Henriksrud Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hei.. Kammeraten min klarte å kant kjøre felgen min, så vill jeg prøve å fikse dette uten å kjøpe ny felg? Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre for at det skal se litt fint ut? Tusen takk=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Jeg kjøpte noe passende sparkel på Torshov bilrekvisita. Sparkla og pussa ned, matta ned resten av felgen og lakka opp igjen. Kosta meg kanskje 1000-lappen for fire felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriksrud Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Ble dette bra? Eller ser man at det er stygt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriksrud Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Noen som har noen før og etter bilder av fiksede felger? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Mine ser ut som nye. Jeg har en god del bilder av mine. Skal se om jeg finner de igjen i kveld og legge de ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hvis det ikke er altfor ille kan du prøve å bruke smergel papir og pusse ned kanten der den har blitt kantkjørt. Hvis du feks har store kant felger med mye kant som kan poleres så er det ikke veldig pent med sparkel er det? Dette er i hvertfall mine planer for felgene jeg har på bilen min nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriksrud Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Men det er 3 skikkelige hakk.. Var så vidt vi var borte i fortaus kanten, men blei skikkelig skader, og sånne ting får meg til å "drite" litt i bilen=S Er så utrolig kjiipt! Men takk for svar=) Fint vis bilder hadde kommet larserso=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 Andreas Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 få en til å dreie over kanten (altså dreie vekk hakka), hvis de ikke er veldig dype hakk? da vill det bli lite felgkant igjenn etter dreiing og vill sprekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henriksrud Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Det er ganske dype hakk.. Tror ikke det er så lurt å dreie, for blir ikke noe felgkant igjen nei=P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hadde et relativt dypt hakk i ene felgen min, og noe kantkjøring på andre. Pussa ned og la i metallsparkel fra biltema og lakkerte opp igjen. Ble nesten som nye (bortsett fra mine ferdigheter med lakk og tålmodighet) Ser hakket såvidt midt på her cirka. slik ser de ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hadde et relativt dypt hakk i ene felgen min, og noe kantkjøring på andre.Pussa ned og la i metallsparkel fra biltema og lakkerte opp igjen. Ble nesten som nye (bortsett fra mine ferdigheter med lakk og tålmodighet) slik ser de ut nå Tok du av dekket for den jobben, eller bare maskerte du? Ble hele felgen pussa ned? Hvilken type lakk brukte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Her er den ene av fire felger, alle var ganske like mye kantkjørte. Jeg forhørte meg med å dreie av, men det ble da en rett kant og ikke en jevn bue som det opprinnelig er. I tillegg ville den rette kanten variere etter hakkene på hver felg. (Og for et nek som satte på lodd på utsida av felgen da jeg skulle få lagt på vinterdekk første gangen...) Sparkling og pussing er i gang: Det ferdige resultatet: Jeg ble veldig fornøyd. Jeg valgte lakk med litt større metallic-flak så det ble litt mer glans i de. Ser ut som nye. Jeg rensa felgene godt, sparkla, pussa ned og mattet ned resten av felgene. Fikk deretter en kamerat til å lakkere for meg da det ikke er min sterke side. Jeg husker ikke helt grovheten på pussepapirene, men mener det var 400 og 800. Sparkel og våtslipepapir ble kjøpt på anbefaling av ansatt på Torshov. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pengelek Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Resultatet så jo veldig bra ut. Hvor lang tid brukte du sånn ca. på sparkling, og ca. tid på pussing? Var du veldig pirkete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weltzin Skrevet Oktober 13, 2008 Share Skrevet Oktober 13, 2008 Hadde et relativt dypt hakk i ene felgen min, og noe kantkjøring på andre.Pussa ned og la i metallsparkel fra biltema og lakkerte opp igjen. Ble nesten som nye (bortsett fra mine ferdigheter med lakk og tålmodighet) slik ser de ut nå Tok du av dekket for den jobben, eller bare maskerte du? Ble hele felgen pussa ned? Hvilken type lakk brukte du? Hadde ikke av dekka, kunne nok gjort en bedre pussejobb med de av, men det blei helt greit fordiom. maskerte godt med teip, pussa godt ned der jeg la i sparkel og matta ned resten av felgen. Brukte vanlig biltema lakk er ikke så motstandsdyktig ved skifte av dekk.. De klarte å lage hakk i kanten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 14, 2008 Share Skrevet Oktober 14, 2008 Resultatet så jo veldig bra ut. Hvor lang tid brukte du sånn ca. på sparkling, og ca. tid på pussing? Var du veldig pirkete? Jeg brukte kanskje et par kvelder på dette. Om jeg ikke husker helt feil gikk første kveld med til avfetting og vask av felger samt sparkling etter å ha renset hakkene med tynner eller lignende. Før jobb neste morgen pussa jeg ned bare sparkelen og la på mer der det var behov før jeg på kvelden pussa ned sparkelen igjen og mattet ned resten av felgen. Var ikke veldig pirkete, men passet på å ikke ha igjen blanke, upussede felt i hjørner og kanter slik at det var mest mulig hefte for ny lakk. Gikk veldig fort å matte ned med fint papir. Pass på å skyll det jevnlig i vann da det metter seg med lakk og pusser dårlig. Så ett lag med metalliclakk og ett med klarlakk så var de gode som gull. Absolutt å anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå