Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke sikkert gulvet er så ille fordi om at gulv matta er litt vannholdig. Matta mi var gjennomtrekt av vann, sto i to år med den matta i, og det var bare småkjeks under der.

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tøøøft.

Svart met. er utrolig pent, samtidig som det er et "safe" valg :)

Dette blir gøy å følge med på.

Skrevet

Ja du som er elektriker er det jo ikke noe problem å få kostet på seg en masse lys. hehe værre for oss som ikke kan det. hehe

vi må sitte med lommelykta og leierbålet vi. hehe

• 4 weeks later...
Skrevet

Da må det er liten update til her. Bilen har jeg ikke jobbet med siden jeg satte den på bukker, har vært så mye annet jeg har måtte drive med i det siste. Gikk plutselig fra samboer til singel så har ikke vært mye arbeidslyst på meg :?

Men idag har jeg fått gjort litt iallefall.

Har begynt å gjøre klar for å ta ut motor, mangler bare å løsne girkassen.

IMG_0001-2.jpg

Fant også det første rusthullet, bak festet til coilen:

IMG_0008.jpg

Da jeg plukket ut lyktene, fant jeg noe jeg aldri har sett på E30 før, hva kan den greia med blå slange være? Tror det er sånn justering av nærlyset, for den var koblet til den ene justeringsskruen på lykta.

IMG_0005-1.jpg

Skrevet

det justering ja. går på vakum:)

du bør ha en justeringsfunksjon inne i bilen og da, pleier å sitter på venstre side av rattet mener jeg.

Skrevet

Vertical Aim Control fant jeg ut at det var. Hmm. Ikke sett noen bryter for dette, men skal sjekke imorgen om jeg finner den. Står på nettet at den skal være automatisk? Det går slanger fra begge sider og inn i kupeen iallefall.

• 3 months later...
Skrevet

Jeg har vel NM i å ikke oppdatere på denne bilen, beklager det. Er en stund siden jeg oppdaterte sist, men har jo skjedd litt for det. Ikke så mye interessant kanskje, mest demontering og rustfjerning.

Førersiden under teppet:

IMG_0019.jpg

Passasjersiden:

IMG_0035.jpg

Her var det så mye rust at vi skar vekk alt og sveiset inn ny plate:

IMG_0031.jpg

IMG_0044.jpg

Også skjært vekk rust og sveiset inn ny plate her også:

IMG_0034.jpg

Etter første sparkling:

IMG_0039-1.jpg

Motoren på vei ut:

IMG_0026.jpg

...og satt på bukk. Den er demontert nå, venter bare på nytt paknings-sett så skal den lakkeres og settes sammen igjen:

IMG_0047-1.jpg

Har bestilt helbur i polert aluminium også, er ca 7-8 ukers leveringstid på det.

Har også bestemt meg for farge, som blir Scwarz metallic :) Blir ikke like lenge til neste oppdatering :wink:

Skrevet

Forresten noen som vet åssen man sjekker om M-tech 2 stylingen er ekte? Det er av plast og med BMW-merket "stemplet" inn i plasten. Lurer litt på hvorfor jeg har svart tak i bilen min også, dette var jo bare levert på M3 og M-tech så vidt jeg vet?

• 2 months later...
Skrevet

Noen bilder fra siste tiden. Ble et stort avbrekk med 3 uker ferie oppi det hele, men har fått kommet litt igang igjen.

Fått pakningssett, venter bare på å få kokvasket toppen så begynner jeg å sette sammen motoren igjen.

IMG_0010-2.jpg

kjøpt nytt coilover sett, K-sport:

IMG_0024-1.jpg

Også fått buret:

IMG_0025-1.jpg

IMG_0028.jpg

Har begynt på understellet nå, plukket ned forstillingen for foringsbytte, blir Powerflex antakelig. Bak har jeg ikke tatt ned ennå, men løsnet alt. Traversen vil ikke ned så lett, så må vel på med spett imorgen :wink:

Skrevet

Gromme planer :)

Hvor kjøpte du buret? Hvor mye ga du ferdig frakta inn i Norge? :) Kunne tenkt et sånt til e34'n min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...