Gunnar Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Er ikke softgunkuler typisk 6mm da? Her er det nok å bare å sette i gang å skru...
Sjøbuse Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 jeg og ville sakt softgun kuler er ca 5 mm kanskje ja. heldig vis var det ikke no kuler i olja mi når jeg skiftet den.
nimitz Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Det første du må gjøre er og måle diameteren på kula med et skyvelær. Å lure på hvor stor en softgun kule er blir noe søkt. Har lurt på hvor det kan sitte et innvendig kulelager på en motor. Fra veiva og ut til reimhjulet i forrkant vil jeg tru det er kun bronselager og simmerring. Kan være mellom motor og gear. Spør på BMW verksted. De burde vite. Men vent med og klyve motor før du vet. Trenger ikke og være så alvorlig.
Fliid Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Tja, kulelager i en BMW motor har jeg ikke vært ute for. Simmeringer er av gummi, er og en fjør her, ingen kuler. Lager på veie /råder er ikke kuler, er kun baner.. Oljepumpe f.eks har heller ingen kulelager om jeg ikke husker feil.. Nei, dette var mystisk. Ta eventuelt foto om du har kulene enda.
nimitz Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Sitter noen kulelager på reimhjulene i forrkant. Kan det være fra ett av disse? Har falt ned på støvbrettet og rullet ned i olja ved oljeskift?? Bare en ide men det er fult mulig.
KenVH Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 du kan prøve å heise opp bilen og ta ut bunpanna og se om du ser noe galt.
Magnus F Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Mye bra forslag her, Jeg har kulene enda og skal prøve å få tatt bilde av de i morgen, selv om det egentlig ikke er så mye å bli klokere på. De er ca 5mm 3 av de er helt fine og den siste er det masse små hakk i. Og for de som kanskje ikke vet det så er det snakk om en 318is motor, vist det har noe å si?
Magnus F Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Tror løpehjulet til registerkjeda er opplagret i et kulelager. Anbefaler å demontere kjededekslene og sjekke dette.Nr 11 her Vist dette stemmer og det lageret er ødelagt så vil det også forklare ulyden fra kjedet. Dette må sjekkes nærmere!
orrig Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 jeg og ville sakt softgun kuler er ca 5 mm kanskje ja.heldig vis var det ikke no kuler i olja mi når jeg skiftet den. Mine er 6mm, og HVITE = 0,6gram
Fliid Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Aah, IS'n har løpehjul der og den.. 540ESS er inne på noe, helt klart, for dette er ett kulelager om jeg ikke husker feil. Tenkte M50 istad, og den har jo ikke dette lageret, M20'n er utsyrt med reim, så det er noe helt annet igjen. IS er noe spesielt : )
conan Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 lol Hva er temaet her, softgun kuler eller de andre kulene?? Har forsovit 18 dullioner sånne softgun kuler i alle regnbuens farver over alt i kåken etter guttungens utagerende skyteglede så trenger du noen nye er det bare og sende røyksignaler
Magnus F Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Ikke funnet ut noe mer, men fikk snakket med en som jobber på BMW verksted og han skjønnte ikke hvor disse kulene kunne komme fra.
nimitz Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Du må komme med tilbake melding når du har funnet ut hvor kulene kom fra. Jeg personlig mener at det ikke skal være kulelager inne i motor, men det vil jo vis seg.
Rayb Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Ja dette var interesant, må få en tilbakemelding. Men er det ikke er lagre i både olje og vann pumpen? Kan de ha funnet veien ned i bunnpannen? Tror mest på det strammehjulet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå