Steffan C Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Noen som tror på dette?http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=516926 I testen brukte rekkesekseren fra BMW med toliters volum 9,2 prosent mindre drivstoff med Pulstar-pluggene enn med vanlige plugger. I tillegg økte effekten med 7 hestekrefter og dreiemomentet økte med 7 newtonmeter. Leste denne artikkelen tidligere i kveld, intr. dette syns jeg. Bare så kjipt at jeg trenger 8 stk, sånn prismessig . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer? Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 10, 2008 Share Skrevet Oktober 10, 2008 Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer? Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort. Det var ment som retorikk, du trengte ikke å besvare det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer? Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort. Det var ment som retorikk, du trengte ikke å besvare det Jamen... Det har jo ikke noe direkte med dette å gjøre, da det er normal kompresjon... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Hvorfor monterer man på kraftigere coiler og tenningsforsterkere når dem bygger seriøse effektsterke motorer? Fordi at når man henter ut effekt, for eksempel ved ladetrykk på turbomotor, så blir det vanskeligere og vanskeligere for gnisten å slå over på pluggen jo mer trykk man har, og da finner den av og til veien til jord gjennom pluggledninger\coiler, siden strømmen tar letteste motstands vei. Evnt at gnisten blir "blåst" bort. Det var ment som retorikk, du trengte ikke å besvare det Når man roper i skogen får man svar, enten man liker det eller ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 jeg mener å huske en plass jeg så en "stand" men utstilling av noen plugger. der hadde de en vanlig plugg (husker ikke mærket) der man fikk se hvor kraftig gnisten var. og på sida av hadde de satt på en "tennings-forsterker" mellom plugghetta å pluggen om jeg ikke husker feil. og det var gaaanske mye bedre gnist i den pluggen for å si det slik... de brukte samme plugg på begge 2 foresten... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertN Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 har bestilt slike plugger nå så får vi se, 1350kr pr stk fra ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Var ikke det jævlig dyrt?? håper resultatet står til prisen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Car-Tru ... 06.c0.m245 1350 for 6 = 225 + toll. Tror jeg ordner bedre pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Pris fikser du da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Pris på plugger til min E39 520i?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Oktober 11, 2008 Share Skrevet Oktober 11, 2008 Hmm, dette høres jo forsovit bra ut. Men vil du forklare det bildet du posta? Hofstad? Hva var først og hva var etterpå? Litt trøtt så kan være derfor jeg ikke ser det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 De lavere kurvene var uten pulse-plugs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 12, 2008 Share Skrevet Oktober 12, 2008 De lave kurvene, var det med gamle originale, eller nye originale plugger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå