Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Takk, men har fått gjort mer i dag :)

Har også byttet ut ekspansjonstanken. Var ikke noe feil med den, men den var meget missfarget samt at det er ett forebyggende tilltak :)

Tenkte å bytte kjedestrammeren også men har nesten alt verktøyet mitt der jeg holder på med dama sin 525 i. Så det får vente.

(Og ja, bilen er helt nedstøvet. Den står i garasje med mye støv så gjett om jeg gleder meg til våren og en skikkelig vask).

Ny og gammel tank:

wi2bg7ilt09kju7lkpfh.jpg

z8ars03mawmh7o88divh.jpg

Ny tank på plass og ny kjølevæske påfylt:

gr8pq1gzzlcxvx7j58cg.jpg

h3xbc266shwixc3fbiz3.jpg

Tommy: Hvilke Alu mutterhylser tenkte du på?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å kommet til bolten som sitter i blokka bak grenrerøret som du kan tappe ut kjølevesken ifra selve blokka.. Sitter bak den nest bakerste grenerøret. Tror du kommer til unden ifra.

Kjøleveske SKAL byttes en gang i blandt(hvert 2. år mener jeg det var). Gammel kjøleveske tygger topppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men har fått gjort mer i dag :)

Har også byttet ut ekspansjonstanken. Var ikke noe feil med den, men den var meget missfarget samt at det er ett forebyggende tilltak :)

Tenkte å bytte kjedestrammeren også men har nesten alt verktøyet mitt der jeg holder på med dama sin 525 i. Så det får vente.

(Og ja, bilen er helt nedstøvet. Den står i garasje med mye støv så gjett om jeg gleder meg til våren og en skikkelig vask).

Ny og gammel tank:

http://images.bimmers.no/files/wi2bg7ilt09kju7lkpfh.jpg

http://images.bimmers.no/files/z8ars03mawmh7o88divh.jpg

Ny tank på plass og ny kjølevæske påfylt:

http://images.bimmers.no/files/gr8pq1gzzlcxvx7j58cg.jpg

http://images.bimmers.no/files/h3xbc266shwixc3fbiz3.jpg

Tommy: Hvilke Alu mutterhylser tenkte du på?

Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å kommet til bolten som sitter i blokka bak grenrerøret som du kan tappe ut kjølevesken ifra selve blokka.. Sitter bak den nest bakerste grenerøret. Tror du kommer til unden ifra.

Kjøleveske SKAL byttes en gang i blandt(hvert 2. år mener jeg det var). Gammel kjøleveske tygger topppakning.

Prøvde å komme til da jeg bytta vannpumpa, men kom ikke til sånn som bilen stod der og da.

Derfor, etter at den nye vannpumpa var på plass og ny kjølevæske var fylt, motor hadde blitt varm og ny/gammel kjølevæske hadde fått blandet seg tappet jeg av radiator på nytt og fylt opp med ny væske. På det viset skal det iallefall være en noenlunde god kjølevæske på den.

Men såfort jeg har bilen stående slik at jeg kommer til (blir vel en annledning nå når den skal på bukker, tenkte jeg å gjøre ett nytt forsøk :)

For som du sier så skal den JO helst byttes ofte (hvert 2.år eller no sånt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra ole, vi har vel noen timer med jobb forran oss nå :P

Har nok det, så kommer jo M5'n din i tillegg, en del som skal gjøres der også :wink:

Og oppå alt så må vi skru sammen 520'n min så fort som mulig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra ole, vi har vel noen timer med jobb forran oss nå :P

Har nok det, så kommer jo M5'n din i tillegg, en del som skal gjøres der også :wink:

Og oppå alt så må vi skru sammen 520'n min så fort som mulig :P

og så ser det kanskje ut som om d blir hus også... med dobbel garasje :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvfølgelig helt bort styrestagene/endeleddene blandt alle de andre delene.

Men har sendt Geir (Koed) en mail nå så håper han får mixet med det også ;)

Fant for første gang på laaang tid noen som skal selge risere (klossene) til GT vingen nå på ebay. Og jeg ser med en gang at jeg gjorde en riktig god deal når jeg kjøpte den nesten ubrukte orginale GT vingen med orginale risere (klosser) også disse nesten ubrukte, privat i USA. Syns den gang jeg måtte blø en del. Men slapp vel egentlig billig unna, for nå begynner bud prisen på (og det er kun snakk om klossene) over 5000 NOK ink frakt til Norge :shock:

Skal si de har steget i pris/etterspørsel !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

DA var delene i hus :D

Etter å ha pakket ut alt brukte jeg faktisk over 2 timer på å sortere å merke meg om alt hadde kommet på ordre lista. Det var jo en hel drøss med skruer, muttre og skiver. Men med ETK oppe på bærbar'n og skyvelær fant jeg ut av alle delene.

Selv om jeg vet jeg har mye arbeid forran meg med å få bytta alt dette skal jeg si jeg gleder meg til å begynne å montere delene og ikke minst til å teste resultatet når den tid kommer 8)

Mulig jeg begynner så smått allerede i morgen. Mangler fortsatt noe div til 520'n så kommer liksom ikke noen vei der ennå uansett.

Her er delene, har skrudd sammen noe av det som hører sammen (bolt, skiver og mutter) for å ha noen lunde system i det:

mx6z84jsattz2jar6l2g.jpg

elt9so9m8n0f6i7co4lp.jpg

l9egizf26x56zdikuqx5.jpg

og82s836g0gndn9thxwt.jpg

d2m4jx32ieciqka15nfe.jpg

Kommer flere bilder når jeg begynner å bytte deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B6 dempere?

Nei, skal være B8 sprint dempere ja... Hvordan det?

Edit:

Tja, ble litt usikker nå.

Ifølge bilstein's hjemmeside får man bare B6 til M3 (være seg 3.0l, 3.2l eller GT). Det er vel fordi alle M3 har korte dempere som standard. B6 og B8 har jo akkurat samme teknologi bare at B8 er en kortere demper enn B6 som er lik den orginale. Men siden M3 har korte dempere som standard er det B6 som er "korte" dempere. Mao B6 dempere til M3 er like korte som B8 dempere til resten av 3-serien). Det er hva jeg tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, Ole, her har du litt av en kosejobb foran deg. Jeg har en følelse av at du vil merke en vanvittig forskjell fra det oppsettet du har i dag.

Hehe, du er ikke alene om den følelsen. Når 520'n fikk B8 ble det jo som natt og dag.

GT'n har jo for å nevne noen skavanker i understellet :P

1stk gåen demper forran

masse slitne foringer

ett hjullager med slakke forran

bærearmer fra bilen var ny

Så ja, forskjellen tror jeg blir enorm når ting blir i tip-top shape :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice, samme type dempere jeg hadde på min, sammen med Eibach fjærer.

Demper opsettet er nok "lånt" av deg ja Tommy. Greit å velge noe som er utprøvd fra før :)

Samtidig har jeg jo samme dempere på 520'n og er kjempe fornøyd med dem, akkurat passe stivt til både aktiv kjøring og lengre kjøring på vei.

Nå er jo GT'n myntet mer mot bane enn 520, men samtidig må den kunne kjøres med til vanlig også uten at komforten forsvinner helt. Derfor kan jeg ikke velge ett direkte bane oppsett på understellet. Har jo planer om tysklandstur til sommeren. Og en så lang tur i en stokk stiv bil hadde blitt særlig behagelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Her blir det kostet på ser jeg :) Bra du tar vare på bilen. Blir det skilt til sommern nå eller?

Planen det, derfor jeg begynner nå sånn at den blir tidligst mulig klar til førstegangsvisning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...