Gå til innhold

Hvem sin skyld er det?  

46 stemmer

1. 1. Hvem sin skyld er det?

• Bussjoføren(rød)
      41
    • Meg - Altså grønn stripe
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sjekke rutetidene og se hvilken M buss som går i det tidsrommet og så snakke med ei vennine av meg som jobber som journalist i FVN og høre om hu har lyst å lage en artikkel er vi etterlyser passasjerer som satt ombord når det smalt.

Men først har jeg lyst til å ta turen til Bussen og se hva de har å si for dette er helt utrolig.

Selv om det var Bussen som kjørte så var det TK brøvig som skulle stå som selskap (http://en.wikipedia.org/wiki/TK_Brøvig). Og de brukte Vesta. Men får se hva som skjer her.

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Burde være en grei sak å anmelde sjåføren ihvertfall, kanskje noe blir litt mer snakkevillig da?

Og hvem er sjoføren?

Jeg kan anmelde selskapet som eier bussen... Iflg dem så vet de ikke hvem som kjørte bussen...

Skrevet

kjenner til slikt med buss selskap:) meide ned en kamerat i en helt ny lexus..han måtte svinge av veien å oppå et fortau:) fikk tak i mannen som kjørte bussen etter en leterunde.å han var sikker på det ikke var hans skyld..ringte deretter til buss selskapet og forklarte alt..de var egentli aldri i tvil..de skulle fikse opp i dette:) var heller aldri ute etter å prøve å snike seg unna.. nå har ikke jeg lest hvor mye bilen er skadet eller noe :)

men dette skal nokk go veldigt bra :)

Skrevet

Bilen ble totalvrak, men dette er jo bare en gammel Opel Astra med en listepris på toppen 20.000,- Beste from dem er å ta dette utenom skademelding vil jeg tro.

Skrevet
Selvsagt bussjåføren sin feil, høyreregel gjelder...

Det vet vi nå :) Problemet er heller nå at skademeldingen får avslag pga sjoføren til busselskapet ikke har meldt seg :roll:

Skrevet
Burde være en grei sak å anmelde sjåføren ihvertfall, kanskje noe blir litt mer snakkevillig da?

Og hvem er sjoføren?

Jeg kan anmelde selskapet som eier bussen... Iflg dem så vet de ikke hvem som kjørte bussen...

Høres ut som bare tull at de ikke vet hvem som kjørte bussen, og så lenge de eier bussen så har vel de uansett et ansvar så lenge sjåføren ikke er kjent?

Er vel ihvertfall slik i en del tilfeller med privatbiler?

Tenkte derfor på å anmelde selskapet ja!

Skrevet

Og hvem er sjåføren?

Min kones parkerte bil ble påkjørt av en ambulanse (ikke i uttrykning) utenfor arbeidsplassen hennes, og der la sjåføren igjen en lapp som nærmest var å oppfatte som tullemelding med feil navn og telefonnummer.

Da vi henvendte oss til ambulansetjenesten ved den som hadde ansvar den dagen fikk vi omtrent samme svar som du fikk, at de ikke visste hvem som kjørte etc. Vi ga da beskjed om at dersom ikke de fant ut dette i løpet av dagen, - dette er da dagen etter skaden, ville vi gå høyere i systemet. Siden sjåførene og personalet de på den lokale avdelingen ignorererte dette og begynte å tøyse og le bort hendelsen valgte vi å holde ord og gikk opp til ansvarshavende for ambulansene. Deretter tok det maks to timer før vi ble oppringt av en meget flau person som ville møte oss for å skrive skademelding.

Busselskapet vet garantert hvem som kjørte den ruten, og går du høyt nok i systemet så hostes det nok opp en skademelding tenker jeg. Hvis ikke er lokale media (som du selv sier) neste instans.

Skrevet

Hvor i kristiansand var dette? Lurte litt på om det var ved varoddbrua inn mot sentrum, men ble litt usikker...

Er klart bussen finner ut hvem som kjørte den jævla ruta om du husker hvilken buss det var - dette skal de ha oversikt over, man har vel hørt om kjøre/skiftplaner!? herregud...Og uansett er den en eller annen som vet hvem som kjørte den, de må da snakke sammen der nede? Om skiftplanene skulle være ikke-eksisterende, så bør det fortsatt ikke være umulig å finne ut.... :roll:

Skrevet
er brannstasjonen på venstre sia... ad|os, du er vel kjent med den høyresvingen mot rundkjøringa der :-P hoho...

hygge! lær deg å lese! :-P

dette er etter baneheitunnelen mot lund...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...