Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, kanskje det :)

Har en stor klump med medium clay liggende :)

Men mener å ha lest at clayen blir lettere å jobbe med eller virker mer effektivt om man bruker quick detailer i tilleg til vann når man bruker clay??

ja, det kan stemme det:) jeg bruker quick detailer mens jeg bruker det i allefall:)

men syns ikke clay hjalp så mye selv, men er lite forrurensning i lakken min, bare små bulker og steinsprut:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det :)

Har en stor klump med medium clay liggende :)

Men mener å ha lest at clayen blir lettere å jobbe med eller virker mer effektivt om man bruker quick detailer i tilleg til vann når man bruker clay??

ja, det kan stemme det:) jeg bruker quick detailer mens jeg bruker det i allefall:)

men syns ikke clay hjalp så mye selv, men er lite forrurensning i lakken min, bare små bulker og steinsprut:(

Må vel gå til innkjøp av en QD, Meguiars??

Men en lakkrens hadde vel ikke skadet det heller i samme slengen ;)

Må bare få tak i en god voks først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje det :)

Har en stor klump med medium clay liggende :)

Men mener å ha lest at clayen blir lettere å jobbe med eller virker mer effektivt om man bruker quick detailer i tilleg til vann når man bruker clay??

ja, det kan stemme det:) jeg bruker quick detailer mens jeg bruker det i allefall:)

men syns ikke clay hjalp så mye selv, men er lite forrurensning i lakken min, bare små bulker og steinsprut:(

Må vel gå til innkjøp av en QD, Meguiars??

Men en lakkrens hadde vel ikke skadet det heller i samme slengen ;)

Må bare få tak i en god voks først :)

ja, er ikke dumt det:) jeg kjøpte først clay, såpe, vaskehanske og mircofiber håndkler, men det balla på seg, vart step123 greia til meguiars, scratch x og plastic x, enda en lakkrens ifra autoglym, som jeg ikke har brukt enda, samt biltema DA poleringsmaskin, og mange puter har det blitt, og sikkert enda mer jeg har som jeg ikke husker nå. så går fort sjukt mye penger.

kjøpte jo først e36 som var i bra stand, for at jeg skulle ha bil som jeg ikke trengte å bruke så mye penger på, men på et halvt år har jeg brukt 50k på den, og veit ikke hvor alt har blitt av:P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da er ett nytt prosjekt påbegynt og nesten fullført :)

Å bytte vannpumpe på s50 tenkte jeg måtte være noenlunde samme framgangsmåte som m50 (som jeg har byttet vannpumpe på mange ganger).

Selfølgelig var det jo noen åpnebare forskjeller som at vannumpa står utenpå blokka istede for inni og at vannpumpa har en overdel skrudd i seg med termostaten inni. Men det viste seg å være adskillig mye mer jobb enn en m50 :P

Her er radiator, slanger, diverse ledninger, viftebladet og beskyttelsen osv tatt av:

8c71aca13aor7ndabjub.jpg

ahiu8zqvdmwxycojp1ql.jpg

Her har toppdelen av vannpumpa kommet av:

fro6peujkco67hmf3keo.jpg

Etter masse forskjellige patenter på å få av viskosekoblingen endte det til slutt med å lage ett custom verktøy for å holde igjen akslingen på pumpa :)

Motorn var litt skitten rundt dette området, er liksom ikke bare bare å komme til å gjøre rent heller.

wt01x0faml7qixentopt.jpg

(til høyre vises faktisk litt av custom verktøyet jeg lagde meg)

675r46meuenljkqt1xc6.jpg

Den gamle pakningen satt som limt så det tok litt tid å få skrapt den bort så det ble en ren og slett overflate igjen. Gjorde også raskt rent rundt pumpa så det ikke så fult så skittent ut. Løsnet også veivakselsensoren å renset den. Er fortsatt skittent til venstre for vannpumpa men hadde lyst til å få sammen mest mulig før jeg måtte gi meg da det blir noen dager før jeg kan fortsette.

vow5h2id8z3o0pnqjio7.jpg

n8mmiq7iiizxppamxwl0.jpg

Har fått på toppdelen på pumpa igjen og alle ledningene er på plass.

Ble for mørkt samt at det begynte å regne så ga meg for i kveld.

Kommer tilbake med flere bilder når jeg gjør meg ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Tja, både ja og nei.

Pumpa ser bra ut ;)

Men resten ser ikke fult så bra ut, burde vaska bedre rund pumpa men som sagt ville jeg prøve å få sammen mest mulig.

Derfor tok jeg bare det værste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Tja, både ja og nei.

Pumpa ser bra ut ;)

Men resten ser ikke fult så bra ut, burde vaska bedre rund pumpa men som sagt ville jeg prøve å få sammen mest mulig.

Derfor tok jeg bare det værste.

Du får sette av litt tid med tannbørsten og avfetting da vettu ;) Det gjorde jeg på motorblokka mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Tja, både ja og nei.

Pumpa ser bra ut ;)

Men resten ser ikke fult så bra ut, burde vaska bedre rund pumpa men som sagt ville jeg prøve å få sammen mest mulig.

Derfor tok jeg bare det værste.

Du får sette av litt tid med tannbørsten og avfetting da vettu ;) Det gjorde jeg på motorblokka mi :P

Hehe, er ikke for sent ennå, kommer til mye ennå selv om pumpa er satt inn. Får se hva jeg finner på, men her må det tyngre skytts til, oppvaskbørste tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut :)

Tja, både ja og nei.

Pumpa ser bra ut ;)

Men resten ser ikke fult så bra ut, burde vaska bedre rund pumpa men som sagt ville jeg prøve å få sammen mest mulig.

Derfor tok jeg bare det værste.

Du får sette av litt tid med tannbørsten og avfetting da vettu ;) Det gjorde jeg på motorblokka mi :P

Hehe, er ikke for sent ennå, kommer til mye ennå selv om pumpa er satt inn. Får se hva jeg finner på, men her må det tyngre skytts til, oppvaskbørste tenker jeg ;)

Du får se om du finner en slik på ebay ;):

toothbrush.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bilen fått seg en vask både innvendig og utvendig :)

Begynte innvendig, litt for lenge siden den har fått en omgang med støvsugeren så det så sånn ut før jeg begynte:

gktzvxbrd6qenft1v688.jpg

oyokwwx0lhmw8racga0b.jpg

Du har jo feil farge på mattene dine!? Jeg har disse, som er den fargen du skal ha:

IMG_6730.jpg

Men siden du har en M3, ville jeg gått for disse originale M3 mattene:

interior_e36_m3_bmw_floor_mats_colors_lg.jpg

Ja, kanskje det :)

Har en stor klump med medium clay liggende :)

Men mener å ha lest at clayen blir lettere å jobbe med eller virker mer effektivt om man bruker quick detailer i tilleg til vann når man bruker clay??

Vann?? Håper du ikke bruker vann som lube til clay? :shock: Det følger med en flaske med quick detailer, hvis du går for Meguiars kit'et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har bilen fått seg en vask både innvendig og utvendig :)

Begynte innvendig, litt for lenge siden den har fått en omgang med støvsugeren så det så sånn ut før jeg begynte:

http://images.bimmers.no/files/gktzvxbrd6qenft1v688.jpg

http://images.bimmers.no/files/oyokwwx0lhmw8racga0b.jpg

Du har jo feil farge på mattene dine!? Jeg har disse, som er den fargen du skal ha:

http://img.photobucket.com/albums/v162/ ... G_6730.jpg

Men siden du har en M3, ville jeg gått for disse originale M3 mattene:

http://www.turnermotorsport.com/image/i ... ors_lg.jpg

Ja, kanskje det :)

Har en stor klump med medium clay liggende :)

Men mener å ha lest at clayen blir lettere å jobbe med eller virker mer effektivt om man bruker quick detailer i tilleg til vann når man bruker clay??

Vann?? Håper du ikke bruker vann som lube til clay? :shock: Det følger med en flaske med quick detailer, hvis du går for Meguiars kit'et.

Har ikke brukt clay før så nei har heller ikke brukt vann som "lube" til clay.

Angående mattene så les før du hiver deg på ett innlegg, jeg skrev flere linjer om hvorfor jeg har disse mattene, og om hvilke matter som hører hjemme i bilen i det samme innlegget som du har sakset fra.

GT'n skal heller ikke ha den fargen du har. Men en forholdsvis lik, samtidig skal den ha "Velour deep pile" matter som er de dyreste orginal mattene du får kjøpt, som igjen er grunnen til disse midletidige mattene.

De ///M3 mattene du viser til er forøvrig heller ikke orginale og blir overkill i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...