Gå til innhold

Min 325 E36 Coupe. Vinterservice og mulig subframe disaster?

Soilborn
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, jeg kan vel dra en liten oppdatering kanskje :)

Rusta i jekkfesta og kanalen er tatt for noen måneder tilbake :)

Har liten motivasjon for å opdatere her, da ting går så tregt. Men men...

Blir bare større updates når de endelig kommer da :P

Jeg har deler som skriker etter lakkering enda, stiger i lønn denne måneden, drar det kanskje i land i løpet av månedsskifte :D

Delene som venter på lakkering og montering er:

- Høyre forskjerm

- Venstre forskjerm

- M-tech front

- M-tech skjørt

- M-tech bakfanger

- Lista under vindusviskerne

Har enda litt rust i hjulbuene bak, de holder seg greit men skal fikses opp i under lakkering. Dessuten oppdaget jeg at noen har slengt en dør i bakskjermen min her i foregårs. Ikke rare greiene, men jævlig irriterende. Ikke en lapp på ruta heller :evil: Denne bulken tas vel greit i sammenheng med rustfjerning på skjermene uansett så...

I juletider blir det full sparing til justerbar senk da bilen bokstavelig talt skriker etter det. Den ene fjæra bak har knekt ganske godt, kan skimte bilen står litt skjeivt kanskje :P Tenker da det bli Vmaxx ettersom det er rimelig og gjør jobben. Har grei erfaring med dette, da en kompis av meg har en Passat med dette settet som jeg hjalp å montere.

Ellers så kan jeg meddele at jeg tilbringer ganske god tid med ei god venninne ^^ Og i garasjen deres står stefarens godbil. Noen Cosworther og ikke minst: BMW M5'en med Nascar V8'ern som er rimelig kjent i Gatebil-mijøet. Me like :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Smått med updates her...

MEN... På lørdag satt jeg satt på det originale luftfilteret igjen, pga jeg skulle rense K&N-filteret. ÅFYFAEN for en forskjell!

K&N hadde ikke varmeskjold osv, så her har jeg tapt mye hester. Bilen gikk utrolig mye bedre (bedre er vel og ta i, siden det er org men :lol: ).

For å feire hestene som tilbake fra beitet, så tok jeg og en kompis noen bilder. Han har redigert og styrt litt med HDR, bilen ser seff ikke så bra ut, men ble kule bilder for det :)

img009789tonemapped.jpg

img012123redigert.jpg

img009456tonemapped.jpg

img010012tonemapped.jpg

img00888990tonemapped.jpg

img007345tonemapped.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra utgangspunkt dette :) Men hvorfor ikke spandere på hellakkering når du først skal lakkere så mye? Kan ikke koste så fryktelig mye mer, samt man slipper fargeforskjeller og lakkforskjeller og kan trøste seg med å ha en deilig lakk på en flott bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lurer nesten på om jeg har kjøpt meg en liten katte i sekken altså...

Men altså, jeg har skiftet plugger, olje på motor og girkasse. Skulle bytte på diffen også, men hadde ikke store nok umbrako. Det får jeg tak i til uka, så da blir det fersk Castrol på den også.

x26m233sxmfy6olrvhg3.jpg

Jeg tok en titt rundt subframen også, og lengst bak på høyresiden fant jeg bittelitt rust. :(

llkrano057rurl06uk9g.jpg

Jeg har nå gnurt inn en del lag med Brunox og håper på det beste.

Det er jo ingen permanent løsning, men jeg har rett og slett ikke økonomi til å begynne å reparer det nå. Det tas eventuelt før salg til sommeren 2010.

Kjenner jeg begynner å bli litt oppgitt...

Men regner ikke med alle har gjort perfekte bilkjøp opp i gjennom så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo ikke ut som så mye mer enn overflaterust det der vel? :)

Når du først skulle smøre på brunox så kunne du vel pusset bort rusten også?

Jo, er det jeg håper på! :shock:

Jeg pusset vekk det løse rustet jeg kunne finne, og sprayet 4-5 ganger.

Det stod på boksen at det kunne sprayes rett på. Er litt trangt å komme til der med pussepapir e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...