DreRacing@ Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 230 det var å skryte på seg, jeg så kun meteret gikk til 220 hehe
pengelek Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Dro den vel til mellom 220 - 230, uten at det har noen betydning. Da sier vi 220
pengelek Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Du har helt rett, 221 tenker jeg:P Så litt nermere på den nå
Werther Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Leste om en på ppf som hadde en 92 m5 3.8 som dro bilen til fartsperra. Rett etterpå motorbremset han ned til "normal fart" og han skar alle stemplene antagli vis pga overoppheting.Du har vell automat så det er vell da ikke noe problem. Dette var jo også en s-motor. Aldri hørt om dette før så kan jo hende han var uheldig, men ville skrive det i tillfelle flere har tanker om å prøve dette. Det er ganske vanlig at S38er havarerer på motorbrems etter toppfart. Er vel den vanligste årsaken til havari på M5er... Men på andre biler/motorer er det sjelden problemer med å teste dem litt. Et godt tips er å legge den i fri og trille på tomgang etter toppfartskjøring.
aloebiz.net Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Leste om en på ppf som hadde en 92 m5 3.8 som dro bilen til fartsperra. Rett etterpå motorbremset han ned til "normal fart" og han skar alle stemplene antagli vis pga overoppheting.Du har vell automat så det er vell da ikke noe problem. Dette var jo også en s-motor. Aldri hørt om dette før så kan jo hende han var uheldig, men ville skrive det i tillfelle flere har tanker om å prøve dette. Det er ganske vanlig at S38er havarerer på motorbrems etter toppfart. Er vel den vanligste årsaken til havari på M5er... Men på andre biler/motorer er det sjelden problemer med å teste dem litt. Et godt tips er å legge den i fri og trille på tomgang etter toppfartskjøring. Det høres utrolig ut! I tilfelle må det være UTROLIG dårlig ingeniørarbeid av BMW...
Jealous_much Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Mulig jeg tråkker på noen nå, men er S38 verdens dårligste maskin? (jeg vet ikke, derfor jeg spørr) Tror aldrig jeg har leste en eneste prosjekttråd med innblandet S38 maskin uten at den har havarert et par ganger.. Det er jo alt for dårlig.. Edit: siste setning va og sette det litt på spissen ja.....
BreitBau Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Er det mulig da? Hvorfor det? Ingenting skulle tilsi at oljetrykket synker, med minde bånnpanna har pickup bak og all oljen ligger i front pga nedbremsing da, men det høres jo riv ruskende galt ut?
DreRacing@ Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 ups, jeg som skal bygge s38 nå. men det er jo en greit tunet motor fra bunnen av! stempel konstruksjonen som gjør at blokka sprekker værtfall
D.C.V Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Mulig jeg tråkker på noen nå, men er S38 verdens dårligste maskin? (jeg vet ikke, derfor jeg spørr)Tror aldrig jeg har leste en eneste prosjekttråd med innblandet S38 maskin uten at den har havarert et par ganger.. Det er jo alt for dårlig.. Edit: siste setning va og sette det litt på spissen ja..... Min har ikke havarert enda Og jeg håper ikke at den gjør det heller Jeg har hørt at dette er en av de veste motorene Men jeg blir litt engstelig når jeg leser dette..
Jealous_much Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Min har ikke havarert enda Hehe, det er vel noen som har flaks (griseflaks? )
EBørøsund Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Er jo mye snakk om havarerte s38 motorer, men de har høy ytelse i forhold til den tiden de ble bygget på, og blir nok konstant kjørt hardt, de fleste har kanskje gått 150000-200000 nå, e der er langt for en performance motor. Hører mye mer snakk om cossier som raser, topp, stemlper, girboks osv osv.. Er ikke "familie" motorer.. Kan det være noe i det?
Larsinnj Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 D.C.V: Prøv å kjør bilen din hardt å bremse på gira, så får vi andre tilbakemelding om motoren tåler det eller ikke. Ser ikke problemet!
OLEZZ Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Er jo mye snakk om havarerte s38 motorer, men de har høy ytelse i forhold til den tiden de ble bygget på, og blir nok konstant kjørt hardt, de fleste har kanskje gått 150000-200000 nå, e der er langt for en performance motor. Hører mye mer snakk om cossier som raser, topp, stemlper, girboks osv osv.. Er ikke "familie" motorer..Kan det være noe i det? slenger med på den der. Hører så oftere at cossier og andre turbobiler raser det ene og det andre, selv om det er litt urelevant.
bcrazy Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 kjørte min e39 520, det er jo en annen og mye mindre motor da, ganske så hardt på autobahn i sommer. Lå i lange stunder tett opp mot 6k omdreininger i 5te gir. Dro den faktisk i turtallsperra på 5te gir en gang. Tror ikke det skal være noe problem om motoren er frisk, med god olje på. Å ligge på rødmerkinga i timevis blir vel noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå