Rabies Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Jeg sliter med at vinduet i førerdøra mi hopper ut av sporet sitt. Det er generellt tungt å sveive når man kommer ca 15 cm ned og lavere, og etter ca 25-30 cm så går det ut av skinna i forkant av døra (ikke den skinna som fester ruta i vindusheisen, men den som ruta glir opp og ned i) Har byttet x antall klips til vindusheisen da disse nekker jevn og trutt. Ikke noen komplisert operasjon, men det begynner å bli et stort irritasjonsmoment Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Rabies Posted September 29, 2008 Author Posted September 29, 2008 Mulig mulig... Men det er jo ikke så lett å smøre listene inni døra da.
Mexos Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Har du slakke i heisen? Sleit med at min hoppet ut i bakkant, da var det slakke i vindusheisen min pga en sliten glider. Bak på det staget du kan justere heisen med står det en glider gjemt. Denne var utslitt hos meg og jeg hadde derfor slakke i den arma.
Superbeetle Posted September 29, 2008 Posted September 29, 2008 Mulig mulig... Men det er jo ikke så lett å smøre listene inni døra da. Kommer jo litt an på hva som går tregt. Men jeg syntes det pleier å hjelpe med litt white grease el.l på skinnene etc inne i dørtrekket. Samt silikonspray på føringene langs ruten
Rabies Posted September 30, 2008 Author Posted September 30, 2008 Hmmm, heisen virker sånn noenlunde tight og fin den men når ruta hopper ut så må den i ganske godt spenn for at jeg skal få den på plass igjen. Tror nok det er hovedgrunnen til at den er tung å sveive (burde vel ha tenkt på det før )
Recommended Posts