Olelink Skrevet Juli 16, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2009 Her er bilder fra byttingen, skal slenge inn ett av de gamle klossene også for de var mildt sagt klare for bytting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2009 Liten oppgradering i dag også Før: Etter: Pent brukte sideskjørt (orginale M5/m-tech) i bilens farge ble også sendt bra Koed i dag. Så veien fra kjedelig/ordinær e34 mot mest mulig komplett e34 m-tech fortsetter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 1, 2009 Forfatter Share Skrevet August 1, 2009 Ny oppgradering i dag, kom pakke fra Koed Brukte orginale m-tech sideskjørt i bilens farge. De var litt ripete men det kan fikses senere. bestilte også med alle nødvendige deler inkludert borresjablonger for begge sider. (tror ikke bilen de har stått på var aldeles rustfri for å si det sånn ) Her har jeg borra på alle hullene (med en mindre borr) slik at jeg kan ta av sjablongen igjen. borresjablongen fungerte utmerket og var vell verdt det de kostet samt kan brukes om igjen Her er hullene borret opp i full størelse (8mm på de åtte hullene på sidene og 5mm på de to hullene bak i hjulbuen). Har også sprayet på tectyl samt satt inn noen av plast hylsene i hullene. Klarte såklart å bestille for få hylser, bestilte 8 istede for 16 så måtte fordele de utover inntill jeg får bestilt flere. Her er nye klips satt inn, men som sagt hadde jeg for få hylser så skjørtene må av igjen senere. Her er resultatet etter at skjørtene er satt på, skruene satt inn og klipsene under og bak er satt på. Ser nå at det nok må investeres i m-tech lister under dørene da det vil bli mye penere Eller ble jeg fornøyd med skjørtene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 1, 2009 Share Skrevet August 1, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 1, 2009 Forfatter Share Skrevet August 1, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da Takk Jon, for kommentar men også for at du lot meg ta mål av hullene til skjørtene på din M5 Jepp, har sendt ham PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.A.S Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da det står jo en hvit m5 i verdal, den finnes det jo interiør i hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 2, 2009 Forfatter Share Skrevet August 2, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da det står jo en hvit m5 i verdal, den finnes det jo interiør i hehe Ja, vet hvor den står, den har komplett understell og bakfanger også. Kunne hentet masse deler fra den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dram Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da det står jo en hvit m5 i verdal, den finnes det jo interiør i hehe hehe, blir første mann til mølla det ole Kunne tenkt med skinn jeg også Jon merker da ikke hvis interiøret i m5'n er byttet til stoff han, gjør han vell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da det står jo en hvit m5 i verdal, den finnes det jo interiør i hehe hehe, stemmer vel bra det. men ole vil ikke ha skinn interiør. så jeg regner med at interiøret i den hvite blir stående. jeg håper ivertfall det:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 2, 2009 Forfatter Share Skrevet August 2, 2009 dette ble jo bra sett på interiør da det står jo en hvit m5 i verdal, den finnes det jo interiør i hehe hehe, blir første mann til mølla det ole Kunne tenkt med skinn jeg også Jon merker da ikke hvis interiøret i m5'n er byttet til stoff han, gjør han vell? Forskjellen mellom skinn og stoff med über-slitt førersete er så minnimal at Jon merker ingenting om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 hmm... tror den blir flyttet til ukjent location ganske snart:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 2, 2009 Forfatter Share Skrevet August 2, 2009 hmm... tror den blir flyttet til ukjent location ganske snart:P Slapp av Bilen din blir nok stående i fred. Som nevnt tidligere har jeg mer lyst på M5 Alcantara/soff interiør, helst i sort, med delt baksete (4-seters interiør). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dram Skrevet August 2, 2009 Share Skrevet August 2, 2009 Forskjellen mellom skinn og stoff med über-slitt førersete er så minnimal at Jon merker ingenting om hmm, det hørtes lurt ut Bilen står jo rett borti gata her så enkelt å kjapt å komme dit også ikke sant Jon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 9, 2009 Forfatter Share Skrevet August 9, 2009 Her er en liten update fra uka/helgen som har vært: Onsdag stramet jeg og Jon (Jon///M) opp styresnekka, ble mye bedre og det var en enkel jobb. Torsdag begynte jeg og Jon å plukke istykker fjærbeinet venstre side forran da det kom en svært sjenerende skranglete lyd fra det området. Lyden ble raskt identifisert som en blanding av gåent topplager og deffekt demper. Planen var å overhale forstilinga innen kort tid men denne lyden var så sjenerende at det måtte under kniven. Jeg hadde en brukt demper liggende og det er ikke så lang jobb å plukke ut fjærbeinet. MEN å få av låseringen som holder demperen i fjærbeinet, det var deffinitivt ikke like lett. Området rundt låseringen var ganske rustet og låseringen satt bom fast. Etter mange forsøk på låseringen med fjærbeinet fast i benk og rørtang med forlenger som våpen så ting dystert ut. Vi ble enige om å prøve med varme, Jon hadde tilgang til asetylen brenner. Etter å ha varmet ringen to ganger ga den til slutt tapt og den rørte på seg. Med låseringen av og den nå totalt deffekte demperen med kokt olje ute banket en ny problemstilling på. Den brukte låsringen kunne jo ikke brukes på nytt, låseringen er en spesialdel og ikke noe statoil har på bakromet. Kvelden var nær og alt stengt så bilen ble stående. Fredag morgen begynte ringerunden etter ny låsering. Ingen lokale hadde noe slikt men GS Bildeler i Trondheim hadde to på lager. Vi (Meg, Jon og Thomas (T.A.S.)) satte oss i bilen å kjørte dit med en gang (10 mil en vei). Delen kostet 155kr og turen tur/retur kostet 250kr Vel hjemme kunne (etter litt finpuss på fjærbeinet) alt monteres sammen, bilen kunne konstateres å atter være nesten lydløs og alle levde lykkelig alle sine dager Planen er fortsatt å overhale hele forrstillinga(topplager, foringer, dempere osv) og da forsvinner forhåpentligvis de siste små lydene samt andre små irritasjonsmoment. Det hører nok med til historien at vi la turen innom Autotrim som ligger like ved GS, Jon har M5 motoren sin der, jeg vurderer å få overhalt GT'motorn der og Thomas skal kanskje få gjort noe arbeid på motor-toppen på sin bil der. Så turen ble mer en liten roadtrip. Tok også kompresjons-test på motor på fredag, såvidt vi kunne se ser det ut til at motoren bygger opp ett jevnt og fint trykk i alle seks sylindre I dag prøvelånte jeg alle seks coilene fra M3'n over på 520'n. 520'n har fjusket litt (spesielt ved belastning på lave turtall) så lenge jeg kan huske. Men med coilene fra M3'n ble det hlet borte Konklusjon: Jeg kommer til å kjøpe nye coiler til M3'n slik at 520'n får de "gamle" Tok også en vask i dag, desverre hadde jeg bare mobilkamera så bildene ble for dårlige til å legge ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet August 13, 2009 Forfatter Share Skrevet August 13, 2009 Overtalte Jon (Jon///M) til å ta noen raske bilder av bilen sånn som den ser ut i skrivende stund Været var ikke helt med oss så bilen var ikke helt ren, men bildene ble da bra de Og sannelig hadde han ikke ett paparazzi bilde av 520'n, hans egen e46 320 og GT'n i bakgrunn (under kniven for skifte av vannpumpa). Bra bilde, synd GT'n ikke var sammenskrudd ennå da det ble tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå