Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Solgte gamlebilen i juni mnd. Da var ikke årsavgift betalt. Ny eier og jeg ble enige om at han skulle betale den.

Dette er tydligvis ikke gjort!

What to do?

Jonas.

Skrevet

Jeg opplevde dette selv jeg og ny eier bare lurte meg hele veien og sa tilslutt at den regniga gadd han ikke betale.. Det edte med at jeg måtte betale den selv ellers hadde jeg fått tvangstrekk på lønna.. Men det jeg gjorde var og ta skiltene også sa jeg til han at han kunne få de igjen hvis han bealte årsavgift.. Nei det gad han ikke så jeg kunne bare gjøre hva jeg vill med skiltene fikk jeg beskjed om.. Okay da blei jeg forbanna så jeg fikk tak i kranbil, dro og henta bien og kjørte den på høggærn, da fikk jeg ihvertfall igjen 1500 kr for den der.. Jeg måtte betale 500 kr for kranbilen så da gikk jeg 2000 kr i minus men det er helt greit for han mista en bil som var mye mer verdt :)

Lykke til og kjør hardt på ny eier, er ikkeannet å gjøre :)

Skrevet

Du bør være beinhard, og lære til neste gang at årsavgifta bør enten være inkludert i prisen for bilen, da kan du betale den sjøl, eller få det skriftlig på kontrakt at ny eiger skal betale den. Statens innkrevingssentral bryr seg ikkje med det, men om du skulle gå videre til f.eks konfliktrådet med saken så har du det skriftlig...

Om det ikkje blir betalt så ender det opp med tvanstrekk av kontoen din.

Skrevet
Jeg opplevde dette selv jeg og ny eier bare lurte meg hele veien og sa tilslutt at den regniga gadd han ikke betale.. Det edte med at jeg måtte betale den selv ellers hadde jeg fått tvangstrekk på lønna.. Men det jeg gjorde var og ta skiltene også sa jeg til han at han kunne få de igjen hvis han bealte årsavgift.. Nei det gad han ikke så jeg kunne bare gjøre hva jeg vill med skiltene fikk jeg beskjed om.. Okay da blei jeg forbanna så jeg fikk tak i kranbil, dro og henta bien og kjørte den på høggærn, da fikk jeg ihvertfall igjen 1500 kr for den der.. Jeg måtte betale 500 kr for kranbilen så da gikk jeg 2000 kr i minus men det er helt greit for han mista en bil som var mye mer verdt :)

Fantastisk. :lol:

Hvilken bil var det, og hvordan reagerte eieren? :P

Skrevet

LOL! Dette er det sykeste jeg har hørt...!

Skrevet

Syke satan!! hahahaha!! Hvilken bil var dette sier du?

Skrevet

Hehe ja når nye eier sier at han driter i hva jeg gjør så tar jeg det som en utfordring jeg da :lol: Da følte jeg også at jeg fikk det siste stikket :lol:

Er jo egntlig en bil som i utgangspunktet passer best som spiker da og siden dere er så nysgjerrig på hvilken bil det er så legger jeg heller ut bilder som jeg brukte i salgsannonsen :)

DSC00292.jpg

DSC00294.jpg

DSC00349.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Fint gjort..

Men ikke akkurat den løsningen jeg hadde valgt.

Jeg hadde pusha og ringt på til han ble lei og betalte. funker ikke det må det jo bli et besøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...