Jump to content

k&n konfilter på m20/b25 e30?

325ixx
 Share

Recommended Posts

Har det noko for seg og sette på konfilter på m20/b25?

- vil det bli mer lyd?

- kan bilen gå dårligare med det?

- er det noko påkjenning for motor?

eg har 0 peil så eg spørr kanskje litt dumt.

Eg har ei scorpions dtm bakpotte fra før, vil det bli mer lyd med konfilter?

Takker for svar :)

Bilen er som sakt e30 325ix 87 mod

Hvis du er fornøyd med lyden sånn som den er hadde jeg ikke giddet å sette det på. Får litt mer sugelyd fra motorrommet, men bilen blir ikke noe sprekere. Blir heller dauere pga manglende avskjerming.

Tar jo livet av luftmassemålere, men er vel luftmenge på M20?

Luftmengde på en M20 i E30, gjør da ingenting og sette på konfilter. Men å være litt forsiktig med oljingen av filter kjekt uansett. : ) Avskjerme mot varm luft fra motor er ett must, eller så gir du deg bare problemer. Ett fortere tett filter og en dårlige forbrenning fordi lufta er varm = går dårligere.

Luftmengde måler mengden som ligger i navnet og er utstyrt med spjeld som åpnes og lukkes og det sitter ett potensiometer på dette som derav gir signal til styreenheten.

Massemåler, igjen, ligger i navnet, den måler massen, altså masse pr enheter (om jeg ikke husker helt feil) i gitt størrelses anordning. Utsyrt med en meget følsom tråd og ikke spjeld. Måler da med tråden.

Forskjellen er i bunn og grunn hvordan de måler lufta, to forskjellige måle metoder.

Om du er forsiktig med oljen, så skal dette gå bra. Folk har hatt problemer med Masse og konfilter av den grunn at det er enten blitt oljet alt for mye eller filteret ikke har hatt tid nok til å tørke før det blir tatt i bruk. Vær forsiktig og bruk god tid når det gjelder kon på en masse, så går det bra : ) Tråden blir da full av olje, og dermed defekt og regne. Noen har løst dette med CRC sin nye Massemåler rens, som visstnok skal fjerne dette fra tråden og atter en gang fungerer den som den skal. Men man har ingen garanti. Verste scenario er havari av tråden i LMM, blir da og bytte hele LMM . Men som sagt, går bra om man bruker hodet : )