Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er imponert over arbeidsmengden dere legger ned på kort tid. Forstillingen ble jo flott å se til og den kjører nok enda bedre når det bare blir vær til det 8)

Nå var ikke forstillinga på langt nær like mye arbeid som jeg ser for meg at bakstillinga er.

Men, det eneste jeg gruer meg til i bakstillinga er alle kuleleddene som må trekkes ut og trekkes inn igjen. Plagdes skikkelig med dette på 325'n jeg hadde før. Gummi foringene får man alltids ut, bare å borre et stort hull, inn med baufil og sage ett hakk i ytter ringen på dem. Da forsvinner spennet i dem og de kommer lett ut. Ut over dette er det nok bare tidkrevende arbeid.

Blir mer og mer som ny nå :) åssen står det til med orginal grill da? :wink:

Det er iallefall morro å se selv at bilen blir "fornyet" såpass :)

Orginal (pre-face) grill og nyrer ligger på gutterommet (blitt dele-lager de senere åra) og venter på lakkering og montering ;)

Ellers har jeg luktet på å bytte de nedre bærearmene (de spinkle) bak når jeg først holder på.

Men valget står mellom orginale fra BMW Motorsport eller u-orginale justerbare armer for camber justering. Nå er ikke min nor spesielt senket men det er vel kanskje alltid en fordel med bedre justeringsmuligheter enn den orginale excentriske bolten som justerer noen få mm. Noen forslag eller tanker rundt dette fra folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha. skal du på noen av BMWCCN treffene med denne til våren da? :)

Treffet på rudskogen (eller var det våler ?? ) nå i vår blir det nok ikke da det er bane treff her oppe samme helg. Men Våler (eller var det rudskogen) treffet til høsten har jeg iallefall nå tenkt meg på :)

Utover det vet jeg ikke, kan hende det blir tysklandstur også i sommer (sammen med Jon///M, BMWPower, Larsen-Racing og sikkert flere biler) om ting klaffer :)

Innom ringen, bmw welt/museum osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem det siste spørsmålet.

Blir jeg bestiller meg orginale bmw motorsport armer :)

Har også drevet å snust på orginalt karbon innsug fra bmw motorsport. Men det stoppet fort i to vesentlige haker. Det lages ikke lengre og ikke minst kostet det 50'000DKK + moms. Og det kun for boksen, så kommer alt annet man må ha i tillegg :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser rått ut dette :) Spennende selv om det "bare" er slitedeler. Ble nesten fristet til å svinge innom for en titt på vei til Steinkjer på fredag :P

Bare å si ifra og komme innom det. 2min fra E6 dit bilen står :)

Vakkert :o) Elsker M3 GT :)

Hyggelig å høre :)

Hehe, 50000 raske er kanskje litt i overkant mye for nytt innsug. Kanskje du kan finne et brukt? Hvis det er lurt...

Blir jo mer enn det bare for innsuget, danske kroner er vel mer verdt enn norske kroner :P

Men som sagt lages det ikke lengre så må nok ta til takke med endten u-orginale replica eller aller helst ta tiden til hjelp å prøve å finne ett brukt.

Ellers har vi holdt på i dag/kveld også vi :)

Så nå er bakstillinga ute av bilen og klar for kirurgi :P

Har desverre bare noen kjipe mobil bilder å legge ut sålangt men skal få tatt noen bedre i morgen. Bakstilling ser bedre ut enn først anntatt. Traversen er som på "alle" e36 angrepet av masse overflate rust. Men den lakkerer vi. På diffen er bortimot hele klokka rustfarget, så den lakkerer vi også. Ellers var det ingen rust over travers i karosseriet. Traversforingene har gnagd litt på lakken på forsterkningsplatene men dette er det jo bare å lakkere.

Traversforingene var litt begge deler, de to bakre var elendige, morken gummi og innerdelen hadde delt seg fra gummien så den var nesten løs. Med andre ord masse rom for bevegelse i bakstillinga. De to fremre foringene var i noe bedre stand, morken gummi og noe bevegelse men innerdelen hadde ikke revet seg løs ennå her. Svingarmsforingene (de store forran) var det masse bevegelse i så de var nok ganske dårlige.

De andre foringene er sikkert ikke ye bedre, har ikke sett så nøye på dem. Med andre ord var bakstillinga absolutt uten tvil klar for overhaling.

Fant også noe diverse deler jeg må etterbestille mens vi holdt på å plukke ned.

Tror også jeg bytter alle bremserør når jeg først er nede med bakstilling (da er det jo også lett å ta ned bensintanken).

Bilder kommer.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på sett som dette ja. Men er usikker på om ett replika kitt i det heletatt gir noe økning i effekt ift orginal innsuget. F.eks. det kittet du linket til lover en økning på 60hp forutsatt bruk av medfølgende chip. Det nekter jeg å tro på, heldig om det gir en tredjedel. Samtidig er jeg skeptisk til å bruke en billig chip på en dyr motor, man rissikerer jo havari om tenning/innsprøytning ikke fungerer godt nok under hard bruk.

Så karbon boks må nok la vente på seg en stund ennå. Det må det uansett siden skilt er første prioritet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

u8ubybrzvt2yyentw2ux.jpg

Haha, ikke bare jeg som skrur i en uoppvarma garasje :D Kan tenke meg det er ganske kaldt og jævelig der også :)

Bare å fortsette, dette ser ut til å bli bra.

det er faktisk ikke så kaldt der. vi har jo på oss godt med klær og kaffen er aldri langt unna. desuten er det temmelig mildt her i trøndelag om dagen. det er værre med at det er jord gulv, slik at man må passe på hvor man legger verktøy og deler slik at det ikke kommer bort. men vi satser på at mins en av oss har dobbel garasje med orntlig støypa gulv og varme til neste vinter. (jeg har jo faktisk en tett enkel garasje med støypa gulv.. men der står 520en til ole :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig inspirert av dette må jeg si. Er nok ikke lenge til jeg tar turen under bilen for litt skifting selv nå :)

Ellers er det en veldig pen bil du har der.

Morro at andre også blir innspirert av det jeg holder på med til å ta en turn på sine egne biler :)

Haha, ikke bare jeg som skrur i en uoppvarma garasje :D Kan tenke meg det er ganske kaldt og jævelig der også :)

Bare å fortsette, dette ser ut til å bli bra.

Som Jon sier så har temperaturen vært ganske mild denne uka. Men lå å skrudde på GT'n i samme garasje i fjord også, men da på det kaldeste i 16 minus. DA var det kaldt der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...