jensemann23 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 ja det kan anbefales. Men sørg for å ha alt av dokumentasjon på motoren du har satt inn. Kvittering, kopi av vognkortet den kommer fra ol. det er ekstremt viktig. Også bør bilen være strøken utenpå og inni, førsteinntrykket gjør faktisk mye det også. Han prøvekjørte bilen ut på E6 og dro ut andregiret et par ganger. De sjekker ikke lys og sånne ting, men bærekuler, foringer, oppheng må være bra. det sjekket han ganske nøye.
jensemann23 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 en annen ting jeg kan si til de som tenker på å bygge om: fra og med i år får man ikke registrert ned sitteplasser. Jeg søkte i fjor, derfor fikk jeg. men skal dere bygge om nå, så går det ikke å bygge på en 316/318. Da blir den for tung.
Kristov Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 det gikk supert. nå er bilen godkjent som 318i med 141KW-192 hester, og 4 sitteplasser. de målte CO, veide bilen, tok en prøvetur, kikket under såvidt, og gikk gjennom papirene. BT tok 430 kroner, og GS 750. Det betyr at du mistet en passasjerplass (kan kun være 4 personer i bilen)? Jeg har fått beskjed om at det var helt slutt på å redusere antall sitteplasser for å få økt egenvekt på bilen.....
Kristov Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 en annen ting jeg kan si til de som tenker på å bygge om: fra og med i år får man ikke registrert ned sitteplasser. Jeg søkte i fjor, derfor fikk jeg. men skal dere bygge om nå, så går det ikke å bygge på en 316/318. Da blir den for tung. Riktig...
BreitBau Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 det gikk supert. nå er bilen godkjent som 318i med 141KW-192 hester, og 4 sitteplasser. de målte CO, veide bilen, tok en prøvetur, kikket under såvidt, og gikk gjennom papirene. BT tok 430 kroner, og GS 750. Det betyr at du mistet en passasjerplass (kan kun være 4 personer i bilen)? Jeg har fått beskjed om at det var helt slutt på å redusere antall sitteplasser for å få økt egenvekt på bilen..... Det er riktig, men ikke heeelt riktig. I følge lovverket kan man ha en person i overlast, OM det finnes sikkerhetssele til denne personen.. Så du kan fortsatt ta med både mor og far, søster og bror..
Kristov Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 en annen ting jeg kan si til de som tenker på å bygge om: fra og med i år får man ikke registrert ned sitteplasser. Jeg søkte i fjor, derfor fikk jeg. men skal dere bygge om nå, så går det ikke å bygge på en 316/318. Da blir den for tung. Du sitter ikke tilfeldigvis på regelverket som omhandler akkurat dette med sitteplasser som tydeligvis ble nytt i år?
jensemann23 Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 nei desverre. men jeg fikk høre det igår at fra 1.1.2008 er det slutt på dette, med mindre man har søkt før den datoen. Hør med ole på bilbyggeriet. han har peiling.
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Når det gjelder dette med godkjenninger.. å bygge om en bil til og bli m3 for eksepmel så er dette vanskelig.. men man kan få det godkjent.. men tar du en 320 og bytter driv verk og bremser til m3 og motor i samme sleng og så kjører du på biltilsynet og vil godkjenne dette som oppgradert motor effekt så er dette lettere! selv erfart og prøvd..
Kristov Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Når det gjelder dette med godkjenninger.. å bygge om en bil til og bli m3 for eksepmel så er dette vanskelig.. men man kan få det godkjent.. men tar du en 320 og bytter driv verk og bremser til m3 og motor i samme sleng og så kjører du på biltilsynet og vil godkjenne dette som oppgradert motor effekt så er dette lettere! selv erfart og prøvd.. Er det ikke nettopp det man gjør ved ombygging til M3 da? Bilen blir jo aldri en M3 den blir bare en bil ombygd til M3 spesifikasjoner.
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Mjoda.. klabert.. litt dumt skrevet av meg.. men du kan godkjenne på forskjellige måter.. er fullt muli og få de til og endre fra 320 til m3 i vognkortert.. så blir det stående nederst på vognkort at bilen er ombygget fra 320 til m3.. Men det jeg mente er at bilen fortsatt står som 320 i hele vognkort men nederst så stårt det at motor er utbyttet og effekt øket til 286 hk for eksempel.. dette er lettere og få godkjent.. ble mye rør frem og tilbake men håper noen skjønner hva jeg mente.. litt omtåket etter operasjonen på torsdag ennå.. morfin piller= lyckliga gatan..
Yngvejos Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 nei desverre. men jeg fikk høre det igår at fra 1.1.2008 er det slutt på dette, med mindre man har søkt før den datoen. Hør med ole på bilbyggeriet. han har peiling. Jeg søkte etter 1.1.2008, og i brevet jeg fikk tilbake, sto det at nedregistrering av antall sitteplasser måtte vurderes hvis totalvekten ble for høy.
Kristov Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 nei desverre. men jeg fikk høre det igår at fra 1.1.2008 er det slutt på dette, med mindre man har søkt før den datoen. Hør med ole på bilbyggeriet. han har peiling. Jeg søkte etter 1.1.2008, og i brevet jeg fikk tilbake, sto det at nedregistrering av antall sitteplasser måtte vurderes hvis totalvekten ble for høy. Hvilket BT er dette? Utrolig frustrerende at de ikke opererer med samme regler.
Kristov Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Mjoda.. klabert.. litt dumt skrevet av meg.. men du kan godkjenne på forskjellige måter.. er fullt muli og få de til og endre fra 320 til m3 i vognkortert.. så blir det stående nederst på vognkort at bilen er ombygget fra 320 til m3.. Men det jeg mente er at bilen fortsatt står som 320 i hele vognkort men nederst så stårt det at motor er utbyttet og effekt øket til 286 hk for eksempel.. dette er lettere og få godkjent.. ble mye rør frem og tilbake men håper noen skjønner hva jeg mente.. litt omtåket etter operasjonen på torsdag ennå.. morfin piller= lyckliga gatan.. Nei, du kan ikke få endret biltype fra 320 til M3 i vognkortet. Det blir jo totalt feil ifht originalbilene. Uansett hvordan du bygger om vil det kun stå som en merknad i vognkortet.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Mjoda.. klabert.. litt dumt skrevet av meg.. men du kan godkjenne på forskjellige måter.. er fullt muli og få de til og endre fra 320 til m3 i vognkortert.. så blir det stående nederst på vognkort at bilen er ombygget fra 320 til m3.. Men det jeg mente er at bilen fortsatt står som 320 i hele vognkort men nederst så stårt det at motor er utbyttet og effekt øket til 286 hk for eksempel.. dette er lettere og få godkjent.. ble mye rør frem og tilbake men håper noen skjønner hva jeg mente.. litt omtåket etter operasjonen på torsdag ennå.. morfin piller= lyckliga gatan.. Snafser for lenge av de pillene er det ikke lyckliga gatan lengre...
Yngvejos Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 nei desverre. men jeg fikk høre det igår at fra 1.1.2008 er det slutt på dette, med mindre man har søkt før den datoen. Hør med ole på bilbyggeriet. han har peiling. Jeg søkte etter 1.1.2008, og i brevet jeg fikk tilbake, sto det at nedregistrering av antall sitteplasser måtte vurderes hvis totalvekten ble for høy. Hvilket BT er dette? Utrolig frustrerende at de ikke opererer med samme regler. Haugesund. Jeg slapp heldigvis å redusere antall sitteplasser da. Selv om de påsto at bilen var blitt 40kg tyngre på snuten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå