FTE Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Bare en mini-update egentlig, fått bensintrykksregulator og fjærer med tüv i posten idag. Det skulle være en progressiv BTR dette, men finner ingen steder man justerer bensintrykket..? Kjøpt et 40mm senkesett med papirer for godkjenning i vognkort, for originalfjærene mine må være ment til off-road modeller, framfjærene er så lange at jeg ikke får montert de, selv med fjærklemmer Dessuten kan det være greit med et senkesett i vognkortet i tillegg. Ellers begynner det å bli ferdig her, må få på plass bunnpanna bare så kan jeg skru alt på plass. Noen bilder, dette er bare prøvemontering. Kommer til å bytte ut div slangeklemmer og slikt, pluss litt lakk-shining o.l.
winchester Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Sikker på at du ikke har blandet progressiv BTR og justerbar BTR? For en progressiv BTR skal gi mer bensin ettersom turbotrykket øker, og en justerbar BTR har ett fast trykk som kan justeres. Orginalfjærene, som i de som satt på bilen når den rullet ut fra fabrikk? Måtte nesten demontere bærearmen for å få av de jeg, selv med fjærklemmer, haha.
FTE Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Hmm, ja det er sant som du sier. Men skulle tro man kunne justere grunntrykk på denne progressive BTR, men kan kanskje ikke det? Vel, vel, jeg prøver og ser, skal jo ikke kjøre 1bar i trykk heller så regner med jeg kan bruke den. Ja, fjærene som kom originalt ja. De er over 10cm lengre enn de jeg har nå
winchester Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 Kommer vel ann på hvilken BTR du har kjøpt det. Om det er en justerbar progressiv BTR stilles vel denne med en skru? En helt vanlig progressiv BTR har vel ett fast grunntrykk i form av 1:1,2 f.eks? Ja, hos meg var de vel nesten 12cm lengre enn senkefjærene, stor forskjell gitt! Men likevel så har ikke bilen senket seg nok ennå, men kan vel ha noe med at jeg ikke har prøvd den med annet enn orginale sommerhjul fra 1984 i 14".
Jørgen-Fastbmw Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 joda den der kan justeres, det er derfor det er mutter på den "gjengetappen" som du ser du skal koble vakumslangen på, eg har en ganske lik en, kan sjå om eg finner bilde.. eg stilte min på nesten 4 bar i grunntrykk, det eg gjor då var å tvangskjøre bensinpumpa å stille inn btr på atmosfære trykk, når eg kjørte med m30b35 dyser på min bil første sommeren den gjekk som turbobil, måtte ha grunntrykket so høgt fordi den btr'n ikkje er progresiv nok, så den gjekk veldig fett på tomgang Du som har en so clean å strøken bil burde få motorrommet like cleant. Hadde eg vert deg hadde eg prøvd å fått trykkrøra nedom vangen og fram til intercooler, det hjelper på
FTE Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Ahh, så bra, Jørgen-Fastbmw. Da var det riktig allikevel. Men kan man starte bilen å la den gå på tomgang og justere grunntrykk? Har turbochip liggende som er laget av Fekzen her på forumet, han anbefalte meg å starte på ca 4bar og skru nedover til den gikk rent på tomgang.
FTE Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Takk for det Prøve å få det cleant i motorrommet også, skal prøve å shine opp trykkrørene fra turboene, siden de er blitt lakkert x-antall ganger før og flasset av div steder. Blir ny farge på ventildekselet også Pluss div nye slanger og slangeklemmer så blir det nok bra
leif harald Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Blir bra dette! Er det Anders sin bil som står hoss deg i vinter eller
FTE Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Sett litt rundt på forumet at en del har fått godkjent K-sport bremser hos Biltilsynet. De jeg har sett dreier seg i hovedsak om E36. Men skulle vel være mulig å få godkjent på E30 også..? Er disse forresten bolt-on foran? Ser ut som jeg kan glemme Alpina bremser, da de tydeligvis er umulig å få kjøpt uten et Alpina Chassinr... Hvis ikke BT godtar de TUV papirene som følger med et evt K-sport sett så får det bli E30 M3 rund baut. På tide å få orden på bremsestyret nå, prøve å få kjørt bilen på kontroll så fort alt er på plass, målet er en ferdig godkjenning før sesongen er igang
winchester Skrevet Januar 16, 2011 Skrevet Januar 16, 2011 Er folk som har fått det godkjent på E30, men hvor og hvorfor de fikk de kontra 99% av alle andre stasjoner vet jeg ikke. Det må da finnes en Alpina E30 du kan ta chassisnummer og bestille med? Skal selv gå for E30 M3 rund baut, med E36 M3 skiver og kalipper.
FTE Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Skrevet Februar 4, 2011 Tja, har sjekket med GS og de har ikke TUV papirer til K-sport på E30. Så hvis noen her med en Alpina B6 vil bestille noen bremser til meg så blir jeg glad Fikk bunnpanna mi på mandag, ferdig med sveiset nippel til oljeretur Så nå er det meste montert, eksosen er koblet på, chip er montert, ny olje og kjølevann, mangler bare å koble BTR. Lurer bare på å koble den etter den originale, ellers må jeg ha en adapter til fuelrailen tror jeg. Men den originale må vel ha vakuum for å fungere også? Bare koble på et T-stykke mellom original og progressiv?
leif harald Skrevet Februar 5, 2011 Skrevet Februar 5, 2011 Blir bra dette, har du vært å veid bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå