kjapp1 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Noen som kan hjelpe meg få av dørtrekket på førerdøra på e39en min? fant ingen skruer, er livredd for å ødelegge alt av klips å faenskap med å bare bruke makt:P Åpnet vinduet på førerdøren nå nettopp, men det ville ikke gå igjen. Alt av brytere i dørpanelet på førerdøra er død, også lukter det svidd i døra. Kan det være vindusheis som har tatt kveld? Upraktisk å kjøre rundt med vinduet åpent
JanMorten82 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Ta en titt her http://www.youtube.com/watch?v=zEZ-bcEYdRA
Bmw e39 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Hei du.. Det du gjør for å få av dørtrekket er: Det er 2 skruer du må skru ut først, den ene sitter bak en liten plastik hette bak døråpneren, den andre sitter der ventilasjonen kommer inn til bilen, altså helt fremme på døra. Steng ventilen der, så ikke skruen detter ned:) Så er det bare å ta et skrujern å ta av dørtrekket, det sitter slike plast plugger som holder dørtrekket på plass. Når du har gjort det, er det bare å følfte dørtrekket litt opp så skal det være løst. vri dørhåndtaket slik at du får det gjennom hullet, du må også ta opp den plata som som vindusheis knappene sitter på. Resten finner du sikkert ut av;) Ikke glem lyset som er under døra, så du ikke river det av. Det kan godt hende at det er vindusheisen som har tatt kveld, eller ei sikring som har tatt kveld..
kjapp1 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 takk for svar:) finner ingen sikringer som har ryki. Vet ikke om hvor mye jeg tør å fikle selv. Sånne elektriske feil kan være vrien å finne. Men skulle speiljusteringa å alt av brytere i døra dø selv om vindusheisen hadde tatt kveld?
Bmw e39 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Det er ikke noe problem å fikle på det selv egentlig, skal mye til for at du gjør noe galt. Er litt rart at det ikke er noen av delene som funker, men har du tatt opp å sjekka at kontakte er i å alt sånt? Kan også være et rele som er gåen.
Haug530D Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Dørtrekket på E39 er latterlig lett å ta av, tar ca 2 minutter å ta av.
BRIO Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Ganske grei jobb, ja. Kan være greit å kjøpe noen nye klipps før du begynner, men er du forsiktig går det greit. Liten svensk oppskrift med bilder: http://n-core.se/index.php?option=com_c ... &Itemid=38
kjapp1 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 da har jeg konstatert at ingenting elektrisk i førerdøren virker! Men finner ingen "feil".. Finner ingen sikringer som er ryki heller. Har fått avtale på verksted imorgen tidlig Koste hva det koste vil kan, kan ikke drive å kjøre rundt slik:P
nygata Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Jeg skal skifte speil på min E39 så dette var god info. Regner med at jeg må av med trekket(?)
Moose Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Men hva med airbagen da? Har hørt at denne må kobles ut.
Bmw e39 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 ja, du burde koble ut strømmen til bilen før du begynner med det. Koble fra pluss på batteriet.
marius paulsen Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 airbagen har ingen ting med dørtrekket og gjøre da!
Lillefot Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Hei Hei!!! HAr du fått fikset problemet emd døren din? Hvis du har det. har ingen anelse om hva som var galt? Jeg har i grunn inntrykket av at bilen min lider av det samme nå... Frytker det kan være fuktigheten som gjør det men jeg tar gladlig imot tips... Hos meg funker bare vinduet på pasassjer døren, ellers så låser den alt annet enn førerdøra, alt av knapper er dødt i døra, men de små diodelysene funker da Så hvis du kan komme med noen tips så hadde jeg blitt en glad mann På forhand takk
bjalle Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 er airbag i døra... Den sitter bak dørtrekket i selve døra så du kan trygt fjerne trekket.skal du likevel koble fra strøm så holder det med å koble vekk minuskabel på batteri(enklere å komme til)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå