Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min e30 så starter ikke bensinpumpen før startmotoren går (skinner).. Og den sumingen av tomgangs motoren har jeg også på min, den kommer når teningen står helt på. Når den lyden kommer så funker hvertfall bensinpumpe releet.. så da er det kansje stor mulighet for at pumpen din er gåen...

Men prøv å gi pumpen direkte 12v..

Mvh

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jess, kan jeg bare koble direkte fra batteri eller? Vil ha fyr på bilen litt brennkvikt. Den startet og gikk i to sek, så stoppet den. Prøvde å starte igjen, da bare hostet den litt også skjedde ikke mer. Var vel da pumpa gikk antar jeg (hvis det er den da). Triggersensoren kan det jo være også, sjekket den visuelt da bilen ikke ville starte, var ikke noe uvanlig som jeg kunne se. Sjekke kablene til den kanskje, flyttet jo litt på de da jeg bytta vannpumpe. Dårlig kontakt...?

Ok, så da er tomgangsmotor iorden.

Ja, må snart ha brukt opp uflaks-kvota nå vel. Hele bilen er jo snart ny :evillol:

Skrevet

Bare prøv å sett 2 ledninger fra et batteri å inn på pumpa, så prøver du å starte :) Om det da er dødt vil jeg tippe triggersensoren, den gir jo sign. til bensinpumpa så. Husker ikke ohmverdien, men prøv å ohm triggersensoren. Skyt meg om jeg tar feil, men tror den skal ligge på rundt 5-600ohm.

Skrevet

Ah, takk NA! Skal prøves imorgen rett etter jobb :)

username: Hehe, artig! Skulle likt å se åssen den ser ut idag. Var glad i den bilen der, min første "modifiserte" bil ;)

Skrevet

Da har jeg funnet ut av problemet tror jeg.

Altså: Jeg hentet to ledninger fra batteripolene og koblet de rett på stikkene til kontakta på bensinpumpa. Da startet pumpa og gikk i ca 3-4 sek. Tok og målte i "hun" kontakta da jeg vred om tenningen og dro den på starter. Da målte jeg også spenning der. Koblet på og prøvde å starte igjen, da fyret den med en gang, men døde da ut etter 4-5 sek.

Konklusjon: Jeg må kjøpe ny pumpe?

Skrevet

I vent på deler så prøvde jeg en spacer jeg har liggende her, 15mm på ene bakhjulet. Tror jeg kjøper meg et sett, ble litt kult uten at det ble for mye poke ;)

mu7zjeia8b9fkyju8rbs.jpg

thudtuq8cqi52togyojq.jpg

Tenkte å høre med dere hva symptomene på diffen min kan være. Altså, jeg kjøpte den for to år siden, da skulle den være nyoverhalt og har jo ikke brukt den særlig før nå, etter at jeg fikk skilter på bilen. Men den har en sånn summelyd som øker med farten, høres omtrent ut som en sekvensiell girkasse liksom. Den har ny olje seff. Men har aldri åpnet den og sett, antok at det skulle være ok siden den var nyoverhalt...

Skrevet

Klarte ikke helt å tyde den siste meldingen din der, E30Frelst.

Var det bare et lager som var gåent hos deg?

Skrevet

Nei, ikke åpnet den ennå. Byttet den før jeg begynte med bilen og det er jo 1,5 år siden. Da var det vanskelig å høre om det var ulyd i diffen, siden det var bra ulyd i girkassa som satt på da ;) Girkassa er byttet og nå er det diffen som lager ulyd ja. Man hører det godt bare man jekker den opp og dreier hjulene.

Ble vel lurt av han jeg kjøpte den av da...

Hadde slik lyd i E30 M3en jeg hadde før, den gikk da i to sesonger med lyden, ingen problem. Men ryker den, så gjør den det selvfølgelig lengst unna hjemme.

Skrevet

"Men den har en sånn summelyd som øker med farten, høres omtrent ut som en sekvensiell girkasse liksom."

Det kommer enten av et lager, eller at du ikke kjører på Castrol SAF-XJ.

Bruker du ikke riktig olje, så brenner du opp lammelsperra de.

Tydeeliig nok nåå? : D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...