Gå til innhold

Sporer det mer med bredere bakdekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sporer det mer med f.eks 245 foran og 275 bak, eller vil det bli det samme som og kjøre 245 rundt om.

Veistandaren i dette landet er jo mer egnet for Toyota Corolla. (185/65-15) :lol:

Skrevet

Jeg har 225/45-17 foran og 255/40-17 bak - og det sporer ganske brukbart for å si det mildt.

Tenkte å øke lufttrykket noe for å se om det hjelper. Kjører pr nå på det "anbefalte" lufttrykket fra BMW, og det kan virke som om det er noe lavt i forhold til norsk veistandard.

Skrevet

Av egen erfaring så sporer det ikke mer med bredere dekk bak hvis du har orginal sporvidde (et)på felger,mine orginal 18"m5 e39 felger med 245 fram 275 bak sporet mindre i forhold til 17" rondell 58 felger med 235 rundt om.På e39 er orginal et 20 fram og 22 bak når du har bredere bakfelg,skal du bruke 245 dekk rundt hele må alle felger ha samme bredde.Kvalitet på dekk har jo også mye å si for sporing.

Skrevet

Det hersker vel ingen tvil om at jo breiere dekket er så økes muligheten for sporing. Det er ihvertfall det svaret jeg har fått hos div dekkforhandlere. At ett kvalitets dekk sporer mindre enn et billig dekk er vel også normalt, som regel. Finnes sikkert unntak her. Og lavere profil gir mere dekkstøy.

• 1 year later...
Skrevet

Det er bare å fylle opp sporene i veien til det ikke sporer lengere! , eller bare kjøre på slett vei:-) klart det sporer mer med brede dekk, men det biter også bedre når farten øker. Anbefales dog ikke til "hverdagskjørere".

----og husk masse luft, eller aller helst ; nitrogen. har selv 45 psi Nitrogen bak på mine 265\35\19 dunløp sportmax (e39 wagon). Ikke registrert innvendig slitasje ennå, slik det var på forrige dekksett tilhørende forrige eier. Har også tatt 4 hjuls kontroll med ferske dekk. 39 psi framme på 235\35\19 (en tomme bredere felg bak)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...