på 66.000!!! Kan det stemme? kan noe hjelpe meg å finne ut ka det vil koste meg å få norske skilter på den? http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 hvor lenge har du bodd i usa? Har jo en viss betydning for avgiften! bodde i usa i 23 måneder Hvilken betydning har det? Såvidt det er meg bekjent så eksisterer ikke ordningen med flyttegods lengre. Correct me if i`m wrong! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 hvor lenge har du bodd i usa? Har jo en viss betydning for avgiften! bodde i usa i 23 måneder Hvilken betydning har det? Såvidt det er meg bekjent så eksisterer ikke ordningen med flyttegods lengre. Correct me if i`m wrong! Du har helt rett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 aha, takk. vognkortet ligger i bilen,så husker ikke i farta hvilken måned det var,så får vente å se.men hvor mye veier en slik bil ? Når det gjelder US-import. Vet ikke om det er sånn enda, men før så måtte de vises hos BT i Drammen for godkjenning. De er vistnok særs lite info i de amerikanske vognpapirene, så bilene ble veid der for å fastsette vekt. Men som sagt, jeg vet ikke om det er sånn nå lengre. Du må nesten ringe til BT og høre. Hafslund i Sarpsborg tar også imot US biler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Regner med at du har alt av titel osv. Du har mulighet til å ta den inn på 2 måter i og med at det er en 2001 modell. Når er den 1 gang registrert? Jeg tok min inn på unntaksregelen som gjør at man ikke bruker co2 men antall hk og vekt. Da må bilen være 100% orginal og du har ikke lov til å gjøre endringer på bilen i ettertid. Ikke lakkere, sette større felger, senke sportseksos osv. Hvis ikke så tror jeg du må ta den inn på c02 og da må du ta en test som vistnok koster en del. Dette har jeg ikke gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansson Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 kan du ikke bare kjøre den på amrikanske skilter da?? eller har du ikke person nr der ? jeg skal kjøpe svensk registert bil nå men nå har jeg person både i sverige og i norge noe som vil si at jeg kan kjøre svensk registert bil i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 kan du ikke bare kjøre den på amrikanske skilter da?? eller har du ikke person nr der ? jeg skal kjøpe svensk registert bil nå men nå har jeg person både i sverige og i norge noe som vil si at jeg kan kjøre svensk registert bil i norge Her bør du passe litt på... man kan ikke ha folkeregisteradresse i Norge og samtidig kjøre en svensk bil i Norge... med mindre man kan dokumentere at man tilbringer en stor del av året utenlands (f.eks i forbindelse med jobben etc.). Jeg har f.eks både et norsk og dansk personnummer, men jeg kan kun bo fast et sted og for min del er det i Danmark (ergo er jeg stadig registrert utvandret i det norske folkeregisteret). Jeg jobber imidlertid fulltid i Oslo (min arbeidsgiver er norsk) og det gjør det nødvendig at jeg leier en bolig i Oslo. Leiekontrakten for boligen samt ansettelsesavtalen er min dokumentasjon overfor danske myndigheter i forbindelse med at jeg skal kjøpe en norskregistrert bil og til tider kjøre med den i Danmark. Danmark har om mulig enda strengere regler for kjøring av utenlandsk bil i landet enn det Norge har. Poenget i denne sammenhengen er altså ikke hvor mange personnummere man har, men hvor man er registrert bosatt iht. det norske folkeregisteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jansson Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 jeg er registert på svensk addresse men bor sammen med en kompis i norge dog alt står på han Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå