Nytern Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Når jeg gikk ambulansefag fikk jeg beskjed om at den viktigste egenskapen en trengte for å takle jobben var en GOD porsjon galgenhumor. Det stemte godt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Alle har sin måte å takle vanskelige situasjoner på og en av de relativt vanlige er humor! Nemlig, man ler av det og i neste øyeblikk er man igang igjen med akkurat samme greia... Man lærer som regel ikke før det går galt. Det er nemlig ingen som helt vet konsekvensene av et uhell før de har hatt et uhell selv, det er enkelt å se lett på tingene frem til det skjer noe, men når det endelig skjer noe går det faktisk opp et lys for mange om hvor fort ting kan skje og hvor store konsekvenser det kan få. Da tenker jeg ikke kun på personskader selv om dette er den viktigste faktoren, men også på materielle skader. Tenk selv hvor trasig det ville vært å sitte der uten noen bil fordi den er skadet på grunn av en liten filleting man gjorde feil. Hvis det f.eks skjer noe i trafikken, tenk dere hvor store konsekvenser ens lille uhell har for andre også. Flere hundretalls bilister blir kanskje stående i kø, hvilket skaper kaos når alle sammen skal forbi "ulykkesstedet", og tenk hvor mange av dem som må stå i den køen som mister viktige avtaler, flyreiser, familiebesøk og you name it. Vi mennesker har alt for lett for å tenke at "det der er da ikke så ille" før man selv står midt oppi det og tenker "wow, dette var jo ikke bra.." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Sykt! Det var nærme!! pen kjøring med e30n da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Herregud.... skulle lagt ut en film av noen som faktisk døde av slik kjøring... Like morro ? Ikke det nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Herregud.... skulle lagt ut en film av noen som faktisk døde av slik kjøring... Like morro ? Ikke det nei... Likte du ikke filmen trenger du ikke komentere, ikke værre en det. ingen som tvinger deg til å skrive her. så slutt å klag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Gikk på en smell i dag. Bilen tapte seg 30 000 i verdi samt skader for et uvisst antall tusen på en båt jeg kræsja i. Rakk ikke tenke engang før det smalt. Tar det nok litt roligere heretter ja... Ble bare gående å le og riste på hodet resten av dagen. Shit happends Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Kjør på DirtyDicky!! Ikke hør på de sutrete mamma daltene!! (JA, JEG SIER DETTE FOR Å FÅ IGANG EN DISKUSJON) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 Herregud.... skulle lagt ut en film av noen som faktisk døde av slik kjøring... Like morro ? Ikke det nei... Det er ikke noe morro og se folk som blir drept av slike ulykker, men jeg syns det er flott at enkelte klarer og le samtidig som man er litt skjelven etterpaa.. Galgenhumor maa man ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 jaja, det er på tide og vokse opp for mange tror jeg. helt greit at noen finner seg plasser de kan snike seg litt unna for litt leking, men det går an og bruke huet litt når man gjør det.ha litt kontrollpåhverandre osv. og sitte og flire av at men nesten blir meid ned og nesten stryker med er langt ifra tøft. dere skjønner faktisk ikke hvordan dette kunne gått for da hadde ikke alle disse komentarene og fliringa kommet. ja humor og fliring er ofte resultatet av folk som kommer i denne sitvasjonen, men det burde gi seg etter noen timer da ting bør ha sunket inn. skal ikke påstå at ikke jeg leker meg selv i voksen alder, men har iallefall fått det in i knollen hvor ille det kan gå. jeg er heldig at jeg ikke døde men fikkalikevel en gave på kjøpet, de redet meg fra og bli lam, men en bitebite liten trøk på rette plassen har jeg påsate hjul for resten av livet. etter 3 brud i ryggen mellom skulderbladene og tre brud i beinet og et brud i kneet fikk jeg pen beskjed om. gå så lenge du kan,for det er 80% sjanse for at du blir lamm etterhvert. dette er 12-13 år siden. og merker at ettervirkningene kommer. mister kraft og følese i armer og bein. mye hodepine, oftere og oftere vondt i ryggen, og må oftere og oftere på behandling.dette bare på grunn av en liten leke tur på crosser. så syns dere skal tenke litt godt får lekinga tar igang og bruke huet litt. du klarte sansynlig hvis og dra igang en heftig diskusjon. spiritus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 jaja, det er på tide og vokse opp for mange tror jeg. helt greit at noen finner seg plasser de kan snike seg litt unna for litt leking, men det går an og bruke huet litt når man gjør det.ha litt kontrollpåhverandre osv.og sitte og flire av at men nesten blir meid ned og nesten stryker med er langt ifra tøft. dere skjønner faktisk ikke hvordan dette kunne gått for da hadde ikke alle disse komentarene og fliringa kommet. ja humor og fliring er ofte resultatet av folk som kommer i denne sitvasjonen, men det burde gi seg etter noen timer da ting bør ha sunket inn. skal ikke påstå at ikke jeg leker meg selv i voksen alder, men har iallefall fått det in i knollen hvor ille det kan gå. jeg er heldig at jeg ikke døde men fikkalikevel en gave på kjøpet, de redet meg fra og bli lam, men en bitebite liten trøk på rette plassen har jeg påsate hjul for resten av livet. etter 3 brud i ryggen mellom skulderbladene og tre brud i beinet og et brud i kneet fikk jeg pen beskjed om. gå så lenge du kan,for det er 80% sjanse for at du blir lamm etterhvert. dette er 12-13 år siden. og merker at ettervirkningene kommer. mister kraft og følese i armer og bein. mye hodepine, oftere og oftere vondt i ryggen, og må oftere og oftere på behandling.dette bare på grunn av en liten leke tur på crosser. så syns dere skal tenke litt godt får lekinga tar igang og bruke huet litt. du klarte sansynlig hvis og dra igang en heftig diskusjon. spiritus Godt aa hore at det gaar bra med deg i dag, men du sitter vel ikke aa tenker paa hva som kunne skjedd heller? Jeg har og kresjet. Og pga beltet lever jeg i dag, men det kunne endt i kista for meg og. Man burde ikke tenke paa hva som kunne ha skjedd for da tror jeg man ender opp paranoid. Naa skal jeg ogsaa innromme at jeg tenker i blant paa hva som kunne ha skjedd og hvordan jeg hadde folt det i dag.. Dette er naa 5aar siden. Det er leit at du har ettervirkninger maa jeg si, det eneste jeg sliter med etter ulykka mi er ett kne som ikke er helt medgjorlig hele tiden.. Men kompisen som var med og ikke hadde beltet paa seg knakk tenner og sliter veldig me ising i dem og det er min feil, men vi kan heldigvis se hverandre i oynene og prate om det, men vi vil nok aldri le av konsekvensene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet Oktober 3, 2008 Share Skrevet Oktober 3, 2008 nei da sitter ikke og tenker på det, men tankene raser jo rundt i hue innimellom når man atter en gang men ligger på benken og må strekkes og tøyes i alle retninger for og kans nogen lunde ok etterpå. er vel egentlig mest glad for at jeg lever og går. leker meg jeg også men tenker meg om noen ganger før jeg drar igang. hadde en stygg bil kræsj ca 3år føre da 18-19 år gammel den bare blei det også flira av,selv om jeg redda livet på og ikke ha på selen. ja etter virkningene av skaden er slitsome. spesielt huepina, det andre kan man liksom venneseg til og akseptere, men huepine og dundring i skallen ødleger liksom mere en litt smerter i beina og ryggen,da man liksom blir helt satt ut av den og at den kommer så brått. men ungdomen (ikke at jeg er så utrolig gammel 33,men voksen familifar) treger noen oppvekere, dem er ikke så høye i hatten etter at dem er første man til en døds ulyke eller noen skikkelig smeller hvor folk er skikkelig kvesta. det sitter nesten mere i det en en egen ulykke. er utrolig hvordan sånne ting fester seg når man ser det med egne øyne og ikke bare er inni den skada kroppen. i mine 4,5 år som langtransport sjåfør har jeg hvert blant dem første i 5-6 døs ulyker og det samme i langt flere alvorlige ulyker. og dem sitter so stempla inn i hjernebarken. er ikke en lekker oplevelse og og løpe rundt mellom blod, glass og vrakrester og leite etter puls og fundere på hvem skal jeg hjelpe først. brrr nå fikk jeg kalde gyfs nedover ryggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 4, 2008 Share Skrevet Oktober 4, 2008 Herregud.... skulle lagt ut en film av noen som faktisk døde av slik kjøring... Like morro ? Ikke det nei... Likte du ikke filmen trenger du ikke komentere, ikke værre en det. ingen som tvinger deg til å skrive her. så slutt å klag. Så du mener alle som ikke liker filmen ikke har lov til å svare? Er vel for faen ett fritt land dette her, har lov til å siog mene hva man vil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Oktober 4, 2008 Share Skrevet Oktober 4, 2008 Såså, sov det av deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet Oktober 4, 2008 Share Skrevet Oktober 4, 2008 Hehe.... jeg skjønner humoren Men det funker aldri å sitte å preike om hvor dumme folk er forde en mener det ikke er morsomt pga noe farlig, det kan være morsomt og dumt samtidig. Her e ett godt eksempel på IDIOT og humor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 4, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Herregud.... skulle lagt ut en film av noen som faktisk døde av slik kjøring... Like morro ? Ikke det nei... Likte du ikke filmen trenger du ikke komentere, ikke værre en det. ingen som tvinger deg til å skrive her. så slutt å klag. Så du mener alle som ikke liker filmen ikke har lov til å svare? Er vel for faen ett fritt land dette her, har lov til å siog mene hva man vil.. klar du kan svare , men hva er vits? når det bare er sånne usaklige innlegg som dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå