Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Kansje litt dumt spørsmål men hva er forskjellen mellom en vanlig m3 og GT. uten om fargen og litt styling da? stemmer det at det også ble laget M3 GT i rød?

mer trimmet motor, carbodetaljer, vingen, justerbar frontleppe, grønt interiøt, kun 356 stk laget (noe sånt i hvertfall) orginalt fjærbenstag, smidde felger, ja, kom noen røde, men disse ble kun solgt i uk med høyrestyring (om jeg ikke tar helt feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si det til deg, du har en sykt fin bil. ser bedere ut nå en den gjorde da du fikk den. misunner virkelig deg/andre som har GT;) Fikk prøve kjøre en på lørdagen, i stavanger.vet ikke hvilke nr# den var. men.:P det var som en drøm å kjøre hvertfall.. :P fin bil du har i allefall. drømmebilen det der! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje litt dumt spørsmål men hva er forskjellen mellom en vanlig m3 og GT. uten om fargen og litt styling da? stemmer det at det også ble laget M3 GT i rød?

Mysild ramset opp de største forskjellene.

M3 GT har kun blitt produsert i British Racing Green.

Den røde du tenker på er 3.2 individual, den ble det produsert 50stk av og hadde rødt individual interiør og en del ekstrautstyr standard men har ingen ting med GT å gjøre og var basert på 3.2l M3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kom noen røde, men disse ble kun solgt i uk med høyrestyring (om jeg ikke tar helt feil)

Sondre, ikke driv vranglære :lol:

Det ble kun produsert 50stk og alle med høyreratt av disse røde (evo individual/3.2 individual) utgavene av e36 m3. De hadde ingen ting med GT å gjøre og var basert på 3.2l M3.

3.2 individual hadde derimot en del ekstrautstyr standard slik som hifi pakke fra harman kardon, class II kit (class II vingen bak og splittere forran), individual interiør, el.ventilasjons ruter bak og side airbag.

UK M3 GT skiller seg også fra M3 GT da UK GT ikke er "trimmet", ikke har karbon interiør, ikke motorsport international merker osv.

BMW selv refererer til UK GT som M3 med GT-optik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var jo nesten rett... BTW, den røde har en merkelig vinge... den går liksom ikke ut over bakluka... stopper bare på enden :-s

Ja den er litt merkelig i forhold til den vanlige class II vingen, det er fordi den har bremselys :P

Ser ut til at alle 3.2 individual ble levert med class II vinge med bremselys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er dokumentasjonen i boks :)

Fikk en pen konvolutt fra BMW Norge i dag.

Ellers er det lite som skjer med bilen for tiden, har måttet prioritere bruksbilen nå før vinteren. Regner med det vil skje mer utover sen høsten/vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uff, lite som skjer for tiden med bilen gitt.

Været tilsier at sesongen er over og at det er tid for en siste grundig "høst/vinter vask" for så å sette den i garasjen for vinteren.

Hadde håpet å få støpt gulv i garasjen før denne vinteren og det er fortsatt planen å få gjort. Men da må det skje innen neste nordsjøtur (3 uker) siden bilen blir satt inn for vinteren innen jeg drar på sjøen igjen.

Planene for bilen i vinter er mange men i grove trekk kan det nevnes:

- Bilstein B8 sprint rundt om

- En gjennomgang av foringer, kuleledd osv

- Sveising av den lille rustforekomsten jeg fant

- Konvertering tilbake til pre-face nyrer på bilen

- Om Mr.Wallet gir rom for det skal motoren få seg en omgang med

ventiljustering og bytte av kjedestrammer/kjedeslidere.

- Om jeg vinner i lotto blir det hel-lakkering (noe som jeg annser som lite

sannsynelig)

- m/m....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en original radio/cd-spiller til BMW :) Hvis du er interessert?

Ai-ai, har du ett bilde av hvordan den ser ut, evt ett delenr ?

Om den virker samt ser hel å fin ut er jeg såklart intresert :)

Sender deg en PM jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...