Gå til innhold

Hvem sin skyld er det?  

46 stemmer

1. 1. Hvem sin skyld er det?

• Bussjoføren(rød)
      41
    • Meg - Altså grønn stripe
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet
Var å kikka der istad ja... Så nå er jeg sikker i min sak :)

Hehe, ja, det er ikke langt unna hvor Ad|os hadde sin lille affære. Men skal sies at det er stygt trafikk bilde her i rushtiden.

hvordan går d med bilen din foresten?? :shock:

er det så nøye? ingen her på sørlandet som har sett den bmwen enda uansett :roll:

Da får du henge litt mer i byen på hverdagene :) Forresten så var det Opelen til dama jeg kjørte (uheldigvis).. Skulle vært passaten. hehe

Ja enig med wabby her sondre du må bare henge litt mer i byen. Bonde gutt :P

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er jo i grimstad da vettu! ;-) hehe... menne, syntes du lovet gull og grønne skoger om noen bildegreier her for ei stund siden :-P har ikke sett noe parkeringshus jeg :roll:

Hehe, vet =) Men har ikke fått dratt fingeren ut for å gjøre det. Og nå kan jeg bare glemme det. Har knust frontfanger og mangler et grøftelyst etter et ublidt møte med en grein natt til i dag på E18. Var på størrelsen av et juletre.

Snakket med ST-Import, og de venter på nye M5 fangere så får smøre meg med tolmodighet. Men vurderer også å vente med å montere den til vinteren er over. Kjedelig å få på en M5 fanger for så kanskje treffe en isklump. hehe.

Skrevet

UPDATE: Har snakket med Bussen Trafikkselskap. Skulle bare fylle ut min del av skadeskjemaet og sende det til mitt forsikringsselskap, så skulle de ta det videre med Vesta.

De virka veldig snille og positive så tror dette er en grei sak.

Skrevet

Det ordner seg sikkert med buss-selskapet tenker jeg. Litt synd for deres del at sjåføren ikke stanser og gir deg et tlf.nr å ringe. Men du skal ikke se bortifra at han har varslet pr mobil til buss-selskapet selv og gitt beskjed om at han har vært borti en bil. Han kan umulig unngått å lagt merke til det. Hørselstest neste for buss-sjåføren da elr?

Skrevet
Det ordner seg sikkert med buss-selskapet tenker jeg. Litt synd for deres del at sjåføren ikke stanser og gir deg et tlf.nr å ringe. Men du skal ikke se bortifra at han har varslet pr mobil til buss-selskapet selv og gitt beskjed om at han har vært borti en bil. Han kan umulig unngått å lagt merke til det. Hørselstest neste for buss-sjåføren da elr?

Når jeg ringte så var det en som snakket dårlig norsk som svarte, ble deretter satt over og jeg forklarte når og hvor det skjedde. Han sa han skulle sjekke det opp. Ca 5 timer senere ringte han og sa at jeg skulle sende inn skadeskjema og alt skulle ordne seg.

Det skal sies at det er utrolig mange utenlandske som kjører lokalbussene her i byen og jeg vet ikke om de alle er like obs på spesialregler, snarveier, o.l. Nå vet jeg ikke hvem som var sjoføren men har bare vært en liten tanke fra min side.

Det med at bussen ikke stoppet i tunnellen skjønner jeg godt. Men han burde ventet på andre siden, for han visste ikke om hvordan det gikk med meg og dama. Kunne jo vært personskader. Jeg ringte politiet på søndag og de hadde ikke hørt noe om episoden og det virket egentlig ikke at det var meldt ifra heller hos trafikkselskapet.

Men igjen, så forsvant han så fort inn i tunnellen at han umulig kunne sett skiltet eller sett hva slags bil han traff. Alt gikk meget fort. Men nå sendes skademeldingskjema i morgen så får se hvor lang behandling det er....

Skrevet

Bussen kjører gjennom en "snarvei" som er stiplet igjen, han kommer fra min venstre side og jeg kommer fra han sin høyre... Han vil inn i min fil.

Det er ingen haitenner på min vei, ingen skilt om vikeplikt fra venstre osv...

r0qxm49jm9rwtb61lisa.jpg

Til opplysning har vi et meget likt utkjøring/påkjøringssystem et sted her i Oslo (Alnabru ved Siba / Statoil / Mc Donalds for de som vet hvor det er) og der viker både bussen og de fleste kø-snikerne...

Se link:

http://maps.google.no/maps?f=s&ie=UTF8&ll=59.928856,10.865339&spn=0.003505,0.008744&t=h&z=17

Er forresten en slik påkjøring på Kløfta også, -og sikkert 10.000 andre steder for den saks skyld... Felles for dem alle er at "snarveien" har vikeplikt.

• 3 months later...
Skrevet

Oppdaterig....

Har fått avslag fra busselskapet pga sjoføren ikke har meldt seg... Kan de gjøre det så lett altså?

Skrevet

Virker veldig rart at de kan si det. Du vet jo ikke hvem som kjørte bussen, og tar dermed kontakt med selskapet, at DE ikke klarer å finne ut hvem som kjører hvor er vel klandreverdig i seg selv. Litt kontroll er det vel greit å ha på sine ansette.

DU skal ikke lide under deres sjåførs feil BARE for at DE ikke klager å finne ut hvem som kjørte... Meget ansvarsfraskrivende. Arbeidsgiver sitt ansvar er det noe som heter...

NAF medlem?

Skrevet

Det var bilen til dama (den gang, nå X, ikke pga smellen. hehe). Men tror faktisk hennes far (som bilen stod i) er NAF medlem.

Skrevet

NAF-medlemskap følger person og ikke bil. Mao. må du være NAF-medlem, og det har ikke noe å si om eier av bil er medlem eller ikke. Forøvrig merkelig begrunnelse for avslag. Ville ikke gitt meg så lett. De håper vel å trenere hele greia til du ikke gidder mer...

Skrevet

Yupp, er det jeg og mistenker. Men vurderer å ta en tur ned på kontoret til Bussen og høre med dem hva de har å si til saken...

Har til og med deler fra bussen liggende i boden(!)

Skrevet
Oppdaterig....

Har fått avslag fra busselskapet pga sjoføren ikke har meldt seg... Kan de gjøre det så lett altså?

Det her er vel mer eller mindre et "standard-svar" fra lusne bedrifter som prøver å "beskytte" sine ansatte, eller at de ikke ønsker å gjøre opp for seg.

Det eneste de oppnår med slik oppførsel er at saken tar mye lengre tid enn nødvendig, samt at man blir mektig provosert.

De fleste seriøse busselskaper har jo oversikt over sine ruter, samt hvilken buss m/ sjåfør som trafikkerer denne, fra dag til dag!

Ta med deg de delene du har fra bussen, og ta en prat med daglig leder, direktør etc. for selskapet!

:wink:

Hvis de virkelig setter seg på bakbeina, så engasjerer du advokat og kjører hardt! Ikke glem det faktum at sjåføren deres stakk av fra en skadesituasjon!

Lykke til! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...