Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Husk at billiggreier ofte har andre negative effekter enn akkurat på bremsekraften. Jeg prøvde et sett Mintex-klosser som er standardvaren til Mekonomen, og de piper helt i slutten av nedbremsingen.. i måneder.. Utrooolig irriterende i køkjøring.

Jeg har klosser fra meca på Mercedesen. Når jeg setter bilen i D og slipper bremsen sakte ut så hyler det. Og skal jeg bremse litt mer komfortabelt enn bråbrems så hyler det like jævlig. Jeg hater de klossene -_- Men bremseeffekten er god :P

Er ikke noen måte å få vekk pipinga på?

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hjelper ikke på min ihvertfall. Og da jeg skulle kjøpe fremklosser så sa de at de ikke pleide anbefale Mintex til "luksusbiler". Peip visst ofte på A6 og andre dyre biler. Utrolig irriterende at han første tullingen solgte meg Mintex da. Men nå, etter noen tusen kilometer, virker det som pipingen har roet seg litt.

Skrevet

har stort sett brukt Mintex på alle bilene jeg har jobbet med de siste 5 åra.

Hadde en Primera som peip etter bytte og var mange runder inne til oss.

Til slutt fikk jeg bestilt opp Mintex og piping ble borte.

Monterer mye Master HPT og Mintex på Store "luksusbiler" og SUVer og har ikke problem med piping.

Piping er etter min erfaring, feil ved montering...

Skrevet

Bortsett fra holdbarheten på bane,så er ikke biltema klossene ille ihvertfall.

Etter 4000km langs vei,og ca 250km på bane ble det tomt for klosser(bak).

Skrevet
Bortsett fra holdbarheten på bane,så er ikke biltema klossene ille ihvertfall.

Etter 4000km langs vei,og ca 250km på bane ble det tomt for klosser(bak).

Og etter 75 kjører jeg fremdeles mintex foran og bak...

Ikke all verden da men var langkjøring.

• 1 month later...
Skrevet
Husk at billiggreier ofte har andre negative effekter enn akkurat på bremsekraften. Jeg prøvde et sett Mintex-klosser som er standardvaren til Mekonomen, og de piper helt i slutten av nedbremsingen.. i måneder.. Utrooolig irriterende i køkjøring.

Og jeg mener fremdeles det ikke er Mintex feil, men sannsynligvis feil under montering.

og det baserer jeg som tidligere på at i de årene jeg har montert Mintex på alle mulige biler aldri har hatt problemer med dem.

Og de siste 5-6 årene har jeg omtrent montert 1 sett hver arbeidsdag...

Skrevet

hørt at noen som kjøpte komplette bremser på biltema lot bilen stå et år el noe så var de herpa :lol: kjøp på bilxtra de fører det samme som mekonomen og meca, meca er dyrest av dem. hvertfall det jeg har hørt. fordelen med meca er at de har stort lager men dyre

Skrevet
hørt at noen som kjøpte komplette bremser på biltema lot bilen stå et år el noe så var de herpa :lol: kjøp på bilxtra de fører det samme som mekonomen og meca, meca er dyrest av dem. hvertfall det jeg har hørt. fordelen med meca er at de har stort lager men dyre

Lar du noe stå et år er det gjerne herpa...

Skrevet

Bremser ruster fort hvis de ikke blir brukt!

Må "alltid" sette på nye skiver og noen ganger calipere på bruktbiler som har stått en stund (noen måneder).

Skrevet

skal ikke smuldre opp for det :lol:

Skrevet

skal ikke smuldre opp for det :lol:

Smuldra?

:lol: selv

Skrevet

nekter å tro at bremseklossene smuldra opp fordi bilen har stått parkert,

Ikke engang om de hadde vært kjøpt på rema 1000...

Biltema sine klosser er helt vanlige klosser, som funker fint på helt vanlige biler... Mor har Biltema klosser og skiver på sin 2000mod nissan. funket fint i snart 30 000, og ingen tegn til problemer enda...

Skal man bruke bilen på bane og slikt så kjøper man hakket vassere klosser enn standar (f.eks yellow\green\red-stuff). om man er av den typen som vil ha billigst mulig av slike saker, så har man ikke noe på bane å gjøre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...