G-RACING Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Denne gang var det min far sin tur. Før helgen kjøpte han seg ny lader. I det han skulle koble på pluss- og minuspolene på batteriet, klarte han å ta + til - og omvendt. Dette endte i at bilen ikke får tenning og dermed ikke starter. Det er fortsatt strømm inn på starteren, men ingen styrestrøm. Noen som hvet hva som kan være gåent? Takker på forhånd!
Silver87 Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 hovedsikring ved batteriet? sjekk sikringsboksen og se om noe er gåent
Lars89 Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Kan jo ha svidd hjernen da... Må være forsiktig når du skal lade en "ny" bil
G-RACING Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 Kan det være EWS'en som er gåen? Mulig denne har blitt nullstillt. Kan denne da leveres inn for programering på ny?
wabby Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Ved å snu spenninga så kan alt tenkelig gå til helvete. Jordingsbaner er vel noe av det første som pleier å takke for seg. Er den død etter sjekk av sikringer, releer etc så har nok en hjerne® eller styringsenhet tatt kvelden. Dette kan bli dyrt...
G-RACING Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Da var ny EWS-boks montert. I motsetning til før drar starteren motoren rundt, men bilen starter fortsatt ikke. Noen som har tips til hva som fortsatt ikke er på stell?
wabby Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Sjekk om du får knist på pluggene, lukter det bensin av eksosen, er pluggene våte? Dersom det ikke lukter bensin og pluggene er tørre men du får gnist. Så ville jeg sjekket bensinpumpe releet. Er pluggene derimot våte og det lukter bensin men du ikke får gnist, da er det noe med tenningssystemet.
Deep Dish Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Da var ny EWS-boks montert. I motsetning til før drar starteren motoren rundt, men bilen starter fortsatt ikke. Noen som har tips til hva som fortsatt ikke er på stell? Startsperren.? Ny EWS betyr vel ny kode på startsperren vil jeg tro....
G-RACING Skrevet Oktober 16, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2008 Da var bilen igang igjen. Bilen bla satt på BMW verkstedet hjeme, og det viste seg at den måtte kodes mot bilen. Ved kjøp av ny boks skulle denne vere kodet på forhånd. Mulig det er som du Deep Dish sier, at det rett og slett var startsperren som måtte kodes. Takker for alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå