FTE Skrevet September 13, 2010 Forfatter Skrevet September 13, 2010 Takker så mye, e30tic, jeg har jo snakket litt med deg om dette tidligere. Bare hyggelig at du kommer med tips og råd, her hjelper alt! Ok, så jeg dokumenterer understellet og størrelse på stabstag o.l. Nå har jo jeg K-sport understell montert, men har ingen planer om å vise bilen med det, har originale 51mm fjærbena liggende Jeg tenker også at det er bedre å søke om en moderat effekt istedet for å håpe på 330-350hk godkjenning. For det er umulig allikevel. 250hk i vognkortet, og jeg er superfornøyd. Jeg skal begynne å sette sammen søknaden imorgen tenker jeg, skal samle sammen litt data på bilen først så jeg har noe å skrive, hehe. Takker igjen
FTE Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Har nå skrevet og sendt søknad til Statens Vegvesen om ombygging og godkjenning av turbo i min E30. Så får vi se hvor lang tid det tar å få svar, og om svaret er tilfredstillende Fikk mail om at de hadde mottatt søknaden og at den var sendt til en saksbehandler. *spent*
Jørgen-Fastbmw Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Tøøøft Eg har hatt besøk av han som har med godkjenning av ombygginger her i SogF (han som godkjendte E36Cab1 sin e34 v12TT) på verkstedet mitt, og han forklarte meg ka eg skulle gjere for å få mitt bygg innskrevet i vognkortet
e30 tic Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Tøøøft Eg har hatt besøk av han som har med godkjenning av ombygginger her i SogF (han som godkjendte E36Cab1 sin e34 v12TT) på verkstedet mitt, og han forklarte meg ka eg skulle gjere for å få mitt bygg innskrevet i vognkortet kjekt at di tar turen hjem da! Har ikke hørt snakk om det her på denne kanten.
Torek Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Har nå skrevet og sendt søknad til Statens Vegvesen om ombygging og godkjenning av turbo i min E30. Så får vi se hvor lang tid det tar å få svar, og om svaret er tilfredstillende Fikk mail om at de hadde mottatt søknaden og at den var sendt til en saksbehandler. *spent* Spent! Dette blir isåfall gromt!!
FTE Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Tøøøft Eg har hatt besøk av han som har med godkjenning av ombygginger her i SogF (han som godkjendte E36Cab1 sin e34 v12TT) på verkstedet mitt, og han forklarte meg ka eg skulle gjere for å få mitt bygg innskrevet i vognkortet Oi, det var jo kjekt da. Skulle gjerne hatt litt veiledning på mitt bygg også, ang. bremser og slik, jeg vet jo ikke hva BT krever av det f.eks. Men regner med de skriver tilbake til meg om sånne ting hvis de mener jeg må oppgradere til en spesifikk størrelse på bremser o.l. Jeg skrev at jeg ønsket å godkjenne bilen med Alpina B6 3,5 sine spec, altså 254hk. Kan jeg høre med BMW Norge for slike papirer hvis de krever å få se det? De vil sikkert ha det svart på hvitt at BMW har levert E30 karosserier til Alpina, slik at de ser at disse bilene ble typegodkjent med denne effekten.
oxygaxe Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Fasinerende tråd, har satt her i 2 timer nå får å få lest alt. 2 thumbs up for deg, liker pågangsmotet og entusiasmen
Spiritus Sancti Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Tøøøft Eg har hatt besøk av han som har med godkjenning av ombygginger her i SogF (han som godkjendte E36Cab1 sin e34 v12TT) på verkstedet mitt, og han forklarte meg ka eg skulle gjere for å få mitt bygg innskrevet i vognkortet Oi, det var jo kjekt da. Skulle gjerne hatt litt veiledning på mitt bygg også, ang. bremser og slik, jeg vet jo ikke hva BT krever av det f.eks. Men regner med de skriver tilbake til meg om sånne ting hvis de mener jeg må oppgradere til en spesifikk størrelse på bremser o.l. Jeg skrev at jeg ønsket å godkjenne bilen med Alpina B6 3,5 sine spec, altså 254hk. Kan jeg høre med BMW Norge for slike papirer hvis de krever å få se det? De vil sikkert ha det svart på hvitt at BMW har levert E30 karosserier til Alpina, slik at de ser at disse bilene ble typegodkjent med denne effekten. Heeeeeeelt syk den e30'n din! Men, lykke til med å få Alpina papirer av BMW Norge! Hehe
FTE Skrevet November 10, 2010 Forfatter Skrevet November 10, 2010 Idag fikk jeg et hyggelig brev fra Statens Vegvesen (for en gangs skyld). De har bekreftet at de vil kunne godkjenne ombyggingen fra orig. motor til twinturbo, med en ny effekt på 180-190kW. Gjett om jeg ble overrasket og ikke minst glad!
Spiritus Sancti Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Haha, twinturbo og 180 kW ja.. DET kan jeg tenke meg.. Men, sykt fett at du får godkjent det! Lykke til vidre:)
Heib Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Idag fikk jeg et hyggelig brev fra Statens Vegvesen (for en gangs skyld). De har bekreftet at de vil kunne godkjenne ombyggingen fra orig. motor til twinturbo, med en ny effekt på 180-190kW. Gjett om jeg ble overrasket og ikke minst glad! Grattis
e30 tic Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 gratulere! din snik. JEG skal ha den første twin turbo godkjente e30 en så kan du få ha den råeste bilen utseendemessig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå