Olelink Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 (endret) Min bil: 1990'mod BMW E34 520I 24V manuell, sedan. Produsert 06/90 og er av de første produserte 520 levert med M50. Bilen har per dags dato rullet ca. 370'000km (Høsten 2012). Brukes hver dag og er fortsatt like trofast. Bilen er orginalt levert (og det var den også når jeg kjøpte den) TOTALT uten ekstrautstyr annet enn tåkelys. Det har jeg gjort noe med Ting som er gjort: - M5 nürburgring alcantara/stoff seter i sort (forran og bak) samt tilhørende dørsider. - org M-tech II ratt nytrukket i alcantara (bilen har ikke airbag uansett). - M-tech girkule m/lys, samt overhalt overførings mekanisme og e36 m3 stang ("short shift" effekt). - nye velour matter (orginale fra bmw) i anthrazit. - interiørmatter (hovedmattene som dekker hele gulvet i bilen) fra M5 i mørkere grå enn orginalt. - org e34 M5 framfanger i bilens farge. - org e34 M5 sideskjørt i bilens farge. - org e34 M5 bakfanger (må lakkeres så er ikke montert). - org smidde m-system II felger i 8x17" forran og 9x17" bak med "throwing stars" deksler. - sorte Hella DE hovedlykter. - mørke/grå hvite fram-blinklys. - M5 midtkonsollplate med rominndeling i skinn. - hvite blink bak og på sidene. - orginale M5 Nürburgring stabstag forran og bak (25mm og 19mm). - bilstein b8 sprint forran og bak. - AP senkefjærer 40mm forran og orginale e34 m5 3,8l fjærer bak. - overhalt forstilling høst 2009 med alt nytt inkludert div powerflex og alu bærearmer. - avmontert utslitt avtagbart hengerfeste, byttes etterhvert til nytt avtagbart. - e36 3.0l m3 coiler og bosch "high power" plugger, m50b25 spjeld. - byttet den orginale m50b20 (slitt men ikke gåen, nå satt tilside som delemotor og har sålangt 355000km på telleren) med en "nyere" m50b20, gått 180'000km. - org e34 M5 calipere og vent. skiver (315x28) forran. - org e34 M5 calipere og vent. skiver (300x20) bak. - Cruise kontroll ettermontert. - Sort taktrekk (med tilhørende A og C stolper) samt byttet til lamper med kartlys forran og bak. - ny coupe-vifte + viftemotstand. - ettermontert orginal friskluftdyse i bakre midtkonsoll. - overhalt hele bakstillinga med nye foringer og hjullagre samt masse nye deler - El.takluke ettermontert istede for manuell. - Hatthylle i sort med elektrisk solgardin. - M5 3,6l eksosanlegg (katalysatorer, mellompotte og rør fra manifolder til bakpotte. - Eisenmann bakpotte (2x83mm stusser) fra M5 3,6l. - flyttet batteriet under baksetet samt trukket ny 35mm2 hovedkabel fra batteri til motorrom. - med mer.... Her er noen bilder som viser bilen fra den ble kjøpt og gjennom mitt eie. Dårlig kvalitet men viser bilen som den så ut når jeg kjøpte den våren 2007. Sånn så den ut 30/5-09: Update 13/7-09: Photoshoot 18/9-09: 27/5-10 27/5-11 PS: Denne posten oppdateres stadig ! Kom gjerne med kommentarer Endret Februar 26, 2018 av Olelink Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2008 En liten oppdate, 520'n fikk kjørt seg nå i helga som var, brukte den da jeg å far min henta hjem GT'n fra sverige. 520'n oppførte seg eksemplarisk under hele turen og vi begynte vel og lure på om at vi faktisk skulle kunne legge bak oss en 140 mil lang tur uten ett eneste problem.......... før det selvfølgelig begynte å bli måneskinn i lamper og lys, jeg luktet lunta å ikke lenge etter måtte fattern bare kjøre ut for bilen skulle til og slukne, så nå må det til ny dynamo. Heldigvis så sjedde ikke dette midt oppe på svensk fjellet på tur til å hente bil men det skjedde bare 4-5mil hjemmefra på tur hjem. Så må vel nesten si FLAKS Bilen er nå hentet hjem og ny dynamo blir satt inn så fort jeg på torsdag kommer hjem fra offshore kurs i tr.heim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonic Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 Legger du inn noen innvendige bilder og? Pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Legger du inn noen innvendige bilder og? Pen bil! Nja, nå er ikke bilen særlig strøken invendig da, har jo som så mange andre slitne E34 hull i førersete . Men hvis intressen er her kan jeg jo selvfølgelig ta noen å legge inn. Når det skal være sagt så er den vel heller ingen strøken bil utvendig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Hjula er fine, men fronten liker jeg bare ikke på e34. Skift litt lyspærer, og fiks eksosen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Hjula er fine, men fronten liker jeg bare ikke på e34. Skift litt lyspærer, og fiks eksosen hadde egentlig tenkt å beholde den å skaffe m-tech resten om men vi får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dark alex Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 fin bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 fangerene der hører til E39, la den forbli på e39. Synes det ødelegger en potensiell bra bil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 fangerene der hører til E39, la den forbli på e39. Synes det ødelegger en potensiell bra bil ! Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2008 fangerene der hører til E39, la den forbli på e39. Synes det ødelegger en potensiell bra bil ! Enig. ble litt kort tid til og skrive ferdi det forrige svaret mitt, skulle fortsette med: men hvis jeg får tak i m-tech framfanger også så forsvinner rieger fangern men så er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre med bilen, den har gått billig og ikke hatt noen dyre feil.....men de kommer nok etter hvert nå, motorn begynner å bli skikkelig sliten så tenkte i utgangspunktet å skifte motor til b25. menså ble det jo GT å den skal jo ha sitt så er nå usikker på hvor mye jeg kan få gjort med 520'n. annet enn rent vedlikehold da So much to do, so little to do it with Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 ser da fin ut denne her, men jeg er ikke noe fan av angeleyes på e34 heller ikke den e39 m5 look fronten. gå for e34 m5! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Synes du bør ta å få på m5 styling, eneste jeg synes er fint på e34. Eksos og få m interiør Mine tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 1, 2008 Forfatter Share Skrevet November 1, 2008 Synes du bør ta å få på m5 styling, eneste jeg synes er fint på e34.Eksos og få m interiør Mine tips er dette som er målet, men blir lite med sånt i vinter tror jeg, må først skifte varmapparat og dynamo samt kjøpe noen skikkelige piggdekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 1, 2008 Share Skrevet November 1, 2008 Enig med alle, M5 optikk og gjerne et M5 interiør Og etterhvert en B25 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 2, 2008 Forfatter Share Skrevet November 2, 2008 Enig med alle, M5 optikk og gjerne et M5 interiør Og etterhvert en B25 b25 er kanskje det første som kommer av oppgraderinger siden b20'en begynner og bli skikkelig sliten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå