Gå til innhold

Her har vi en stolt bileier fra Hadeland :P

Share

Anbefalte innlegg

Synest har har gjort en god jobb. Bilen ser gjennomført ut, og det har vel ikke akkurat stått på pengene i dette bygget.

Og han har fått den slik HAN vil ha sin bil. Og i bunn så er vel det viktigst :wink:

Når en avis skriver en artikkel skriver de om ting folk liker å lese om. La oss si at gjennomstinitts alderen på avis leserne her er 40år.

Tror de gir seg en god faen i at fks "breitebau" har brukt mye penger på bilen sin, 200 000 andre ungdomer i landet har jo sikkert brukt like mye penger på en bil! Er jo mange fler som vil lese om en eldre kar som bruker mye penger på å lage en "ungdomsbil".

Er jo egentlig blitt "vanlig" for en ungdom å bruke vanvittige summer på bil, styling og anlegg.

Hvor ofte ser vi at en oppi åra styler en bmw?

Derfor, får ikke ungdom mer spalteplass, breitebau.

Sier ikke at du er sjalu nå men, hadde jeg brukt like mye penger på en bil som du har, hadde jeg nok blitt ørlite gran sjalu når en annen komer og får spalteplass for det han har gjort, og som i dine øyne ikke er like bra som ditt arbeid, bare fordi han har eldre.

Ser og forstår problemet.

Fint innlegg!

Takker og bukker for saklige svar som inneholdt det jeg ønsket svar på..

Er jo nettopp dette med holdningsendring og at dette skal krediteres jeg ønsker da vettu.. At ungdom får spalteplass i en lokalavis tror jeg egentlig bare er ett av flere skritt i riktig retning.. Folk ER interesserte.. Det ser jeg jo selv! Folk spør og graver og tror egentlig at i en lokalavis, så leser men fra "perm" til "perm" uansett hva det måtte dreie seg om.. Det er så nært innpå at folk gjerne leser det uansett om det interesserer de i utgangspunktet eller ikke?

Uansett om folk leser det eller ikke, så vil det gi ett signal om at det er slike ting som krediteres og også ett vagt signal om det faktisk finnes ungdommer som gjør andre ting enn å drive med tull og tøys..

Er kanskje ett naivt ønske, men i lokalaviser burde slike ting være mulig å oppnå? Jeg sier ikke KUN om bil, men at det kun skal være Sportslige prestasjoner ungdom blir kreditert i spalteplasser syns jeg er blodig urettferdig! Det finnes flusst av ungdommer som ikke bedriver sport, men som interesserer seg for "sunne" ting!... Data, RC, kino, samfunn o.l.

Få de frem! De som leser artikkelen noe jeg tror flere voksne gjør, vil heller nikke annerkjennende til personer med god omtale.. Og da får du den kreditten de burde få...

Ot: Mange som koster på bilene sine mye mer enn meg.. All kreditt til de også!... Jeg er sikker på at det er en på hadeland som har lagt mer i bilen sin enn meg, burde ikke han tilegnes denne spalteplassen? Uansett biltype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så også denne cabben på vårmønstringa i Oslo. Da var det ikke Herr Lamabonde (lambdasonde? hihi) som ratta den, men 3 karer i 20 årsalderen ca.

Ikke helt min smak, mildt sagt. Men gjennomført, på en måte. Men passa ikke helt med grått hår og kebabføner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så også denne cabben på vårmønstringa i Oslo. Da var det ikke Herr Lamabonde (lambdasonde? hihi) som ratta den, men 3 karer i 20 årsalderen ca.

Ikke helt min smak, mildt sagt. Men gjennomført, på en måte. Men passa ikke helt med grått hår og kebabføner...

flere enn meg som leste feil i begynnelsen eller? :-P hehehe... tenkte også på lambdasonde :-P måtte lese to ganger XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så også denne på Vårmønstringen, da var det en eldre kar som kjørte denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, artig tråd. Jeg aner egentlig ikke hvor jeg skal starte. La oss se på vinklingen med hva lokalaviser egentlig interesserer seg for:

Er kanskje ett naivt ønske, men i lokalaviser burde slike ting være mulig å oppnå? Jeg sier ikke KUN om bil, men at det kun skal være Sportslige prestasjoner ungdom blir kreditert i spalteplasser syns jeg er blodig urettferdig! Det finnes flusst av ungdommer som ikke bedriver sport, men som interesserer seg for "sunne" ting!... Data, RC, kino, samfunn o.l.

Få de frem! De som leser artikkelen noe jeg tror flere voksne gjør, vil heller nikke annerkjennende til personer med god omtale.. Og da får du den kreditten de burde få...

Først vil jeg si at jeg er mer enn overrasket over den totale mangelen på forståelse, interesse og (jeg vil også si) respekt for bil, som mange journalister har. Dette er tydelig også i bildetekstene til til denne bildeserien, bildetekster som får meg til å veksle mellom :lol::roll:](*,)

Legg forøvrig merke til at journalisten er vel så interessert i at bileieren også er lamabonde (ja, jeg leser det konsekvent lambdasonde selv også). I tillegg har jo mannen kreert en bil som normalt vil ha sin hovedappell hos dem som er 30-40 år yngre enn ham selv.

Så lenge journalistikken drives etter denne "mann bet hund" framfor "hund bet mann" tankegangen, har "vanlige" bilinteresserte lite å stille opp med. Jeg kan tenke meg at BreitBau kunne nå opp i konkurransen dersom han i tillegg begynte med treskjæring og tok seg jobb i en barnehage. Hvis han i tillegg skar ut små leke-BMWer til barna i barnehagen, tror jeg at oppslaget kunne være sikret.

Når dette er sagt, har selvsagt BreitBau 100% rett i at man fra lokalavisene burde kunne forvente større interesse og mer spalteplass - på linje med sportsdekningen. Mye av dette tror jeg skyldes at idretten har vært langt flinkere i å organisere seg - sånn sett er bilinteressertes organisasjoner fortsatt på et ganske ungt stadium i Norge.

Jobb å gjøre, men også framtidige frukter å høste.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...