Ceylon Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 hu ser ihvertfall sykt nydelig ut Kanskje hu ville hatt en prøvetur i denne? Oij.... no ble eg veldig usikker. Jeg kjenner ikke jenten så godt, men ble veldig nyskerrig no når du slengte fram det bildet av hun i ett engelsk blad. Hvis det ikke er hun har hun en dobbeltgjenger. Men ok, eg må finne ut... Vil med en gang si at jeg har dame selv (som er MYE finere ) og at hun Ina var her på fest så eg ikke får den i trynet senere...
Tommy Turbo Skrevet Oktober 26, 2008 Skrevet Oktober 26, 2008 har desverre (eller heldigvs) ikke skudd noe særlig på BMW motorene, men kan det tenkes at det er kulelagre i forkant på kammene? dette er egentlig ganske vanlig og da vil lyden selvsagt komme fra register til 1ventil som det forklares her. Det MÅ jo være noen som har demontert disse motorene som kan svare på dette.
Magnus F Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2008 Jeg har ikke fått gjort noe mer med bilen, da det har blitt en god del jobbing de siste ukene og neste uke drar jeg å blir borte 2uker i varmere strøk Så blir ikke noe skruing på noen uker da heller. Som du sier Tommy Turbo så håpet jeg også at det var noen her inne som hadde demontert en eller flere slike motorer, og da hadde litt mer kunnskap og informasjon hva som er inni disse motorene som kan forårsake denne lyden.
nimitz Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Jeg har ikke fått gjort noe mer med bilen, da det har blitt en god del jobbing de siste ukene og neste uke drar jeg å blir borte 2uker i varmere strøk Så blir ikke noe skruing på noen uker da heller. Som du sier Tommy Turbo så håpet jeg også at det var noen her inne som hadde demontert en eller flere slike motorer, og da hadde litt mer kunnskap og informasjon hva som er inni disse motorene som kan forårsake denne lyden. Forskjellen fra og skift en toppakning og til og klyv en motor er ganske stor. Det er en omfattende jobb som kanskje ikke så mange hobby mekanikere har gjort. Men div BMW verksteder rundt om i landet kan nok gi deg et mer eksakt svar på kulemysteriet. Ring og spør.
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Hmm alltid trodd at 4 sylindrene hadde rem jeg da men.. godt muli det er kjede.. Kan være som sagt her.. visst ikke så mener jeg å bestemt at det er lager i olje pumpen.. resten av motoren har glidelager..
Tommy Turbo Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 det er hvertfall vanlig med kulelager i forkant av kammen. Derfor regner jeg med at det er på disse motorene også. Hvis en har sett litt når en skifter toppdekselpakning event toppakning så vil en lett kunne se om det er glide eller kulelager. hva er vanlig på de andre BMW-motorene da?
pettmon Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 ingen plass i motor har kulelager. eneste er det nållager. å da er dem avlangmen sikkert på ikke det er en låsring fra ventilan? Om det er en motor før 09/93, kan da noen av dere fortelle meg hvilken opplagring løpehjulet for registerkjeda har?? Er en stund siden sist jeg var opp med en is motor, men er 90 prosent sikker på at det er opplagret i et vanlig kulelager. Nr 11 på bildet her: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25 det stemmer at løpehjulet på registerkjeden er opplagret med kulelager , har selv skiftet dette på min bil. Petter
Aroid Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 sikker på at det er kulelager å ikke en nållager da?
Magnus F Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Skrevet Januar 7, 2009 Glemte helt denne tråden. Og for dem som lurte på hvor disse kom fra så var det lageret til løpehjulet til registerkjedet. Dette var også grunnen til at lyden kom var kjedet som ble ALT for slagt. Glad det egentlig ikke ble noe mere skader/feil med motoren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå