Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal bytte pærer i mine grøftelys. er det noen enkel måte å få ut grøgtelysa? sist måtte jeg ta av dekselet i hjulbuen for å komme til bak på grøftelysa, men det jeg lurte på var om det muligens er ett slik system som på f.eks e38, der man bare trykker inn med skruhjern så skyter grøftelyset ut....

Skrevet

Du løsner dekslet som sitter rundt lyset ved å dra det utover på insiden av bilen, så er det en skru som holder lykta å da kan du ta lykta ut, du bytter begge pærene på max ti min..

• 2 weeks later...
Skrevet

Hiver meg på denne tråden...

Jeg har kjøpt nye HB4 superwhite pærer til grøftelysene:

d4brq1e7aphwp24x6uzh.gif

Må jeg på baksiden av disse lyktene for å skifte pæren eller er det en enklere måte?

Skrevet

Tok mine tåkelys ut for å få vekk duggen (se hva slags type jeg har under). Det gjorde jeg ved å stikke inn et flatt skrujern på den siden av tåkelyset som er nærmest midten på bilen og bende litt ut, da hoppet det ut.

Dette sto for øvrig i manualen min, kan hende det gjør det i din også.

fimuwb1pcaskgsu0066v.jpg

Skrevet

Nei det stod bare blinklys, parkys og invendige lys.

Ser ut til at xenon og grøftelys er verkstedsmat, men det skal vi bli to om :D

Skrevet
På innerskjermen i hjulbuen er det et par skruer med 8mm hode, løsne di små skruene, så kommer du til med handa. Er noe trangt, men det går. :-)

Tenkte meg det, har av den ene innerskjermen hvert år ved bytte til sommerdekk pga. bytte av kont luftfilter som ligger bak der. (tar alltid det samtidig)

På avartar bilde ditt ser det ut som du har xenon i grøftelysene dine, stemmer det?

Originalt eller ettermontert?

Skrevet
Tok mine tåkelys ut for å få vekk duggen (se hva slags type jeg har under). Det gjorde jeg ved å stikke inn et flatt skrujern på den siden av tåkelyset som er nærmest midten på bilen og bende litt ut, da hoppet det ut.

Dette sto for øvrig i manualen min, kan hende det gjør det i din også.

fimuwb1pcaskgsu0066v.jpg

har ikke slike grøftelys på coupe... eneste måten å komme til på coupe er å ta av dekselet inne i hjulbuen

Skrevet
Slik Gjøres det på original coupe-fanger. Såvidt jeg husker var det slik på M-Tech II-fanger også. Var ihvertfall noe lignende jeg gjorde på min.
Skrevet
Er nok ettermontert i grøftelysene ja.. Xenon i grøftelys er vel ikke lovlig,og leveres vel ikke orginalt ?

Hvilket xenen-sett kjøpte du da?

Jeg får opp disse som alternativ hos GS:

Kom til faceliften i 09/01

Mont.sett tåkelys xenon (Org) (E46/3, E46/4)

Varenr: 63130152441

Til den hyggelige prisen: 4.791 kr. :shock:

vh0m2of4j9cif5dpwdd3.gif

• 1 month later...
Skrevet
Slik Gjøres det på original coupe-fanger. Såvidt jeg husker var det slik på M-Tech II-fanger også. Var ihvertfall noe lignende jeg gjorde på min.

Bringer opp en gammel tråd jeg, da jeg lurer på en ting angående det å ta ut grøftelysene igjen. hvordan får jeg av den kanten som går rett under grøftelysene? den som dekker til de to skruene på grøftelysene. står i den linken til e46fanatics at man skal klemme isammen og dra til seg, men finner ikke noe å klemme isammen :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...