Gunnar Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 I dag tidlig var det glatt som pokker på småveiene rundt her i Vestfold. Hadde småslipp et par ganger med Land Roveren og tilhenger... Nå er det jo sånn at de har meldt mildere vær igjen utover slik at det ikke blir behov for vinterdekk riktig enda, men har en mistanke om at de kommer til å sette i gang med saltingen nå. Noen som har sett noe? Vil ikke kjøre med 20-tommerne etter de har begynt saltingen. Orker ikke stygge korroderte felger!
TJ Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Merket akkurat det samme her på småveiene i Akershus også. Måtte ta det veldig rolig på vei til jobb, og kjente det småslapp litt innimellom. Har derimot ikke sett noe til salting, takk og lov! Er vel egentlig bare å begynne å mentalt forberede seg på å plukke av sommerfelgene og få på vinterhjul om ikke så alt for lenge...
Endre Hånde Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Huff ja. La på vinterhjul på traktoren nå jeg iom at jeg skal kjøre strekningen Molde-Moss.. Kan det ikke bli vår igjen snart!!!
Vegard Selvaag Hansen Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Salting paagikk inatt da jeg kjörte fra Gardermoen inn til Oslo.
Endre Hånde Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 herre! Skulle tro de hadde betalt pr kg salt de kjører ut og ikke etter behov.:S
Gunnar Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 Blargh.. da har de nok begynt å salte E18. Bare å slenge på vinterhjula, og trille på de et halvt år fremover. Har hatt for mange sett felger som har korrodert under klarlakken etter saltkjøring.
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Frem med vinterbilen heter det vel egentlig? hehe.
S.Arnesen Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 slipper det her i området foreløpig:) de er alltid sent ute med slikt her
Fredrik Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Det var 0,5 varmegrader i Oslo i natt og svært fuktig mange steder. Jeg kjører på helt nye piggfrie vinterdekk, men fikk slipp flere ganger på E18 i og rundt Oslo selv i tredjegear (ikke saltet - alminnelig akselerasjon uten fremprovosering)...
oddis Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Fuktighet/underkjølt regn er farlige saker! Man skal ha rimelig kraftige piggdekk før man ikke slipper på slikt føre. ESP har nok reddet mange her.
Hyggmaister Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hehe..på lørdag var det bare littegranne kjølig (godt på plusssida) men VÅTTVÅTT...greide donut i 3. gear, med 318 min - uten problem hehe Utrolig hvor glatt det kan bli bare av regn asso
Jealous_much Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Det er vel egentlig ikke lov før 1 november, men bor du på østlandet eller i fjellet tror jeg ingen arresterer deg hvis du legger på nå
Gunnar Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Tidligst 1. november i Sør-Norge, ELLER ved fare for glatte veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå