Olelink Skrevet April 24, 2010 Forfatter Share Skrevet April 24, 2010 Supert vær i dag så i dag ble d test av poleingsmaskin. Har aldri brukt maskin før (sett bort fra europris DA maskin for fire år siden) så dette var spennende saker Har for helgen lånt meg (ser ikek bort fra at jeg kjøper den etter dette) en Makita roterende maskin med SS bakplate samt div Scholl og detailerdomain pad's og Scholl S03/S40. Min eneste erfaring er en demo hos SS i fjor sommer samt var å så på sist maskin eier polerte. I tillegg har jeg lest litt på div forum som DCN osv. Men å lese seg fram gir ikke erfaring, bare litt tips. Begynte jo med å vaske bilen grundig (dette er jo en lek i seg selv med foam cannon osv, samt tørk. Tok bare bagasjeluka i dag, tenkte det kunne være greit å skåne pansret på bilen som er det eneste panelet på bilen som ser noen lunde ut sånn som det er da det er opplakkert i senere tid. Ville også heller ta meg god tid på en liten flate for å ikke forhaste meg frem til feil. Syns det gikk ganske bra, etter noen lette runder med S03 var det tydelig at mengden swirls og små riper hadde sunket drastiskt. Hologrammene dukket fort opp. Valgte å ikke friste sjebnen siden det var første gang og gikk over til S40. Hologrammene forsvant etterhvert igjen og selvtilliten steg Etter litt jobbing med S40 (hadde ikke noe top inspection eller lignende) var jeg ganske fornøyd og valgte for morro skyld å legge ett lag voks. Først en runde med både Lusso lakkrens (tilsvarer SwissVax CF (CleanerFluid) medium og inneholder bitte litt slipemiddler) og en runde med SwissVax CF (ren pre-voks olje uten slipemiddler). Til slutt ett lag med SwissVax Blau-Weiss. Nå hadde jeg ikke verdens beste kamera tilgjengelig og resultatet er langt fra detailer nivå. Men legger ved ett par bilder av resultatet (har ikke noe "før" bilde men de fleste vet jo hvordan en bil med masse swirls ser ut). Men er fornøyd selv mtp at det var første gang med maskin og at hele bilen er ganske full av swirls og riper. Lærte masse ut av dette og vet nå en del "what to do and what not to do" til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 Synes resultatet ble meget bra eg Var selv ute og prøvde å rubbe vekk noen stygge riper. Men holder på å gi opp å få så bra resultat som du har fått til. Kan ha noe med at eg bruker turtle wax sine produkter foreløpig. Du bør være fornøyd med denne jobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 24, 2010 Forfatter Share Skrevet April 24, 2010 Da er den nye gass wire'en montert. Ble mer nøyaktig på gassen nå ja som ikke wire'en ligger stramt å tøyes. Den nye var mer enn lang nok og egentlig ganske enkel å bytte Synes resultatet ble meget bra eg Var selv ute og prøvde å rubbe vekk noen stygge riper. Men holder på å gi opp å få så bra resultat som du har fått til. Kan ha noe med at eg bruker turtle wax sine produkter foreløpig.Du bør være fornøyd med denne jobben Takk for det Nå kan jeg ikke garantere at alle hologrammene ble bort, men jeg kunne ikke finne fler. Det er også fortsatt en del riper igjen. Men som sagt, ville ikke friste skjebnen når det først gikk så godt. Har selv prøvd mye av turtle wax sine produkter. Men nå etter å ha prøvd maskin med skikkelig utstyr og topp produkter blir det aldri mer turtle Annbefaler deg også å prøve maskin, om så en fra biltema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet April 24, 2010 Share Skrevet April 24, 2010 Da er den nye gass wire'en montert. Ble mer nøyaktig på gassen nå ja som ikke wire'en ligger stramt å tøyes. Den nye var mer enn lang nok og egentlig ganske enkel å bytte Synes resultatet ble meget bra eg Var selv ute og prøvde å rubbe vekk noen stygge riper. Men holder på å gi opp å få så bra resultat som du har fått til. Kan ha noe med at eg bruker turtle wax sine produkter foreløpig.Du bør være fornøyd med denne jobben Takk for det Nå kan jeg ikke garantere at alle hologrammene ble bort, men jeg kunne ikke finne fler. Det er også fortsatt en del riper igjen. Men som sagt, ville ikke friste skjebnen når det først gikk så godt. Har selv prøvd mye av turtle wax sine produkter. Men nå etter å ha prøvd maskin med skikkelig utstyr og topp produkter blir det aldri mer turtle Annbefaler deg også å prøve maskin, om så en fra biltema. Har den tohodede fra biltema, puter fra SS så er vel kun produktene eg mangler. Prøver å følge denne oppskrifta http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 4&start=75 En plass må en jo begynne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet April 28, 2010 Forfatter Share Skrevet April 28, 2010 Lørdag ettermiddag byttet jeg endelig gasswire'en som egentlig ble for kort med det nye gass spjeldet. Så nå fungerer det optimalt igjen Ikke så rart detn gamle wire'en ble kort, den nye var betydelig lengre. Ny øverst, gammel nederst. Var en ganske enkel jobb å bytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2010 Ble vasking i dag også gitt. Reiser offshore igjen i morgen så kunne ikke la den stå så skitten mens jeg var borte Før: Dette ble brukt (f.v. Scholl QD, foam cannon (med CG glossw. og optimum), billberry felgrens, CG glossworkz såpe, optimum såpe, microfiber til tørk og QD, vaskehanske og felg kost fra swissvax): Her ligger foam'et å koser seg og virker: Her er skummet spylt av: Her er bilen ferdig håndvasket med en balnding av CG glossw. og optimum samt spylt ren: Ble mørkt så ble ikke noe bilde av bilen ferdig tørket. Men den fikk da en omgang med QD under list-høyde rundt om siden jeg ikke har lagt voks der ennå. Voksen tar seg bedre ut uten QD da den sheeter og beader dårligere med QD på. Gjør ikke noe om voksen slites litt fortere når voksing er slik en kosejobb som den er med SwissVax voks Skal jo også polere resten av bilen etterhvert så da forsvinner voksen uansett. Så nå kan jeg dra på sjø'n med lettet hjerte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mai 3, 2010 Share Skrevet Mai 3, 2010 Etter da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2010 Etter da ? Er der nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2010 Vel, bilhold byr på både opp og nedturer For en ukes tid siden bar det i grøfta. Lå grus på veien i en hard høyresving (over 90 grader, feildosert og i nedoverbakke). Farten var lav idet den havnet i grøfta så skadene ble egentlig minimale (e34 er virkelig ett solid karosseri mtp forstilling osv). Skadene ble som følger; - oppripete framskjermer samt en bulk på venstre framskjerm - oppripete sideskjørt - ødelagt framfanger - en påkjenning på venstre fjærbein, dette er nå byttet. Bilstein demperen og resten berget. - en påkjenning på høyre bærebro bak, skal byttes men eneste utfall var litt ekstra negativ camber som ikke er farlig. - Ødelagte tåkelys Summa sumarum blir kostnaden egentlig bare ny framfanger da jeg kjøpte brukt fjærbein og bærebro. Framskjerm får man billig u-orginalt hos koed og sideskjørt kan lakkeres opp. Utover bærebroa bak og fjærbeinet forran ble det ingen skader på forstilling/bakstilling, ingen skader på bunnpanne på motor og ingen skader på chassi under bilen. Men ny M5 fanger vil svi i pengeboka Anyway, over til det positive. Nye felger Hentet dem i Trondheim av en her på forumet nå på tirsdag. Måtte bytte fjærbeinet forran før jeg kunne montere alle men nå er de på. Det er smidde M-system II felger med throwing stars kapslene i 8x17" fram og 9x17" bak med 225/45 fram og 235/40 bak. Felgene sto jo heldig vis ikke på når det bar i grøfta Det som er igjen av m5 fangeren: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 uffda. Alltid kjedelig med en tur i grøfta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2010 uffda. Alltid kjedelig med en tur i grøfta. Bare glad det gikk så bra som det gjorde med bilen jeg Har polert over sideskjørt, framskjermer og litt av framfangeren i dag og nå vises nesten ikke skadene/ripene lengre. Skal ta av framfangeren og lakkere den under listehøyde da den var altfor oppskrapt der for polering. Har ett sett med spraylakk i riktig fargekode så verdt ett forsøk inntil ny fanger framskaffes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Armanic Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Kom med den til meg Ole. Fikser den kjappt :- ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mai 27, 2010 Share Skrevet Mai 27, 2010 Det kunne jo selvfølgelig gått værre ja. Ny M5 fanger får du vel brukt for en 3-4 lapper om du kjenner noen som lakkerer? Det er forresten ikke tilfeldigvis noen av dere som kjenner noen i Trondheimsområdet som liker å sveise kanaler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2010 Kom med den til meg Ole. Fikser den kjappt :- ) Hehe, snakket vel om noe bytte arbeid tidligere også vi Må ha en framfanger å lakkere først da, den jeg har er ikke noe å reparere på, tenkte bare å lakkere det verste i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juni 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2010 Deler fra Koed i dag - Nye deksler over luftinntaket til varmeapp. med feste-niter. - M5 bremsecaliptere forran (brukt men i god stand). - M5 bremseskiver forran (har nye klosser liggende) - Div overhalingsdeler til calipterene just in case. - Div deler til taklukesveiven - Litt ekstra olje for å ha riktig olje i reserve + div skruer o.l. Her er de nye dekslene, påført swissvax protecton. Nye skiver (m5), blir noe annet enn de små u-ventilerte orginale skivene ja Blir vel noen bilder fra montering senere. Har også kanksje en "ny" m5 fanger på hånden og ny framskjerm er bestilt fra Koed. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå