Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne gang var det min far sin tur. Før helgen kjøpte han seg ny lader. I det han skulle koble på pluss- og minuspolene på batteriet, klarte han å ta + til - og omvendt. Dette endte i at bilen ikke får tenning og dermed ikke starter. Det er fortsatt strømm inn på starteren, men ingen styrestrøm. Noen som hvet hva som kan være gåent?

Takker på forhånd!

Skrevet

Ved å snu spenninga så kan alt tenkelig gå til helvete.

Jordingsbaner er vel noe av det første som pleier å takke for seg.

Er den død etter sjekk av sikringer, releer etc så har nok en hjerne® eller styringsenhet tatt kvelden.

Dette kan bli dyrt...

Skrevet

Da var ny EWS-boks montert. I motsetning til før drar starteren motoren rundt, men bilen starter fortsatt ikke. Noen som har tips til hva som fortsatt ikke er på stell?

Skrevet

Sjekk om du får knist på pluggene, lukter det bensin av eksosen, er pluggene våte?

Dersom det ikke lukter bensin og pluggene er tørre men du får gnist. Så ville jeg sjekket bensinpumpe releet.

Er pluggene derimot våte og det lukter bensin men du ikke får gnist, da er det noe med tenningssystemet.

Skrevet
Da var ny EWS-boks montert. I motsetning til før drar starteren motoren rundt, men bilen starter fortsatt ikke. Noen som har tips til hva som fortsatt ikke er på stell?

Startsperren.? Ny EWS betyr vel ny kode på startsperren vil jeg tro....

Skrevet

Da var bilen igang igjen. Bilen bla satt på BMW verkstedet hjeme, og det viste seg at den måtte kodes mot bilen. Ved kjøp av ny boks skulle denne vere kodet på forhånd. Mulig det er som du Deep Dish sier, at det rett og slett var startsperren som måtte kodes.

Takker for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...