Jump to content

Små kuler i Olja!?!

Magnus F
 Share

Recommended Posts

• Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da jeg tappet motoren for olje i stad, kom det ut 4 små kuler av metall. Disse var størrelse med softgun kuler og var chromet.

Noen som vet hvor disse evt. kan komme fra?

Softgun kuler er vel på størrelse med klinkekuler og så store lagerkuler finnes vel ikke i din bil

Da jeg tappet motoren for olje i stad, kom det ut 4 små kuler av metall. Disse var størrelse med softgun kuler og var chromet.

Noen som vet hvor disse evt. kan komme fra?

Softgun kuler er vel på størrelse med klinkekuler og så store lagerkuler finnes vel ikke i din bil

???? åssen klinkekuler er det du har da? jevli små isåfall :lol:

Er det helga som gjør enkelte så smarte?

Lol :lol:

Men ja, hmm kulelager kuler i olja ja den var ny. Kjip og forsåvidt. Skal følge med på denne. Men tror ikke jeg ville ha kjørt så mye mer med den i mellomtiden for å si det sånn.

Plutselig fikk jeg ideer til hva jeg kan teste i softgun:p

hehe :twisted:

trur jeg hadde latt bilen stått til jeg hadde funnet ut det der, eller i det heletatt bare plukka ut motoren og skrudd den i molekyler for og finne ut hvor det hadde kommet fra. du kan jo se det som en full motorservice da 8) får nesten ikke lyst til å bytte olje jeg nå, redd for at jeg skal finne noe lignende :o

Det er ulyder i motoren ja, Og den lyden/ lydene høres ut som kommer fra kjedet, muligens ved første ventil. Bilen gikk som normalt etter at lyden kom, men jeg kjørte ikke langt etter at jeg fikk lyden kanskje 5min til garasjen så jeg fikk satt fra meg bilen der. Jeg tok av toppdekselet for å se om jeg kanskje kunne se om noe var galt på kjedet, men kjedet virket fint.

Og det som var rart var at lyden kom sånn helt plutselig, jeg parkerte bilen uten lyden og 30sek senere startet jeg bilen igjen å da var lyden der.