Gå til innhold

Prosjekt vinterdekkfelg er i gang, hjelp. E46 330d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjente et surt gufs utendørs her om dagen og kom plutselig på at det ikke var vinterhjul med bilen jeg kjøpte.

Er 17”, 8” bredde med dekkene 225/45-17 på alle 4 en OK løsning?

Blir offset 40 på alle ok? På sommerhjulene er det forskjellig bredde/ET fremme/bak.

Har vurdert en av disse ASA felgene til min svarte bimmer:

http://www.tirerack.com//images/wheels/asa/swap/asa_ar1_blk_1000.jpg

http://www.tirerack.com/images/wheels/asa/swap/asa_ar1_1000.jpg

http://www.tirerack.com/images/wheels/asa/swap/asa_ar2_anth_1000.jpg

Det merkelige er at jeg ikke får opp 17” hos tirerack.com når jeg velger 330, men det kommer opp på f.eks 325 for samme årsmodell.

Er der noe forskjell der?

Skrevet

Jeg kjører 225/45/17 på alle fire hjul på mine vinterdekk, til tross for 7,5x17" framme og 8,5x17" bak (org. M-tech som fulgte bilen). Dette fungerer utmerket på touring M-tech E46 i hvertfall. Husker ikke innpress i farten, men ET40 høres fornuftig ut.

Edit: Min stemme går forresten til de nederste felgene :)

Skrevet

Syns alle felgene var kule jeg :)

Men hvordan er det med slik blankpolert kant på vintern? Vil ikke salt ødelegge dette litt? Har hvertfall sett mange felger som rett å slett blitt ødelagt av saltet om vintern. Mulig det har vært "kopi" felger av dårlig kvalitet da. Lurer litt for har vurdert rondell felga mine som vinter felger :)

Skrevet
Ett annet spørsmål, hvordan er det å handle fra tirerack.com?

Jeg har ikke prøvd før, men de får gode skussmål "over there".

Skal gi en rapport hvis jeg kjøper.

Skrevet

Nedslående nyheter fra TireRack, de 17" jeg ønsket kommer borti bremsekalipterne på e46 330 :-(

18" går fint, men det er vel ikke noe for vinterdekk.

Skrevet

Har du tenkt å kjøre opp bakker i vinter så er smale piggdekk å anbefale. Jeg hadde 330d i fjor vinter og med 225/45/17 pifggfrie Nankang kom jeg ikke langt. Dekkene kjempegode på XD'n,da...

Skrevet
Har du tenkt å kjøre opp bakker i vinter så er smale piggdekk å anbefale. Jeg hadde 330d i fjor vinter og med 225/45/17 pifggfrie Nankang kom jeg ikke langt. Dekkene kjempegode på XD'n,da...

Helt klart, jo smalere jo bedre.

I fjor var det 5 dager med snø her i Bergen, satser på at det går bra.

Skrevet

Bør ikke være noe problem m så breie piggfrie dekk.

Du bør imidlertid styre unna billigdekk, da det etter min erfaring har mye større innvirkning på fremkommelighet/grep enn litt forskjell i bredde..;)

Har selv bestilt 225/45R17 til min 330, på 8*17 felg (tror jeg) :)

• 3 weeks later...
Skrevet
Ett annet spørsmål, hvordan er det å handle fra tirerack.com?

Det gikk utrolig bra.

Man kan ikke bestille via websiden, men kontakt Gary@tirerack.com på mail. Han opplyser om betaling osv.

Jeg bestilte med prioritert frakt og felgene var på døren 6 dager etter at TireRack hadde mottat pengene :shock:

Frakten kom på $356 + mva

Litt billigere frakt (lengre tid) lå på $247 + mva

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...