Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alltid moro når det slipper, dog er jeg alltid litt pussy når det er annet underlag enn snø...jeg tror alltid at diffen skal gå åt skogen.

Men må innrømme jeg har lekt meg litt på veiene rundt i Moss når det var storm...touringen logrer pent selv med M43B18 ;D

Skrevet

Jepp, det ER moro når det slipper :D

Men føler meg faen som en skurk jeg - kjører til verdens mest avsidesliggende parkeringsplass, et par herlige donuts ol, så begynner det: faen, purken..ser me skadefryd på gummien som sitter igjen på asfalten å putrer redd som ei pingle hjem! latterlig egentlig, men er livredd for purk, og for sånn helt konspirasjonsteorier og en fornemm følelse av at lensmann står med videokamera bak nærmeste lyktestolpe :lol:

Skrevet
Litt av en gledelig melding som møtte meg da jeg kom til Oslo i kveld. PIGGDEKKAVGIFT FRA 1.NOVEMBER. :roll:

Ja, avgifter må til.. Selv om det skal gå på helsa laus :roll:

Skrevet
Men hvem gidder kjøre med piggdekk da?

Jeg gidder det!

For da kan jeg også kjøre på veger som ikke er dekt med salt, så bilene ikke ruster i filler. Dessuten er mine BMW'er såpass godt lydisolert at piggdekkene omtrent ikke høres uansett :wink:

Skrevet

Kjører alltid med pigg på framaksel, skal man minimere understyringa. Kjører stort sett på usalta veier også da. Bak blir dem jo borte uansett..

Dem kunne droppa saltet for godt, så kunne alle lært seg å kjøre bil for en gang skyld.

Skrevet

Dem kunne droppa saltet for godt, så kunne alle lært seg å kjøre bil for en gang skyld.

Ja, tenk helt hvite og fine vinterveger, uten saltsørpa, det er faktisk idyllisk, hehe.

Saltet gjør en grei oppgave, for det er ofte greit å ha bar veg, men det er veldig dårlig likt av meg uansett, for jeg kan være så ærlig å si at jeg er av dem som er mer opptatt av bilen enn min egen helse..

Skrevet

Idyllisk ja! Hvite fine snødyner som dekker veien overalt. Man vet da eksakt hva man kan vente seg av underlag, det vet man ALDRI på visuelt bar vei vinterstid. Kommer til usalta partier og steder hvor det er en slik temperatur at saltet ikke virker. Da får man uforutsette overraskelser hele tida, som man ikke er vant med.

Her hvor jeg bor har de fleste blitt så redde at de kun kjører på saltet vei, som betyr at omtrent utelukkende ALLE "gamleveier" er rene rallyheaven for oss kjøreentusiaster. Så godt som alene på veien, og det er ingen overdrivelse! Helt nydelig å kjøre på. Ingen sporing, og ingen vindusviskere som må gå konstant, ingen bremsing midt ialle svinger pga av bremselysmafiens endeløse talentløse køforsøk.

Skal lage noen filmer fra skikkelig vinterføre fra vinteren som kommer nå, på skikkelige veier, så skal jeg dokumentere tilstanden. Jeg kommer meg faktisk hurtigere fra A til B ved å kjøre gamleveien som er hhv. 7km lengre enn andre siden av elva (som er "hovedveien" ). Og da med skikkelige sikkerhetsmarginer og langt unna førerkortbeslaggrense. Tro det eller ei.

Skrevet

Apropo spinning, noken som har sett alle spora i asfalten mellom mjøsbrua og rudshøgda?

MIDT i veien og inni tunneller, ser helt gale ut..

Hadde det sett slik ut i Førde hadde eg forstått att purken var på hugget slik dei er, men no skjønner eg ingenting om det er "fred og få" fra purken her i området...

Skrevet
Apropo spinning, noken som har sett alle spora i asfalten mellom mjøsbrua og rudshøgda?

Jepp, de kom for ikke altfor lenge siden. Synes ikke dem ser så altfor farlige ut jeg da? (Kjører der endel..) Det er tross alt gåfart fra Rudshøgda til Mjøsbrua.. Vært mye broarbeid der i det siste, og farten har stort sett vært under 50.. :? Ser ikke det store problemet. Hele E6 er jo den nest mest saktegående veien i Hedmark!!

Skrevet

Jepp, de kom for ikke altfor lenge siden. Synes ikke dem ser så altfor farlige ut jeg da? (Kjører der endel..) Det er tross alt gåfart fra Rudshøgda til Mjøsbrua.. Vært mye broarbeid der i det siste, og farten har stort sett vært under 50.. :? Ser ikke det store problemet. Hele E6 er jo den nest mest saktegående veien i Hedmark!!

Mye mulig det er det dagtid, men er vel ikkje dagtid de merkene i veien kommer heller, og da kommer ikkje trafikken i samme fart trafikken har på dagtid, var tilogmed inni tunneller med slakk sving, noke eg såg som uoversiklig, hvertfall uoversiktlig nok til å dra en heil del do-nuts midt i veien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...