Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Ser enda en tank som trenger nytt look ;) Bremseveske?

Jepp, den skal byttes etter hvert. Legg også til spyleveske tanken, den er ikke fullt så gul som bremsvæske beholderen er eller som ekspansjonstanken var, men missfarget nok [-X

Men neste nå er å begynne med understellet ifb med klargjøring til førstegangskontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tårnstaget gjør hele forskjellen i motorrommet. Det blir morsomt å se bilder når alt som skal byttes er byttet. Du begynner å få en skikkelig perle her, Ole :wink:

Takk Eirik :)

Varmer med tilbakemelding vettu :)

Sitter selv å irriterer meg over at jeg ikke har fått gjort mer med den hittil i vinter.

Men siden den står i garasje uten særlig mulighet for oppvarming har det vært altfor kaldt til å holde på med noe fornuftig. Samtidig skjærte jo clutchen på bilen til dama seg og for å toppe det hele har kanskje topp pakningen på 520'n min gått #-o .

Men nå er straks dama sin bil på veien igjen.

Og 520'n haster det nesten mindre med enn GT'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på de mutterhylsene som du fester tårnstaget til demperene med, men så på bilde at det var de riktige.

Ok :)

Bestilte de orginale muttrene iallefall.

Men de jeg fikk tror jeg ikke er i Alu, tyngden tilsier stål. :-k

Alt passet nå iallefall perfekt på og det skal bli spennende til sommeren å se om det blir noe merkbart stivere. Sånn sett litt dumt at jeg også skal bytte masse understells deler nå i vinter/vår, får jo ikke noe ren test av før/etter. Men sluttresultatet burde bli desto bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nye deler fra Koed bestilt, og det ble en stor pakke denne gang gitt 8)

Bytter nå rubbel og bit av slitedeler i understellet forran og bak :)

(vel og merke har jeg allerede byttet noe fra før, dette blir ikke byttet på nytt)

For å nevne noe:

- Bilstein B8 Sprint dempere forran og bak

- E30 M3 Aluminium bærearmer forran

- Powerflex foringer alle steder de leverer

- Kuleledd istede for de orginale yttre nedre gummi foringene bak

- Topplagre forran

- der det ikke leveres powerflex blir det nye orginale foringer

- nye stabstags ledd forran og bak

- alle bolter, muttre, skiver som har med understellet å gjøre byttes.

- mer..

Gleder meg virkelig til dette kommer, drar selv på nordsjøen i morgen så kanskje ligger denne pakken å venter på meg når jeg kommer hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra me staget ja;) Har lyst på et sånt selv men det blir vell et litt billigere tenker eg.

Har sett en og annen GT tårnstiver til salgs brukt på autopower.se

Så om man følger med der går det nok ann å gjøre en god deal på ett pent brukt ett der :)

Høres ut som en finfin oppgradering :) Bilen blir nok som ny å kjøre etterpå :)

Håper det :)

Tror jeg begynner med bakstillinga da det er mest arbeid. Plukker ned hele bakstillinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra me staget ja;) Har lyst på et sånt selv men det blir vell et litt billigere tenker eg.

Har sett en og annen GT tårnstiver til salgs brukt på autopower.se

Så om man følger med der går det nok ann å gjøre en god deal på ett pent brukt ett der :)

Link på pm? Finner det ikke jeg :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra me staget ja;) Har lyst på et sånt selv men det blir vell et litt billigere tenker eg.

Har sett en og annen GT tårnstiver til salgs brukt på autopower.se

Så om man følger med der går det nok ann å gjøre en god deal på ett pent brukt ett der :)

Link på pm? Finner det ikke jeg :roll:

Nja, vet ikke om det ligger noen der nå, er en stund siden jeg sjekket. Dette er noe som dukker opp fra tid til annen. Er nok sjelden bruktvare dette. Og prisen var høy til brukt å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sinsykt pen e36 du har! har nå sett gjennom alle 65 siden :P tok litt tid:P

men ble selv så inspirert av stelingen du gjør av GT en at jeg i dag selv var ute og vasket og gikk over hele bilen:P

Morro å høre at mitt arbeid med min bil innspirerer andre også til å dulle litt ekstra med bilene sine :)

Samtidig innspirerer det meg at andre syns jeg gjør en god jobb med min egen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...