Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Fy faen å surt det der er!

Unskyld at jeg skyter inn litt offtopic her. Men har sett dette så ofte at det skremmer meg...

For min del så har jeg 19" ASA 3delt skrudde felger. Jeg vet ikke verdien på dem, men slik jeg forstår så er slike relativt dyre. Hvordan kan jeg finne pris/verdi på dem i tilfelle jeg vil forsikre dem?

Har satt opp løsøre-forsikringen på min for å dekke felgene, og da var beskjeden at jeg MÅ ha kvittering på felger og dekk for å få det igjen om det skjer noe. Ikke noe problem for meg, siden jeg kjøpte de nye, men det kan være vanskelig ved bruktkjøp, eller når de følger med bilen. Uansett så blir din argumentasjon at du vil ha bilen som den var før tyveriet, og jeg har egentlig litt trøbbel med å se at de kan lure seg unna det.

En Audi dulta såvidt borti LRen for en stund siden, og jeg subba autovernet for å unngå kollisjon (hjalp ikke stort, men han fikk all skyld). Autovernet tok noen jafs av felgene, men Bilservice/NAF klarte ikke få tak i like felger, så da ville takstmannen hos NAF (for Gjensidige) betale meg 3 lapper for to felger. Da mente han at han var snill som pokker, for 16" kunne man få billigere enn det. Javel, men det var jo umulig å få tak i de jeg hadde, så jeg gadd jo ikke kjøre med to forskjellige felger. Helt utrolig at de kan være så idioter. Måtte jo i så fall fått til fire nye felger. Da jeg klaga til Gjensidige var det en kundekonsulent som forsøkte seg på "jammen vi dekker kun originalutstyr, og originale felger", så jeg ringte Bilservice og spurte om prisen på to originale LR i 16" like de jeg har på sommerdekkene, som vel da var 2800,-/stk eller noe sånt. Ga tilbakemelding til Gjensidige om at de heller kunne betale meg for to originale LR-felger. Ble etterhvert oppringt av en lenger inne i systemet som bare spurte meg hvor mye jeg ville ha for at jeg skulle være fornøyd. 1000-lapp ekstra sa jeg, for da hadde jeg til fire nye uoriginale 16" felger. Syns sikkert jeg var vanskelig som pokker, men poenget var at jeg ikke skal sitte igjen med noe dårligere enn utgangspunktet, spesielt ikke når det ikke var min egen feil engang, så det var helt og holdent en prinsippiell krangel. Kjør hardt om noe skjer.

Skrevet
Fy faen å surt det der er!

Unskyld at jeg skyter inn litt offtopic her. Men har sett dette så ofte at det skremmer meg...

For min del så har jeg 19" ASA 3delt skrudde felger. Jeg vet ikke verdien på dem, men slik jeg forstår så er slike relativt dyre. Hvordan kan jeg finne pris/verdi på dem i tilfelle jeg vil forsikre dem?

Shariff er vel bl.a. impotør/selger av ASA-felger? Du kan jo ringe dem (lykke til!) og høre.

Evt søke rundt på nettet etter andre norske steder som selger ASA-felger.

Min erfaring rundt det med å forsikre f.eks. felger (bilutstyr generelt), og det er brukt, er at jeg må ha kjøpekontrakt/bevis for det er KJØPT. For, hvordan skal forsikringsselskapet ellers vite hvor du har fått felgene fra? Hvis felgene fulgte med bilen, så må du uansett oppdrive noe form for bevis, uheldigvis..

Hvis det viser seg at du ikke trenger det, så har du et snilt forsikringsselskap som stoler på deg ;)

når jeg skulle forsikre anlegget i bilen min fikk jeg beskjed om at jeg kunne forsikre ekstrautstyr opptil halve verdien av bilen, jeg spurte også om jeg trengte kvittering på anlegget men det holdt med bilder av det sa dem der (dette er hos jernbanepersonalets bank og forsikring)

Skrevet
når jeg skulle forsikre anlegget i bilen min fikk jeg beskjed om at jeg kunne forsikre ekstrautstyr opptil halve verdien av bilen, jeg spurte også om jeg trengte kvittering på anlegget men det holdt med bilder av det sa dem der (dette er hos jernbanepersonalets bank og forsikring)

For å være DØNN ærlig, så HATER jeg jernbanepersonalets bank og forsikring. Mest av alt fordi jeg er misunderlig på dem som får den billige BILLIGE BILLIGE forsikringen.. Dem har vilkår som er helt i fantasiland, både for hva som kreves for å bli kunde, og hvilke krav til deg som er allerede eksisterende (som f.eks. akkurat det du nevner nu).

Tror ikke det er normal praksis å være såpass slepphent som disse er innen denne bransjen her. Dem har tydeligvis ikke hatt store svindelforsøk.. Må jo være derfor at de andre er såpass ivrige på kvitteringer.

Anywho, jernbanepersonalets bank og forsikring er en lukket forsikringsorganisasjon og som, i denne sammenhengen og etter min mening, "ikke tells" å sammenlikne andre med.

Men uansett: glad på dine vegne at du har mulighet for å ha forsikring der! :D

Skrevet

Jernbanen er greie plass å ha forsikringer det. Aldri hatt noe problemer med dem jeg, men heller aldri blitt frastjålet felger eller noe utenom innbrudd i bilen min en gang da de tok anlegget. Og da gikk alt slik det skulle

Skrevet
Jernbanen er greie plass å ha forsikringer det. Aldri hatt noe problemer med dem jeg, men heller aldri blitt frastjålet felger eller noe utenom innbrudd i bilen min en gang da de tok anlegget. Og da gikk alt slik det skulle

Joda, men nu kan ikke Ola Nordmann få seg forsikring der. Man må ha et nært familiemedlem som jobber i NSB.

Så vidt jeg vet, så holder det ikke bare å ha bankforbindelse med dem lenger. Har ringt og hørt.

Skrevet

Joda, men nu kan ikke Ola Nordmann få seg forsikring der. Man må ha et nært familiemedlem som jobber i NSB.

Så vidt jeg vet, så holder det ikke bare å ha bankforbindelse med dem lenger. Har ringt og hørt.

Sant det, må vel ha en av foreldrene som jobber i nsb eller ble pensjonist i nsb. Så var heldige der.

Skrevet

For å være DØNN ærlig, så HATER jeg jernbanepersonalets bank og forsikring. Mest av alt fordi jeg er misunderlig på dem som får den billige BILLIGE BILLIGE forsikringen.. Dem har vilkår som er helt i fantasiland, både for hva som kreves for å bli kunde, og hvilke krav til deg som er allerede eksisterende (som f.eks. akkurat det du nevner nu).

Tror ikke det er normal praksis å være såpass slepphent som disse er innen denne bransjen her. Dem har tydeligvis ikke hatt store svindelforsøk.. Må jo være derfor at de andre er såpass ivrige på kvitteringer.

Anywho, jernbanepersonalets bank og forsikring er en lukket forsikringsorganisasjon og som, i denne sammenhengen og etter min mening, "ikke tells" å sammenlikne andre med.

Dama har bank og forsikring der... har blanda følelser om dem.

Min forsikring i Terra er per dags dato billigere og de samme reglene gjaldt for meg mtp bilde av anlegg. Skal sies at JBF bruker terra.

Banken jeg har ordnet alt i er en liten bygdebank på utsiden av Skien som heter Holla og Lunde Sparebank, og jeg bor i Kristiansand.

Betaler 3800 i året på BMWen (delkasko) og 2000 i året på Passaten(ansvar).

Per i dag har jeg ikke sett store fortjensten mellom hva hun og jeg har. Eneste jeg kan si at JBF sin nettbank er stygg og lite intuitiv. Der liker jeg sparebanken sør bedre som jeg per i dag bruker som lønnskonto.

Skrevet

Dama har bank og forsikring der... har blanda følelser om dem.

Min forsikring i Terra er per dags dato billigere og de samme reglene gjaldt for meg mtp bilde av anlegg. Skal sies at JBF bruker terra.

Banken jeg har ordnet alt i er en liten bygdebank på utsiden av Skien som heter Holla og Lunde Sparebank, og jeg bor i Kristiansand.

Betaler 3800 i året på BMWen (delkasko) og 2000 i året på Passaten(ansvar).

Per i dag har jeg ikke sett store fortjensten mellom hva hun og jeg har. Eneste jeg kan si at JBF sin nettbank er stygg og lite intuitiv. Der liker jeg sparebanken sør bedre som jeg per i dag bruker som lønnskonto.

Jeg betaler 5100 for e39 523 touringen min med full kasko og fri km, fri leiebil i 10 dager, og 1300 for e30 med ansvar og 12000km

Skrevet

Herregud så frekke folk e!!!!

Eg blir så forbanna at det koker over! Fatter ikkje at en ikkje skal få lov å ha noe i fred... Lavmål!

Håper dere finner felgene og de(n) skyldige og får gjordt opp...

Hadde du bodd nærmere så skulle du fått lånt de gamle vinterfelgene mine om du ikkje har annet ¨ha på touringen...

Skrevet

Høsten 2004 betalte jeg 19.500,- for fire slike felger med 4 stk. Toyo Proxes T1-S dekk pålagt. Denne prisen var inkludert frakt til hjemplassen min på Senja.

Husker jeg så han solgte disse ett år senere, da i sort og med billigere dekk, til ca. 16.000,-. Håper dette gir en pekepinn :)

Til trådstarter: Utrolig surt! Håper du får noe igjen på forsikringa, for felgene er det vel heller tvilsomt at du ser igjen.. :(

Skrevet

Å faen så kjipt Johnny. Felgene der var jo så fine.

Noe merker eller sår i felgene du kjenner igjen? I tilfelle noen ser en annonse på billige slike felger.

Skrevet
Dæven så surt! Kondolerer!

Skader på bilen eller?

Rart de ikke tok ALLSTAR sie da, sto vell parkert 2 meter unna?

sliter litt med jekken under bilen min gitt :)

må kjøres opp klosser, før mann kommer under med jekken:)

Skrevet
Dæven så surt! Kondolerer!

Skader på bilen eller?

Rart de ikke tok ALLSTAR sie da, sto vell parkert 2 meter unna?

sliter litt med jekken under bilen min gitt :)

må kjøres opp klosser, før mann kommer under med jekken:)

Det er vell bra tyverisikring;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...