Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Steike. Leverte bilen (316i 2002) til Stenshagen Skøyen i dag tidlig. Fikk melding om at prisen for oljeservice og bremsevæskeskift kommer på 3700 kroner(!).

Er dette normalt? Hadde regna med halve prisen og knapt det.

Skrevet

Velkommern til BMW-verdenens verkstedpriser... Betaler omtrent det samme på min E39 (litt mer), så det stemmer nok.

Det er ofte billigere å gjøre slike ting på et annet sted enn et merkeverksted da...

Skrevet

Nå er jo Stenshagen det dyreste verkstedet som det overhodet er mulig å komme over til BMW også.

Sjekk Arne Guldbrandsen på Ensjø eller Autopower på Kalbakken for eksempel. Autozentrum er også billigere enn Stenshagen. Autopower skulle ha ca. 5500,- for en jobb Stenshagen skulle ha 10.000,- for da jeg forhørte meg for en stund siden.

Skrevet

Takker for svar og tips. Det skal byttes noen foringer og diverse, noe som nok ikke til å bli gjort der om de ikke legger seg på en fornuftig linje med tanke på pris.

Vil gjerne ha merkeverkstedstempel på serviser, men på andre reparasjoner er det ikke så nøye, så da er kanskje Sverige et alternativ :)

Skrevet

Jeg fikk ripa opp lykteglass, støtfanger, støtfangerlist og ene BBS-felgen min da jeg hadde bilen på service på Autozentrum... Ser ikke verdien med å ha servicestempel fra merke/forhandlerverksted, kontra stempel fra verksteder som jeg nevnte som jobber kun med BMW. Men, nå er det jo enkelte som ikke ser verdien i stempel i det hele tatt... Jeg undersøkte Sverige da jeg skulle ha service i vår. Endte opp med å ta det i Norge da jeg ikke hadde andre ærender i Sverige og ville endt opp med å reise kun for servicen.

Skrevet

Har verksteder som ikke er merkeverksted tilgang på samme type utstyr og register som merkeverkstedene?

Når jeg kom i dag spurte han bak disken om å få låne nøkkelen. Så scannet han den og sa at det også var tid for skift av bremsevæske. Hvordan han fant ut det vet jeg ikke, men regner med det må være et sentralt register hvor bilen er registrert (kunne vært interessant å vite dette, så om noen vet...)

Dersom det ikke er noen annen forskjell enn prisen, så er valget enkelt for min del (neste gang... får vel bare ta smellen denne gangen).

Skrevet

Det er fordi km stand er lagret på nøkkelen din ;) Han så vel på hvor langt bilen din har gått og evt hvor lenge siden det var byttet olje i registeret dems.

Skrevet

Fancy greier :)

Fikk vite at det var på tide med bytte av skiver og klosser foran også. Noen som har verkstedanbefalinger eller er 4500 til å leve med?

Skrevet

4500?!

Det er en jobb du fint greier selv

(Boost selvtillitten litt)

Hva er det slikt koster da? 1200 per skive, 600 for klosser og 1500 i arbeid?

Velkommen hit forresten...

Skrevet

Takker :)

Har skifta skiver og klosser på eldre bilder tidligere, er vel mye det samme, eller er det noe spesielt en bør være obs på?

Stemmer at de skulle ha ca 1500 + mva for arbeid.

Koed tar 263 per skive og 312 for et sett med klosser. Men dette er vel ikke originaldeler?

Skrevet

Tok oljeservice og byttet bremsevæske i dag. Kostet 3111,- inkl. moms på Furubakken i Bærum (BMW merkeverksted).

Har vært der et par ganger og er godt fornøyd med service, pris og arbeid. Ikke svinebillig, men har alltid vært bedre enn Autozentrum og (grøss) Stenshagen.

Enkelt å parkere, og ekspressbussen til Lysaker/Oslo sentrum stopper omtrent rett utenfor døren. Relativt enkelt å få time (en drøy uke), og de tar diagnose på timen hvis man ringer og de har en ledig maskin.

Fra fakturaen:

Oljeservice: 271,50

Skifte mikrofilter: 181

Årskontroll, skiftet bremsevæske: 543

Oljefilter: 98,44

Castrol Powerflow 4 ltr: 864

Mikrofilter: 368

Verkstedmateriell: 162,90 (jeg tok også en diagnose og byttet et eksosfeste)

+25% moms

Skrevet

Hadde oljeservice + bremseveskeservice for et par uker siden. Ba dem samtidig kjøre en diagnose og gå over slitedeler i hjuloppheng mm. Hele den jobben kom på ca 3.300,- hos Bilreperatøren vest på Sotra.

God service var det også.

Ikke altid rimligst å reise til Sverige (når man bor vest på :) )

Skrevet
Hadde oljeservice + bremseveskeservice for et par uker siden. Ba dem samtidig kjøre en diagnose og gå over slitedeler i hjuloppheng mm. Hele den jobben kom på ca 3.300,- hos Bilreperatøren vest på Sotra.

God service var det også.

Ikke altid rimligst å reise til Sverige (når man bor vest på )

Fotgjengere i Bergen er noen kødder

Lurer på om kanskje fotgjengerne synes det samme om bilistene... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...