Gå til innhold

E30 Andreas s' turbo E30! solgt!

E30 Andreas
 Share

Hvem farge skal jeg lakkere toppdekselet i?  

60 stemmer

1. 1. Hvem farge skal jeg lakkere toppdekselet i?

• Hvit som motorommet, med polert skrift/striper?
      9
    • Svart som innsuget med polert skrift/striper?
      41
    • Helpolert
      10

Anbefalte innlegg

• Svar 184
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er varmeaparatet i orden, var bare dårlig kontakt inn på motoren. så nå virker den på alle hakk:D

så nå blir neste prosjekt ny bakstilling... skal enten få tak i en bakstilling som passer rett opp eller så blir det en omsveisa en. (m5). menn bakstillinga skal gjøres ferdig før jeg demonterer den gamle, for bilen må gå i mellomtiden...

tenker på ix bakstilling også hvis det er sant at man kan ''stramme'' den opp...? evt av fagfolk?

kom med innskudd og ideer omhva jeg kan gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Fint å se at det ble bil av den kjerra tilslutt, supert at du kastet den stygge stylinga!

Har en del erfaring med e30 turbo, så jeg kan gi deg noen tips. M5 bakstilling kan du bare glemme, e28 535 diff passer rett i bærebro, må bare bytte baklokket til et e30 188 lokk.

Men mellomaksling og stikk akslinger må du også bytte da siden det ikke vil passe lengre.

Men det er jo bare tull å bytte hviss du ikke skal over 400hk.

Original drivlinje med getrag 260 kasse og 25% lamell diff holder i massevis.

KJØP SPRUT! Det kan jeg garantere at du kommer til å gjøre tilslutt uansett. Er bare tulll å bruke masse tid og penger på deler du kommer til å selge senere når du går over til sprut.

Anbefaler deg å flytte batteriet bak der det står originalt på alle 325. Blir bedre plass og ser mye ryddigere ut.

Ellers syns jeg du har gjordt en pen jobb!

Stå på. skal følge med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten 60-2 triggerhjul, festebrakett og sensor som du trenger hviss du skal bytte til sprut.

Har også MSD 6AL tenningsforsterker og blaster coil som du kommer til å trenge hviss du skal lade mer enn ca 0.5-0.6 uten å banke pluggene. Har til og med 25% lamellbrems, tror jeg har hel 325 bakstilling også!

Pm om du trenger noen av delene;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten 60-2 triggerhjul, festebrakett og sensor som du trenger hviss du skal bytte til sprut.

Har også MSD 6AL tenningsforsterker og blaster coil som du kommer til å trenge hviss du skal lade mer enn ca 0.5-0.6 uten å banke pluggene. Har til og med 25% lamellbrems, tror jeg har hel 325 bakstilling også!

Han trenger jo ledningsnettet med tre raders ecu kontakt ska han ha kontakt for triggersensoren du meiner han bør gå for (noke eg er enig i) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger jo ledningsnettet med tre raders ecu kontakt ska han ha kontakt for triggersensoren du meiner han bør gå for (noke eg er enig i) ..

Altså, når man monterer datasprut så kaster man det gamle ledningsnettet, så det blir jo aldri noe tema.

Man bruker kun noen få ledninger fra det originale nettet slik som f.eks styrestrøm dynamo, vanntemp, starter++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når man monterer datasprut så kaster man det gamle ledningsnettet, så det blir jo aldri noe tema.

Man bruker kun noen få ledninger fra det originale nettet slik som f.eks styrestrøm dynamo, vanntemp, starter++

derav og dysebrukontakt og triggerkontakt.. så nye typen ledningsnett er vel på alle måter eit bedre utgangspunkt for å legge opp datasprut ledningsnett.. du skjønte ka eg meinte håper eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...