Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på bilxtra, og det kommer titt og ofte innom kunder som har fått skiver med ferdig kast i, klosser som bare polerte skiven+++

årsaken er at Biltema kjøper rett fra "første og billigste" leverandør.

Men du kan også treffe gull og kjøpe de samme Brembo-skivene som vi selger, men til halvparten av prisen, er ikke skjeldent det skjer.

BilXtra, Mekonomen, Meca osv er dyrere enn nødvendig pga dyre mellomledd. Det har ikke Biltema.

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg jobber på bilxtra, og det kommer titt og ofte innom kunder som har fått skiver med ferdig kast i, klosser som bare polerte skiven+++

årsaken er at Biltema kjøper rett fra "første og billigste" leverandør.

Men du kan også treffe gull og kjøpe de samme Brembo-skivene som vi selger, men til halvparten av prisen, er ikke skjeldent det skjer.

BilXtra, Mekonomen, Meca osv er dyrere enn nødvendig pga dyre mellomledd. Det har ikke Biltema.

Forøvrig selger Biltema og Bilxtra mye av de nøyaktig samme varene. Bla i Bilextra-katalogen er som å bla i Biltema-katalogen, bare produktene er 50%-100% dyrere.

• 1 year later...
Skrevet

Jeg fikk på klosser fra biltema. De peip noe jævli. Var vinter så jeg spurte mekonomen om problemet og de sa at de hadde brembo. Null piping. Et år eller to senere skulle jeg skifte bak, og hadde nå garasje, men ikke tid. Så ble mekonomen. Den gangen her pep de noe jævli. Det viset seg at de hadde montert noen som het mintex. Det var søppel. De prøvde først å rette opp med å smøre dem, men ble ikke bra. Så nå er de så greie at de tilbyr å skifte til noe som heter ate. Får se hvordan det går. De skal nå i det minste ikke være latterlig billige, så kanskje de virker også :-) Skal bli deilig å slippe at alle snur seg og ser styggt på en. Særlig blandt beboerne her er jeg blitt upopulær.

Skrevet

Kjørte en periode med biltema-klosser på en side og original bmw på andre siden foran. Bremset helt likt, ingen merkbar forskjell. Og de originale klossene støvet MYE MER... utrolig nok. Alt i alt hadde jeg ikke bekymret meg for å kjøpe i allefall klosser fra biltema igjen.

Skrevet

Byttet skiver og klosser fremme for andre gang nå på en mnd. kjøpte fra koed, første skivene holt til ca 500km så ble det kast i dem å det med en veldig nøye å forsiktig innkjøring.. spent på om disse skivene også blir kast i eller om jeg hadde uflaks :roll: noen som har erfaring med bremsedeler fra koed?

Skrevet

Mine bremser fra Koed peip mye de første km, men det ga seg etter noen hundre km. Støver minimalt, men så har jeg de bare bak på en 3er da...

Sikker på at du ble kvitt rust på nav osv?

Skrevet

Merkeligt, 30000km, med biltema klosser og skiver av ukjent merke, ettersom jeg ikke har byttet dem selv.

Har overhode ingen problem med og anbefale Biltema klosser til de fleste med normal bilbruk.

Skrevet

Jeg har alltid kun brukt orginaldeler, bare så det er sagt! :) Men da jeg skulle bytte inn BMWen så var det en god del småting som jeg fiksa og utbedret for å få mest mulig i innbytte. Da kjøpte jeg bremser og skiver til foran hos Biltema, og disse blei montert på Bavaria av en mekaniker jeg kjenner der.

For det første så var det kvining ved bremsing i lave hastigheter, og kast på begge sider var ett faktum etter kun 1 uke! Jeg fikk heldigvis bortforklart ristingen i rattet som ubalanse i felgen, og nevnte ikke ett ord om kast i skivene :wink::twisted:

Skrevet

Har skiver og klosser fra Biltema, ingenting å si på bremseeffekten, men de piper og støver mer enn "orginale" deler. Du tror liksom litt piping ikke er så farlig, men gud å irriterende det blir med tiden. Kjøper noe annet neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...