Gå til innhold

Skifte vannpumpe å termostat 318 hvor mye kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte Vannpumpe å termostat på en 96 modell E36 318, hvor mye bør jeg ta for den jobben?

Er bilen til en jeg kjenner sånn at vi sier hei å sånn når vi møtes, altså ikke noe sånn kompis pris med andre ord.

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Aldri byttet vannpumpe før.

Men termostaten er jo rimelig grei, for den sitter vel bak det plastrøret inn på toppen?

Vannpumpa blir vel drevet av tilbehørsreima om jeg ikke husker feil? Og hvor vanskelig er det å få byttet den da?

I tillegg må du jo ha kjølevæske og lufte systemet.

Kanskje 800 er grei pris?

Skrevet

vannpumpa sitter jo på samma som akslen som vifta er på , er litt kronglete men er ikke store jobben :P hehe , pass på å ikke stramme for hardt på termostat huset! tåler veldig lite !

Skrevet
vannpumpa sitter jo på samma som akslen som vifta er på , er litt kronglete men er ikke store jobben :P hehe , pass på å ikke stramme for hardt på termostat huset! tåler veldig lite !

Joda, jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, har akkurat gjort samme operasjonen på en M50 motor, der satt viskose koplinga så damn fast på vannpumpa at jeg måtte ofre reimhjulet i en skrustikke, men nå har jeg fått meg Reimhjuls verktøy, så da bør det gå greitt.

Skrevet

Jepp, en 1000 lapp er helt ok pris. Kommer selvsagt ann på om det er veldig trangt å komme til, og om du må demontere mye. Ofte er det ganske kurrant på 4ere.

Husk å skaffe nye pakninger til termostathus og vannpumpe før du begynner å skru..

Skrevet
Jepp, en 1000 lapp er helt ok pris. Kommer selvsagt ann på om det er veldig trangt å komme til, og om du må demontere mye. Ofte er det ganske kurrant på 4ere.

Husk å skaffe nye pakninger til termostathus og vannpumpe før du begynner å skru..

Ja men da regner jeg med at jeg tar en 1000,- lapp da, han hadde visst kjøpt deler selv, til vannpumpen regner jeg med det følger O-ring med, aller helst burde termostat huset vært byttet når man bytter termostat men det har han nok ikke tenkt på, er ikke krise om han ikke har kjøpt pakninger, har sånn pakningstoff som tåler kjølevann (blått greier) husker ikke navn på det.

Skrevet

vist man kjøper termostat til M43 motoren så står termostaten inni termostathuset man får. veldi enkelt å bytte.

vannpumpe er veldi lett å skifte

husk at det er lings på vifte koblingen

før du tar av viftereima så tar du løsne på vifte koblingen.

vist reima bare sklir så sett på en kraftig strips over dynamo hjulet får å hold fast reima.

for å få ut pumpa veldi lett så setter du inn 2skruer inn, oppom og en nedom så skrur du ut pumpa. du ser det etter vært.

termostat skifter man på 15min

vannpumpe 30-45min

luft systemet 10min

55-70min

på vannpumpa er det o-ring og samma er det på termostaten

Skrevet

Drøy times betaling for en privatperson og være. hohoho, denne "bransjen" går nok så det suser om man er villig til og betale 1000,- for dette bytte : )

Skrevet

tok en slik jobb på en m50 nå, og tok 500.. Skal da ikke robbe andre bmw-personer med mindre de har lexuslykter el. annen monsterstyling.

Skrevet
Drøy times betaling for en privatperson og være. hohoho, denne "bransjen" går nok så det suser om man er villig til og betale 1000,- for dette bytte : )

1000.- er helt grei pris

går han på verksted koster det nok fort 1500-2000 kroner , sykt ja

Skrevet

Hoem, skulle jeg brekt beinet og en arm skulle jeg med glede satt min bil hos deg ; )

dirtydicky, rimelig vilt på verksted ja. Men jeg syntes nå ikke vi skal dra denne "standarden " og "moten" over til det herlige miljøet..

Man tar selvfølgelig hva man selv ønsker for jobben, for og ha sagt det.

Skrevet
tok en slik jobb på en m50 nå, og tok 500.. Skal da ikke robbe andre bmw-personer med mindre de har lexuslykter el. annen monsterstyling.

Veldig bra holdning. Jeg liker deg. På en heterofil måte seff :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...