BMWBenny Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Kamerat som lurer på å kjøpe E34 525. Noen som har noen erfaringer, på hvem som går best, i forskjellig hastighet og ligenede? Noen som har prøvd en liten drag?
KalMar Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 e30 går best, den er lett og liten. men lite komfor og mer støy i forhold til e34. e34 med m50 motoren treker ber i bunn av registeret og bruker mindre bensin.. vis den skal brukes som leketøy så er nok e30 det beste valget..
Yngvejos Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig. E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort. Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss. Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden. Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30. En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20.
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig.E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort. Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss. Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden. Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30. En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20. Hvordan treg i responsen er det du mener da?
KalMar Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 tror han mener at en må langt opp på turtall for å hente krefter
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 tror han mener at en må langt opp på turtall for å hente krefter M50 er jo bedre på lavtturtall enn M20en..
KalMar Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 ja stemmer det... men en må opp mot 3000 for at det skal flytte lit kvikkere en bestefar akslerasjon.. m20 er vond under 2000 i mot setning til m50..
Yngvejos Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig.E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort. Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss. Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden. Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30. En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20. Hvordan treg i responsen er det du mener da? Sett den i fri, og tråkk litt på gassen, så forstår du. Den bruker 1 minutt opp til turtallsperra, og stabiliserer seg på tomgang igjen til neste år. Og er litt forsinkelse fra du trør på gassen, til motoren reagerer.
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Jeg har aldri hatt det problemet med at den reagerer tregt når man trykker på gassen, men kan være mulig at den er LITT tregere. At den er treig ned er jo pga den stygge tomgangsmotoren som lukker seg så tregt. Burde være fult mulig og få fikset det med en chip..
Yngvejos Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Jeg har aldri hatt det problemet med at den reagerer tregt når man trykker på gassen, men kan være mulig at den er LITT tregere.At den er treig ned er jo pga den stygge tomgangsmotoren som lukker seg så tregt. Burde være fult mulig og få fikset det med en chip.. I forhold til m20, reagerer den treigt. Dette er mye pga tungt dobbeltmassesvinghjul.
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Opplever ikke min som treg, å langt ifra irriterende treg Men, har aldri prøvd å ruse en M20 heller så. Men så er det lite poeng i stå i fri og fortelle at du har god respons, når den har mindre krefter til å dra den opp på lavtturtall
Ballder Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Hakke merka noe til sløv respons her heller.
Odd-M Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 M50 er treg. M20 er heller ikke mye bedre men føles langt kvikkere i sammenligning.
Yngvejos Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Opplever ikke min som treg, å langt ifra irriterende treg Men, har aldri prøvd å ruse en M20 heller så. Men så er det lite poeng i stå i fri og fortelle at du har god respons, når den har mindre krefter til å dra den opp på lavtturtall Du merker det godt ved kjøring også. Spesielt ved oppgiring. På 520en min, stiger turtallet 200-300 rpm noen ganger i det jeg slipper gassen og trår inn clutchen. Og som regel, må drivverket hente ned motoren til rett turtall ved oppgiring. Jeg sliter ivertfall med å få m50en min til å lystre meg på samme måten som m20en gjør. Er heller ikke så morsomt å vente på turtall hvis man skal gjøre noen stunt. Har planer om å sette i m20 svinghjul ved neste clutchbytte, i håp om å få den litt mer medgjørlig. Muligens m50b25 er bedre på den biten. Såvidt jeg kan huske, har jeg bare prøvd b25 med automatgir.
Azeton Skrevet September 30, 2008 Skrevet September 30, 2008 Slipp gassen litt før du trykker inn clutchen? Er mange biler som har det problemet faktisk.. om du trykket clutchen inn i det du går av gassen.. Mondoen til far øker 500rpm! Men, har ikke det problemet selv, men det er fordi jeg bruker tomgangs motoren på en annen måte. Men tenker mest på responsen oppover. Å den er ikke treig, mellomgassing går smertefritt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå