Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, jeg heller mer og mer mot E30 M3 understell egentlig. Blir så mye enklere.

ja, Ja JA..!

Gå for m3 understell, så kan vi byttelåne litt felger iløpet av sommerperioden ;)

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe, får prøve å få tak i et M3 understell iløpet av vinteren ja ;) Må vel selge unna litt stæsj først. Ellers kan det jo hende vi plutselig bare bytter understell vi, Anders :evillol:

Skrevet
Ellers kan det jo hende vi plutselig bare bytter understell vi, Anders :evillol:

Hehe, er det nå jeg bør begynne og engste meg for hvordan bilen blir seende ut til våren igjen? :P

Må også si meg enig i kommentaren din over her, han er det ;)

Skrevet
Ellers kan det jo hende vi plutselig bare bytter understell vi, Anders :evillol:

Hehe, er det nå jeg bør begynne og engste meg for hvordan bilen blir seende ut til våren igjen? :P

Må også si meg enig i kommentaren din over her, han er det ;)

Ja, nå forsvinner alle gromdelene dine ;) neida, det skal nok gå bra det vettø. Skal nok passe på den. Vi får ta en helg i garasjen i vinter og prate litt sjit og drikke øl og glede oss til sommeren :lol: Så inviterer vi Tore på Sporet også ;)

Skrevet

Da har jeg begynt demontering av motoren. Er ikke så mye å vise ennå egentlig. Jeg bruker originalpakningen om igjen, satser på at den holder til det lille trykket jeg skal kjøre. Så jeg lar toppen sitte på også bytter jeg boltene til ARP, så går jeg i gang med å tilpasse turboene, IC, trykkrør og slikt etter hvert.

Ser blankt og fint ut ennå:

bhti6bnfovd5gsk75pfo.jpg

8zkauspgv4h91uq1bgpt.jpg

Fant en smart måte å gjøre fra meg panseret på. Jeg hang det like godt på veggen med kraftige kroker :)

anqj9kyjgcc39jyvpzb2.jpg

Noen bilder fra en tidligere prøvemontasje på prefacemotoren:

5zsr7etjzy564vj2rb9y.jpg

xhp5we1bwlay25gog6h3.jpg

Skrevet

Enig! ;) Jeg kan også hjelpe deg i garasjen med bygginga, hvis du vil det! Koke litt kaffe, sende deg verktøy etc.

Nok sprøyt fra meg. Dette skal bli moro å følge med på! :D

Skrevet

Turboaggregatene:

zfdaf18rdepb6ese6kac.jpg

Slik blir de stående. Det bakerste grenrøret gikk akkurat på med demontering av de øverste pinneboltene ;)

jav932lfxygyap3y0jyf.jpg

Har plukket av innsug og fuelrail. Nye dysene, E36 M3.

gh4o54krmr637vngnkla.jpg

Vil det være smart å bytte gummiringene på dysene før man setter sammen tro? Har hørt noen historier om brann som følge av ødelagte/sprekte gummiringer...

Og må jeg ha justerbar/progressiv BTR?? Hvor kjøper man det i såfall?

Skrevet

jeg har en helt ny ubrukt bensintrykksregulator liggende som jeg kjøpte for en stund tilbake med planer om å bruke på en m20 turbomotor som ikke ble noe av.. kan finne ut av hva den heter og sende deg et bilde av den hvis det er interessant :)

gratulerer med godkjent søknad, blir gromt ;)

godkjent turbo i en så strøken e30 er jo perfekt!

Skrevet
jeg har en helt ny ubrukt bensintrykksregulator liggende som jeg kjøpte for en stund tilbake med planer om å bruke på en m20 turbomotor som ikke ble noe av.. kan finne ut av hva den heter og sende deg et bilde av den hvis det er interessant :)

gratulerer med godkjent søknad, blir gromt ;)

godkjent turbo i en så strøken e30 er jo perfekt!

Takker. Legg ut et bilde her, hvis du har ;)

Skrevet
Det her blir bra! Dobbelturbo i E30! Hva er motivasjonen for dobbel kontra enkel??

Mye HK er oppnåelig med oppsettet du skal kjøre?

Takk for det :)

Er egentlig ingen spesiell motivasjon for dobbel, jeg kjøpte dette settet ifjor, så tenkte å prøve på godkjenning av det, siden jeg har det liggende ;)

Hva jeg kan dra ut av oppsettet mitt vet jeg ærlig talt ikke. Skal da godkjennes med ca 260hk, og det skal ikke være noe problem med mitt oppsett.

Hvis jeg senere går for større dyser, datasprut, sveising av topp og pianotråd i blokka, kan jeg nok lade mer trykk og kanskje ta ut 300+hk. Større turboer må nok til for å snuse på 400hk-tallet.

Skrevet

Blir grymt med 2 snurrer under panseret!

Må bare si at denne bilen er så sinnsykt rå, en av de peneste E30 jeg har sett! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...