Arnefles Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Jeg har en E46 320dat m-sport 2005 touring med orginale m-18" felger. Der sitter det orginalt: 225/40-18 255/35-18 Vet noen om det er noe problem mht antisladd/antispinn å endre dim til 235/40-18 bak og ha orginal dim foran? Ønsker litt smalere bak, evt 245. En mulighet er vel 235/40-18 rundt hele da. Grunnen til at jeg spør er at den sporer altfor mye siden det sitter michelin potensa "runflat" dekk på, har en mistanke om at dem sporer mer enn andre. Noen erfaringer her? Har regnet litt på kalkulator'n her inne, men usikker hvor mye avik som antispinn/sladd-systemet kan takle uten at det blir problemer. Mye sporerte veier i detta landet...
MatsBuer Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Jeg kjører på 18" 235 foran og 265 bak, ikke hatt noe problem med ABS eller ASC enda. min er en sedan men trur ikke det skal ha noe å si.
S.Arnesen Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 hvorfor skulle det bli problemer med antispinn og slikt med breiere dekk? kjører 255/35-18 bak på min e46, antispinn funker som juling
S.Arnesen Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 haha latterlig... at han tror det skaper problemer? Er jo lov å ta feil, om han har blitt fortalt det f.eks så må han jo kunne få lov til å spørre om dette på forumet...
diesel_luring Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 nei har ikke noe å si det, men har du tatt en titt på dekk trykket ditt?
Inline six Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Sporing på E46 skriver seg stort sett til de bakre foringene på bærebruene i forstillinga. Du trenger ikke se om disse foringene er slitt men de blir noe mykere med årene. Har skiftet disse på 3 stk. e46 som spora som f.. Dette gjalt min egen 328i med 225/45R17, og to 320d med 225/40R18 og 235/35R19 som alle ble dønn stabile etter å ha skiftet nevnte foringer. Dette er en meget enkel og ukomplisert affære. Ellers vil jeg komentere at ulike dekkdimensjoner foran og bak kan påvirke antiskrensystemer og lignende ja. Dette på grunn av at det blir forskjell i rulleomrets bak vs foran hvis du går opp i bredde bak uten å også gå ned tilsvarende hakk i profil da dekkets høyde/profil regnes prosentvis ut fra dekkets bredde. Hvis du f.eks. bruker 225/40R18 foran og 255/40R18 bak vil modulen for eventuelle antispinn og antiskrenssystemer registrere forskjell i hastighet på for og bakhjul p.g.a. forskjellig rulleomrets bak vs foran. Dog vet jeg ikke akkurat hvor denne grensa går, men ja du har rett i teorien
Superbeetle Skrevet Oktober 4, 2008 Skrevet Oktober 4, 2008 Hvis det sporer så hjelper det vel heller ikke så mye å bytte til smalere dekk bak?.. Tror nok at lufttrykk, dekkmerke og understell kan ha litt å si, 225/40-18 burde vel gå være relativt smertefritt foran på E46
Arnefles Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 haha latterlig... Hvis du synes det her er så jævelig latterlig, burde du vel kanskje holde deg unna her da!! Det her dreier seg om å få den mest idelle profilen i forhold til bredden, så da får du lese litt nøyere før du er ute å gjør narr av folk. Trenger ingen flere innlegg fra sånne som deg som ikke kommer med noe saklig. Hold deg til fjortisdiskusjonene på dagbladet! Et eks, er at jeg vet at antispinnlampa har i enkelte tilfeller lyst ved bruk av feks for myke vinterdekk, derfor tenker jeg at om man har for stort avvik på rullediameter kan det påvirke neg. Bilen er ellers meget kompakt og fin å kjøre mtp foringer, gått bare 60 000km. Har ikke sjekket lufttrykk enda, skal gjøres straks. Evt tips til til dekk som sporer lite?
Arnefles Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Sporing på E46 skriver seg stort sett til de bakre foringene på bærebruene i forstillinga. Du trenger ikke se om disse foringene er slitt men de blir noe mykere med årene. Har skiftet disse på 3 stk. e46 som spora som f.. Dette gjalt min egen 328i med 225/45R17, og to 320d med 225/40R18 og 235/35R19 som alle ble dønn stabile etter å ha skiftet nevnte foringer. Dette er en meget enkel og ukomplisert affære.Ellers vil jeg komentere at ulike dekkdimensjoner foran og bak kan påvirke antiskrensystemer og lignende ja. Dette på grunn av at det blir forskjell i rulleomrets bak vs foran hvis du går opp i bredde bak uten å også gå ned tilsvarende hakk i profil da dekkets høyde/profil regnes prosentvis ut fra dekkets bredde. Hvis du f.eks. bruker 225/40R18 foran og 255/40R18 bak vil modulen for eventuelle antispinn og antiskrenssystemer registrere forskjell i hastighet på for og bakhjul p.g.a. forskjellig rulleomrets bak vs foran. Dog vet jeg ikke akkurat hvor denne grensa går, men ja du har rett i teorien Her er et eksempel på et sakelig innlegg..., takk. Bilen er helt orginal M-sport dat, felger, dekk og understell. Min antispinnlampe har aldri lyst men en kar fra BMWccn gjorde meg oppmerksom på probl. Kan som sagt bare være luftrykket,spes foran...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Og for å fortelle det blir org bakre foringer nå byttet ut med forsterkede.
Arnefles Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 Og for å fortelle det blir org bakre foringer nå byttet ut med forsterkede. Ok. Byttet disse på E36, bilen ble som ny da Men trenger vel kanskje ikke å byttes enda el?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå