Gå til innhold

E30 325i Prosjekt Tyskerstuk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg og fikk 4 hjulskontroll på torsdag pluss måling av CO og sveising av eksos pluss et par småting til. Begynner å nærme seg tid for å bestille visning nå vil jeg tro.

Idag fikk jeg en fin pakke i posten også:

ap7rv3cgdw5o5j7hr36t.jpg

ph1kp2s3nkl7jve5iapm.jpg

Prøve å få montert de iløpet av helgen ;)

Desverre blir det litt annen skruing på meg i helgen også, da vi faktisk har påvist vann i olja og at jeg ser lekkasje imellom topp og blokk i forkant #-o Ikke så lett å se på bildet, men hele forkant av blokka er full av olje.

xdusiuhlbg6002pz3c60.jpg

Jeg planet ikke toppen før jeg monterte den ifjor, og det gikk fint helt til jeg begynte å overlade den. Så nå må den av og sendes til planing og ny pakning på kjøpes inn.... Jammen bra jeg ikke er drittlei av å skru da ;)

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jepp, sikkert dårlige også etter dagens standard, men de blir iallefall godkjent på bilen og det er det viktigste i første omgang ;) Og alt er bedre enn de originale.

De har gått en del opp i pris nå (selvfølgelig), de kom på 16100,- ferdig levert på posten.

Da komplett med nye skiver, kalippere, klosser, slitasjevarslere, to stk bremserør og ny hovedbremsesylinder. Ja, det er dyrt ;)

Skrevet

Det var bremser på alle 4 vel ?

Hva er forskjell på den bremse pumpa da ? Må du ha kvittering på at det er Alpina bremser?

Skrevet

Gratulerer med bremser, men holy christ for en pris de kom på da!! :)

Nå ligger vel snart alt til rette for å besøke den gode naboen - vegvesenet?

Skrevet

M3 Yngve: Nope, bare foran. Alpina B6 3,5 har originale 325 bremser bak. Jeg tar med kvittering på alt jeg ha handlet til dette bygget når jeg viser den. Har også fire sider med TUV-papirer på disse Alpinabremsene. Forskjellen på den gamle sylinderen og nye vet jeg faktisk ikke, men vil tro den er litt større (kanskje lenger), siden det følger med to nye bremserør.

Torek: Ja, var en stiv pris, så det bør ikke stå på bremsene nå iallefall. Er nok ikke lenge før man kan banke på døra til BT nå nei ;) Men nå må jeg jo av med toppen og plane den først, er jo føkkings kjølevann i olja og den lekker som en sil i forkant av motoren :lol: Hehe, blir jo aldri ferdig med å skru.

Skrevet

Se der ja, hvor kjøpte du disse?

Se på bremsene som en fornuftig investering, når du ser hva godkjente e 30 blir solgt for er jo dette små penger..

Hovedcyl er så vidt eg har sett ikke identisk med noen ifra andre bmw..

Skrevet

Kjøpte de på Koed. Ja, det er jo en investering i så måte, og når man også ser hva andre her inne får som bremsekrav til sine søknader så er det enten M3 eller Alpina.

EDIT: Da var det ikke toppen allikevel :) Hadde med en mekaniker idag for å være med å kikke på bilen, og etter vi hadde latt bilen gå litt så plukket jeg av registerdekslet for å se hvor lekkasjen kom fra. Og det rant ut ifra simringen til kamakselen. Denne har jeg liggende ny heldigvis, så den blir byttet så fort jeg får løsnet senterbolten i forkant på kammen, den sitter noe jæævlig. Skrudd rund nå desverre, så brainstorming må til ikveld!

Skrevet

Stikk innom ei dekk/felgsjappe? De har jo som regel utstyr for å få ut låsebolter som er utslitt/ikke lenger kan skrus ut. Har sikkert noe du kan bruke.

Skrevet

Det koster å være kar. Hadde vel fått bedre bremser til en lavere, men da er de gjerne uten papirer og du hadde ikke fått det godkjent. Synes det er kult med "ordentlige" deler jeg, som Alpina :D!

Skrevet

Enig med deg 316, disse Alpinabremsene er garantert dårligere og dyrere enn mye annet på markedet idag, f.eks K-sport sine, men så lenge det ikke er tuv-godkjent til E30 så er man jo like langt ;)

Torek: Ingen dum ide du, skal sjekke det ut. Ellers får jeg prøve å banke på en 8mm og skru det ut med luft ;)

Skrevet
Kjøpte de på Koed. Ja, det er jo en investering i så måte, og når man også ser hva andre her inne får som bremsekrav til sine søknader så er det enten M3 eller Alpina.

EDIT: Da var det ikke toppen allikevel :) Hadde med en mekaniker idag for å være med å kikke på bilen, og etter vi hadde latt bilen gå litt så plukket jeg av registerdekslet for å se hvor lekkasjen kom fra. Og det rant ut ifra simringen til kamakselen. Denne har jeg liggende ny heldigvis, så den blir byttet så fort jeg får løsnet senterbolten i forkant på kammen, den sitter noe jæævlig. Skrudd rund nå desverre, så brainstorming må til ikveld!

Kommer jo ikke kjølevann i olja av den grunn at simringen er gåen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...