Gå til innhold

Ny type plugger - Bruker mindre bensin gir mer gamp

wabby
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som tror på dette?

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=516926

I testen brukte rekkesekseren fra BMW med toliters volum 9,2 prosent mindre drivstoff med Pulstar-pluggene enn med vanlige plugger. I tillegg økte effekten med 7 hestekrefter og dreiemomentet økte med 7 newtonmeter.

Leste denne artikkelen tidligere i kveld, intr. dette syns jeg. Bare så kjipt at jeg trenger 8 stk, sånn prismessig :x .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer?

Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer?

Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort.

Det var ment som retorikk, du trengte ikke å besvare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen... :D

Det har jo ikke noe direkte med dette å gjøre, da det er normal kompresjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man roper i skogen får man svar, enten man liker det eller ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener å huske en plass jeg så en "stand" men utstilling av noen plugger.

der hadde de en vanlig plugg (husker ikke mærket) der man fikk se hvor kraftig gnisten var.

og på sida av hadde de satt på en "tennings-forsterker" mellom plugghetta å pluggen om jeg ikke husker feil.

og det var gaaanske mye bedre gnist i den pluggen for å si det slik... de brukte samme plugg på begge 2 foresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...