Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

e30 går best, den er lett og liten. men lite komfor og mer støy i forhold til e34.

e34 med m50 motoren treker ber i bunn av registeret og bruker mindre bensin..

vis den skal brukes som leketøy så er nok e30 det beste valget..

Skrevet

Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig.

E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort.

Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss.

Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden.

Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30.

En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20.

Skrevet
Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig.

E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort.

Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss.

Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden.

Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30.

En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20.

Hvordan treg i responsen er det du mener da?

Skrevet

ja stemmer det... men en må opp mot 3000 for at det skal flytte lit kvikkere en bestefar akslerasjon..

m20 er vond under 2000 i mot setning til m50..

Skrevet
Det kan ikke sammenlignes. Det føles som om e30 325 går bedre. Og kjørestilen er helt forskjellig.

E30en kaster seg lett rundt svinger, mens i e34 kjenner du at det er en stor og tung bil. Du blir ikke like fristet til å kjøre fort.

Jeg har e30 som leketøy og e34 som bruksbil, det er et godt kompromiss.

Da kjører jeg rolig og behagelig til jobb, og kan frese fra meg i e30en på fritiden.

Komfortmessig, føles e34 som en mye nyere bil enn E30.

En ulempe med m50 motoren, er at den har veldig treg respons i forhold til m20.

Hvordan treg i responsen er det du mener da?

Sett den i fri, og tråkk litt på gassen, så forstår du.

Den bruker 1 minutt opp til turtallsperra, og stabiliserer seg på tomgang igjen til neste år.

Og er litt forsinkelse fra du trør på gassen, til motoren reagerer.

Skrevet

Jeg har aldri hatt det problemet med at den reagerer tregt når man trykker på gassen, men kan være mulig at den er LITT tregere.

At den er treig ned er jo pga den stygge tomgangsmotoren som lukker seg så tregt. Burde være fult mulig og få fikset det med en chip..

Skrevet
Jeg har aldri hatt det problemet med at den reagerer tregt når man trykker på gassen, men kan være mulig at den er LITT tregere.

At den er treig ned er jo pga den stygge tomgangsmotoren som lukker seg så tregt. Burde være fult mulig og få fikset det med en chip..

I forhold til m20, reagerer den treigt.

Dette er mye pga tungt dobbeltmassesvinghjul.

Skrevet

Opplever ikke min som treg, å langt ifra irriterende treg :wink:

Men, har aldri prøvd å ruse en M20 heller så.

Men så er det lite poeng i stå i fri og fortelle at du har god respons, når den har mindre krefter til å dra den opp på lavtturtall :wink:

Skrevet
Opplever ikke min som treg, å langt ifra irriterende treg :wink:

Men, har aldri prøvd å ruse en M20 heller så.

Men så er det lite poeng i stå i fri og fortelle at du har god respons, når den har mindre krefter til å dra den opp på lavtturtall :wink:

Du merker det godt ved kjøring også. Spesielt ved oppgiring.

På 520en min, stiger turtallet 200-300 rpm noen ganger i det jeg slipper gassen og trår inn clutchen. Og som regel, må drivverket hente ned motoren til rett turtall ved oppgiring.

Jeg sliter ivertfall med å få m50en min til å lystre meg på samme måten som m20en gjør.

Er heller ikke så morsomt å vente på turtall hvis man skal gjøre noen stunt. :P

Har planer om å sette i m20 svinghjul ved neste clutchbytte, i håp om å få den litt mer medgjørlig.

Muligens m50b25 er bedre på den biten. Såvidt jeg kan huske, har jeg bare prøvd b25 med automatgir.

Skrevet

Slipp gassen litt før du trykker inn clutchen?

Er mange biler som har det problemet faktisk.. om du trykket clutchen inn i det du går av gassen.. Mondoen til far øker 500rpm!

Men, har ikke det problemet selv, men det er fordi jeg bruker tomgangs motoren på en annen måte. Men tenker mest på responsen oppover. Å den er ikke treig, mellomgassing går smertefritt også :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...