325ixx Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Har det noko for seg og sette på konfilter på m20/b25? - vil det bli mer lyd? - kan bilen gå dårligare med det? - er det noko påkjenning for motor? eg har 0 peil så eg spørr kanskje litt dumt. Eg har ei scorpions dtm bakpotte fra før, vil det bli mer lyd med konfilter? Takker for svar Bilen er som sakt e30 325ix 87 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBiMMer Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 du vil vel få dypere lyd med konfilter. men skal du ha konfilter bør du også ha varmeskjold. suger den inn varm luft fra motor går den dårligere Link to comment Share on other sites More sharing options...
325ixx Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 så, med varmeskjold vil eg sleppe det? vil den gå betyldlig dårligare? Er det noko form for påkjenning med konfilter kontra org filter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Et filter er et filter, eneste som er forskjellen er om den får frisk el varm luft fra motoren. KN filteret gir litt mere suge lyd fra seg men i mitt tilfelle nesten ikke merkbart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars89 Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Hvis du er fornøyd med lyden sånn som den er hadde jeg ikke giddet å sette det på. Får litt mer sugelyd fra motorrommet, men bilen blir ikke noe sprekere. Blir heller dauere pga manglende avskjerming. Tar jo livet av luftmassemålere, men er vel luftmenge på M20? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Hva er forskjell på luftmasse og luftmengdemålere?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Luftmengde på en M20 i E30, gjør da ingenting og sette på konfilter. Men å være litt forsiktig med oljingen av filter kjekt uansett. : ) Avskjerme mot varm luft fra motor er ett must, eller så gir du deg bare problemer. Ett fortere tett filter og en dårlige forbrenning fordi lufta er varm = går dårligere. Luftmengde måler mengden som ligger i navnet og er utstyrt med spjeld som åpnes og lukkes og det sitter ett potensiometer på dette som derav gir signal til styreenheten. Massemåler, igjen, ligger i navnet, den måler massen, altså masse pr enheter (om jeg ikke husker helt feil) i gitt størrelses anordning. Utsyrt med en meget følsom tråd og ikke spjeld. Måler da med tråden. Forskjellen er i bunn og grunn hvordan de måler lufta, to forskjellige måle metoder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conan Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Okey, så da har jeg en luftmasse måler på min m50b25. Åssen er det med kn på denne da fliid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Om du er forsiktig med oljen, så skal dette gå bra. Folk har hatt problemer med Masse og konfilter av den grunn at det er enten blitt oljet alt for mye eller filteret ikke har hatt tid nok til å tørke før det blir tatt i bruk. Vær forsiktig og bruk god tid når det gjelder kon på en masse, så går det bra : ) Tråden blir da full av olje, og dermed defekt og regne. Noen har løst dette med CRC sin nye Massemåler rens, som visstnok skal fjerne dette fra tråden og atter en gang fungerer den som den skal. Men man har ingen garanti. Verste scenario er havari av tråden i LMM, blir da og bytte hele LMM . Men som sagt, går bra om man bruker hodet : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now