R Andersen Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Mulig jeg har E30 M3 understell for salg, men kun foran. Kjøpte et komplett understell, men det ser ut som jeg bare får brukt for bakdelene. Dette understellet har vært brukt til å godkjenne E30 med turbo før, så det er kanskje noe for deg? Jeg har evt. bakfjører og demper. De skal jeg ikke bruke. Det er ikke noe finnish over delene, da de er brukt, så det passer kanskje dårlig på denne bilen... Si ifra hvis det er av interesse!
winchester Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 R Andersen, finish på understellsdeler fikser han da vel selv
R Andersen Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Hehe.. Det vil jeg nok tro han fikser ganske greit ja..
FTE Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 CV-Erik og fizn: Takker, takker R Andersen, synes nå du skal selge komplett bak til meg også, er du ikke enig? Hehe. Er av interesse det altså, bare lurer på hvordan jeg skal komplettere bak Mye tenkte du for komplette fjærbena foran og demper/fjærer bak? Ta det gjerne på PM.
G-RACING Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Kjøp nav og skiver fra koed, så er du langt på veg Mr FTE Stabstag bak fra M3 er likt orginalt 320/325 stabstaget, så er ikkje så mykje som skal til!
R Andersen Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Som det blir nevnt over her, så er det ikke så mye som skal til for å få et komplett bak for deg. Det er jo samme bærebroene, så nytt nav, skiver og calipper og sikkert et par andre småting, så er du i mål.
FTE Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 Oki, da skal jeg sjekke opp litt ang bak. Mulig jeg legger ut mitt K-sport coiloversett til salgs om jeg går for M3. Noen som trenger, send en forespørsel til meg Men over til noe annet: Driver å monterer dysene på fuelrailen nå og kom over siste dysa (selvfølgelig) som har en sprekk nederst, altså i plastkoppen rundt dysehullet. Er denne kast? Eller får man tak i nye sånne kopper? Regner med jeg ikke kan bruke denne med en sånn sprekk i? Og er det noen som faktisk kan bekrefte at det er dyser fra E36 M3? Evt 3.0 eller 3,2..?De er hvite og er merket med 370 øverst.
ZhilleN Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Au da, det der er ikke noe særlig, vet ikke åssen dysene er på E36 m3 motorene, men den er vel av plast den delen der, da går det sikkert ann og finne en slik en, hadde jeg vært deg, hadde jeg kjøpt ei ny dyse
FTE Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 Sjekket litt på Google da, og fant ut at den koppen kun er til for å beskytte "nåla" på dysa, ergo jeg kan bare låne en kopp fra de originale dysene mine. Og sjekket Bosch delenr på dysene, disse sitter originalt på E34 M5 3,6l. Skal gi nok suppe til meg da
FTE Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Begynt å sette sammen igjen nå, har tilpasset trykkrør fra turboer og inn på intercooler, pluss montert selve cooleren. Skal begynne på tilpassing av rør fra IC og opp i motorrommet igjen. Men hvor setter jeg LMM? Altså, kan jeg bare tilpasse den der den opprinnelig sitter? Og kan jeg bruke om den originale innsugsbelgen, eller er ikke den egnet for trykk kanskje? Hvis jeg ikke kan bruke den, hvor gjør jeg da av tomgangsmotor og det greiene der? Se om jeg legger ut noen bilder etterpå Edit: Hvor kjøper dere silikonslanger? Funnet en nettside som heter Protrim.no Noen som er kjent med de? De hadde sykt utvalg iallefall
NBCustom Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 de fleste handler vel hos protrim. Ellers så kan du høre med gundersen motorsport i Oslo
leif harald Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 silikonslanger/muffer til trykkrør? ksr.no har sinnsykt bra leveringstid maxam-tuning har jo også mye
FTE Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Takker for tips. Kimmit hadde bra utvalg og var greie på pris synes jeg. Tenkte å bruke 2,5" slanger og rør, da får jeg plass til rørføringen opp mellom rammevangen og dynamoen. Men må også ha en reduksjonsslange fra innsuget og ned til LMM, da dim på innsug er 2,75". Skal jeg ha dump eller ikke tro? Har det liggende også, men føler egentlig ikke for å ha det på, selv om det sparer imprellene bedre i lengden. Hvordan er det med smøring til turboene? Følger med stålomspunnede rør med T-stykke til turboene, kan jeg da erstatte oljetrykksbryteren med en "adapter" med et uttak på? Med samme nippelstr. som de til turboene??
FTE Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Da er det handlet inn en god del trykkrør og siliconslanger fra Kimmit. Må si det var en meget ryddig og oversiktelig nettside de hadde, hyggelige priser også Ser GS Bildeler har oljetrykk-adapter til M20, tenker jeg går for denne. Også må jeg handle en silicon 90 grader til innsuget fra Protrim ser det ut som, da Kimmit ikke har reducer fra 2,75" til 2,5". Spørs bare om bilen blir brukendes uten tomgangsmotor-styret. Håper det jaffal. Skulle jeg fått tak i en 535 LMM eller funker det med den jeg har tro? Husk at jeg er avhengig av godkjenning på avgassene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå