Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Hva anbefaler dere av vinterdekk? Er billigprodusentene gode nok? Skal ha i 205/55/16. Piggfritt.
Sir Hofstad Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 beste piggfrie jeg har kjørt var HakkaQ, men tror ikke de blir laget lengre. Dekket ble bedre dess mer slitt det ble Av rimelige vet jeg ikke helt...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Har dårlig erfaring med billige sommerdekk. Slites jævlig fort og svære gummibetær flaker av. Blir jo gjerne mye sladding på vinteren, så vil ha noe som ikke er alt for dyrt og noe som holder! Det beste fra begge verdener
Erik_S Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Det er med dekk som med mye annet, man får det man betaler for. Skal du ha noe som funker, så sats på kjente merker som: Continental, Nokian, Michelin, Goodyear...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Ja, veit det, men tenkte om noen kjente til noen billige som faktisk var bra
Sir Hofstad Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Piggfritt? Nankang runsafa, eller SAVA ...
Bimmerlars Skrevet September 29, 2008 Forfatter Skrevet September 29, 2008 Så nankang vinterdekk er ålreit? Sommerdekka, NS2 tror jeg de heter, var veldig lite slitesterke.. Men de hadde ganske greit grep
Sir Hofstad Skrevet September 29, 2008 Skrevet September 29, 2008 Bytta til Nankang NSII på touringen i fjor, og de ser nye ut etter 40-50K...
KnutH Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 vi selger ikke sava piggfritt i vinter av en enkel grunn. Dem funker ikke på vinterføre Dunlop er ikke så dyre men alikevell bra
larserso Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Er veldig fornøyd med Michelin X-ice piggfrie i 225/45/17. Sitter veldig godt på på variert føre. Vinterdekk er det siste jeg ville spart penger på. Var en ganske sjokkerende test på dette i fjor med piggfrie dekk på glatt underlag. Om jeg ikke husker helt feil så var det kort sagt slik at på det punktet hvor et godt merke stod helt stille ved nedbremsing fra 80-100 km/t passerte man i rundt 40 km/t om man hadde et av billigmerkene i testen... Ville heller kjøpt billigmerker for sommeren, men aldri for vinteren...
Bimmerlars Skrevet September 30, 2008 Forfatter Skrevet September 30, 2008 Takk for tipsa så langt. Får se hva det blir
Hi-Fi Lasse Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Er veldig fornøyd med Michelin X-ice piggfrie i 225/45/17. Sitter veldig godt på på variert føre. Vinterdekk er det siste jeg ville spart penger på. Var en ganske sjokkerende test på dette i fjor med piggfrie dekk på glatt underlag. Om jeg ikke husker helt feil så var det kort sagt slik at på det punktet hvor et godt merke stod helt stille ved nedbremsing fra 80-100 km/t passerte man i rundt 40 km/t om man hadde et av billigmerkene i testen... Ville heller kjøpt billigmerker for sommeren, men aldri for vinteren... Hadde X-ice på e34'n min, var jævlig gode, satt meg fast eeen gang i løpet av vinteren og der var det en halvmeter med ny slafs, ikke engang store firhjulstrekkere kom opp Ble veldig glad når jeg så at det var X-ice på vinterhjula til nybilen og
BMW_Stig Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Nokian Hakkapelita4 piggdekk. Helt konge. Har hatt de på alle bilene mine, og kjøpte også de til den nye.
Yngvejos Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 En ting jeg sliter med, er å finne butikker som selger piggfrie dekk for nordiske forhold til en ok pris. Dekkonline har jo ingenting som passer til norske forhold.
BMW_Stig Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 www.interdekk.no De er billige, men du må fortsatt få lagt om dekkene, og det koster jo fort 200 pr hjul, og da er det ikke langt unna at det er like greit å kjøpe hjul til forhandler i nabolaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå