Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips for å få av den mekaniske vifta på bilen min?

Problemet er å få holdt igjenn når jeg skur på den store 32mm muttern...

Er klar over at det er linksgjenger da:P

Skrevet

sett fsatnøkel som passer ned på og gi den noen slag me hammer i retning den skal av. husk de er links..

Få noen til og holde multireima stram.

Skrevet

Tror den sitter værre enn som så...

Brukte det tykkeste skujærnet som gikk mellom ene skruen som holder reimskiva, å ble det 90 grders vinkel på :P

Skrevet

Spørs om det ikke er et spor i bakkant der du kan sette for eks en umbrakonøkkel i beknip. Pleier og være det mellom hjulet og motor.

Skrevet

Har fått d av :P

Fant et lite vinkeljærn som passet perfekt for å kile mellom festeskruene til reimhjulet, å kakket litt på en stor skiftenøkkel så løsna den ;)

Skrevet

Fint det da. Men da kan du jo sammtidig se om det er ett spor på baksiden som er beregnet for og kile fast ved demontering? Kjekt for andre og vite. Regner med at BMV har en bedre patent for demontering enn den du brukte :-)

Skrevet

Hehe, ja får håpe bmw ikke bruker samme patent :P

Men reimhjulet mitt var hellt slett på baksia ...

Kunne ikke se noe som lignet noe lurt for bruk ved demontering..

Skrevet

Mercedes hadde den patenten. Vet at noen reimhjul er et hull i for og låse det av med ett verktøy. Er ikke alltid like lett og finne ut av det :-)

Skrevet
sett fsatnøkel som passer ned på og gi den noen slag me hammer i retning den skal av. husk de er links..

Få noen til og holde multireima stram.

Har alltid brukt denne metoden! Virker hver gang. Bare å ha en litt lang fastnøkkel (for moment) og en hardt slag.

Skrevet

er jo bare å ta en fastnøkkel 10mm og sette på. Hjulet og så skru av vifta. kan hjelpe å sjokke den med å slå den litt først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...