skillbill Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Det kan jo hende han er smart nok til å cruise rundt uten lappen òg:P
Lars Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 "Jeg var nylig ute og påtalte saka da jeg så en som slapp søppelet sitt rett ned på plassen utenfor butikken. Jeg gjorde oppmerksom på at jeg tok bilde av det hele. «Ram bildet inn» var svaret jeg fikk."
///Mysild Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 kjører idiot og kræsjer, og stikker av... men melder seg så igjen får da å bli anmeldt... hmmm... joa, han fortjener det nok, MEN vil sterkt understreke at hvis han ikke hadde sagt noe, er det ikke sikkert at han hadde blitt tatt, og at butikkeier hadde fått ny fasade... ja forsikring dekker det nok, men husk egenandel.. eieren av butikken er sikkert forbanna, men utifra skjønn, syntes jeg ikke han burde anmeldt, så lenge sjoføren er villig til å betale for skaden...
knut_olestad Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Problemet er i grunn at det ikke er første gang dette skjer. Førstemann parkerte inn i butikken faktisk, totalvraka bil og skader for langt over 100.000 på butikken. Nr 2 var ei jente som traff på nesten samme plass som han siste, men hun knuste ruta.. (med sierran min forøvrig..)
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 vil sterkt understreke at hvis han ikke hadde sagt noe, er det ikke sikkert at han hadde blitt tatt, og at butikkeier hadde fått ny fasade... ja forsikring dekker det nok, men husk egenandel... Jeg har en mistanke om at det var såpass mange vitner til hendelsen, at gjerningsmannen ville nok blitt avslørt ganske snart. Forsikring er greit å ha, men forsikringsutbetalinger dekkes alltid inn av forsikringspremiene - og det er litt kjedelig å være butikkeier som til slutt blir nektet forsikring fordi alle de lokale tøffingene i distriktet skal lukeparkere Sierraene sine i utstillingsvinduet ditt. En ting til, Mysild; jeg er ikke helt sikker på at du har sett alvoret i denne saken: Butikken det er snakk om er den ledende klesbutikken i mils omkrets, skal du ha håp om å framstå som noenlunde velkledd, er du nødt til å holde deg i alle fall litt inne med driverne. Alternativet er at du kan bli nektet i døren, og nødt til å møte dagen i klær du har kjøpt fra Ellos.
øystein andre Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Her blir de i allefall diskutert det som skal diskuterest Å ikke alle skrivefeilene, å att den som inntereserer seg for bil er en jævla idiot som ikke kan en dritt :S Syns att siggen kunne utelatt politiet på denne saken, gutten hadde sikkert gjort opp for seg ville nå jeg tru.. Tenker på att siden han kom krypende tilbake å innrømmet hele episoden så hadde han helt sikkert en plan med det, ganske sikker på att han har lært av episoden også Kan love dere alle sammen at siden siggen absolutt skulle ha politiet innblandet, så går dette ut over resten av oss som er ute å kjører om kveldene.. Skulle en forglemme seg nå framover å kjøre på park å spredere så er det omtrent som å få kniven på strupen fra onkel blå.. Eller att bilen din er en BMW så er du garantert stoppet innen ett kvarter etterpå, jeg føler att dem bare bruker makten sin for å statuere ett eller anna .. Å nå når det endeli har skjedd noe som går dem i favør på plassen her angående rånere, så har vi å stri med for å si det på den måten Ikke att det gjør noe å bli stoppa slik, men liker bare ikke å bli stoppa for å bl iforhørt om ditten å datten
///Mysild Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 En ting til, Mysild; jeg er ikke helt sikker på at du har sett alvoret i denne saken: Butikken det er snakk om er den ledende klesbutikken i mils omkrets, skal du ha håp om å framstå som noenlunde velkledd, er du nødt til å holde deg i alle fall litt inne med driverne. Alternativet er at du kan bli nektet i døren, og nødt til å møte dagen i klær du har kjøpt fra Ellos. hahhaha... ja ikke sant... men joa, seff, sikkert kjip, men hadde jeg kjørt inn i butikkveggen, uten å sladde, hadde jeg blitt mektig forbanna over at han ville anmeldt meg... men det kommer jo an på situasjonen, er det rompa som får seg en smell, er det jo avgjort hva jeg har gjort siden bakenden treffer først
Der Barockengel Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Her blir de i allefall diskutert det som skal diskuterest Å ikke alle skrivefeilene, Temaet er vel egentlig for interessant til at man skal føre en dårlig debatt rundt det. Jeg må vel innrømme at jeg har forståelse for at butikkeieren ønsker å anmelde - særlig hvis dette er et langvarig problem, og ingen andre interesserer seg for å gjøre noe for å løse det. Hvis man i tillegg har sin gamle mor boende i bygget, og hun begynner å føle seg utrygg, er det ennå lettere å forstå ønsket om å få slutt på problemet. Det er vel dette med at ingen ser ut til å bry seg, som kanskje er det mest interessante her: Alt dette skjer i en kommune som med stolthet markedsfører seg som "Verdens beste kommune for naturglade mennesker!" Øh, javel? Nå skal det tilføyes at jeg tilhører dem som sliter ut fjellstøvlene nesten like raskt som E36-fansen skifter senkefjærer, så kanskje hadde denne kommunen vært noe for meg. Men hva med dem som ikke ser sjarmen med å løpe rundt langt borte fra asfalten? Hva gjør egentlig kommunale myndigheter for dem som har litt andre hovedinteresser enn de man ønsker å satse på i markedsføringen av kommunen? Det er dårlig kommunal planlegging å se motorintersserte som et problem, og/eller snu ryggen til og late som man ikke ser at det oppstår en konflikt mellom motorinteresserte og butikkdrivere - en konflikt som alle er nødt til å tape på. Å sende politiet etter bileiere for å se om de har refleksvest i hanskerommet og skiltlysene i orden, hjelper overhodet ikke.
øystein andre Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Å sende politiet etter bileiere for å se om de har refleksvest i hanskerommet og skiltlysene i orden, hjelper overhodet ikke. Men det er akuratt det som skjer her nå, er ganske så sikker på att slik som jeg blir stoppa neste gang jeg skal kjøre meg en runde Uansett om jeg har gjort noe eller ikke .. å det er kjedeli, for det er ikke noe hygge samtaler i grunn, det er stort sett om å gjøre å få den som kjører seg en runde til å føle seg mega liten..
Der Barockengel Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 Men det er akuratt det som skjer her nå, er ganske så sikker på att slik som jeg blir stoppa neste gang jeg skal kjøre meg en runde Men det sier seg selv at politiet ikke har bevilgninger til å holde på med dette særlig lenge - ergo gjøres dette en kort tid, bare for å berolige dem som mener at ungdommen er skyld i alt galt. Og etterpå er det like frustrerende å være butikkeier, og du føler deg like lite velkommen som bilinteressert i "Verdens beste kommune for naturglade mennesker!"
øystein andre Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Jeg regner med att du fikk med deg bloggen på åndalsnes avis om att alle hater rånere også Jeg skjønner liksom ikke vitsen med å fyre under hele tiden med at rånere er idioter å ikke jobber dem, ingen utdannelse har dem.. Men når bilen er hobbyen din så mener jeg att du bør ha en ganske så anstendig inntekt for å holde hobbyen ved like Men du kan jo vere like idiot om du sitter hjemme å sturer i en bok eller framfor fjernsynet Hvorfor er det ulovligt å råne i dagens samfunn? :S Jeg kjenner att jeg er blitt kvisam på ut å kjøre en runde, for da får man gjerne slengt komentarer om att man er idiot som står å ser på folket, når dem går forbi. Samt att man leser slike ting som står i åndalsnes avis om hvor jævla idiot folk syns du er, husker for en 3 til 4 år siden, da jeg begynte kjøre nede her, da var det jo tjukt i folk som var ute å kjørte, nå er det nesten ingen lengere.. Men den gangen hørte jeg liksom aldri att det var noe problem med rånere ? Selv om det da var 10 ganger mere folk ute å kjørte
BimmerKing Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Dette er ett problem, å ikke bare på "Næs"(Åndalsnes)... Her i Vestnes er også rånerne en smule forfulgt. Mye grunnet at noen absolutt skal ligge bredt runde på runde i rundkjøringene. Derfor har jeg engasjert meg i VMK, for å se om vi kan få "legalisert" intressene våre litt mer. Nå har det riktignok vært stille fra oss en stund, men vi kommer sterkere tilbake... Vi er jo inne i en planprosess ang en liten bane der ungdom i alle aldre skal få kjøre av seg litt Til Der Barockengel: Mail motatt
knut_olestad Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Vi trenger virkelig ei bane i nærområdene her, slik det er nå må man jo kjøre landet rundt om man vil kjøre lovlig, noe som i grunn er latterlig. Om man vil spille ball, kaste et spyd, løpe eller gå på ski så har man mulighet til det i hvert eneste lille hjørne av landet.. Så om vi kunne ha fått ei bane enten på Vestnes eller i Fræna (helst begge plasser) så vet jeg at jeg og mange andre ville brukt mye fritid der.
BimmerKing Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 Vi trenger virkelig ei bane i nærområdene her, slik det er nå må man jo kjøre landet rundt om man vil kjøre lovlig, noe som i grunn er latterlig.Om man vil spille ball, kaste et spyd, løpe eller gå på ski så har man mulighet til det i hvert eneste lille hjørne av landet.. Så om vi kunne ha fått ei bane enten på Vestnes eller i Fræna (helst begge plasser) så vet jeg at jeg og mange andre ville brukt mye fritid der. Enig med deg der Knut... Det er ett SKRIKENDE behov, noe politikerne nå må få øynene opp for!
knut_olestad Skrevet Oktober 21, 2008 Skrevet Oktober 21, 2008 http://www.rbnett.no/article/20081021/N ... 85726/1085 En av kommentarene: "Skrevet av: Far, 21-10-2008 09:43:51 Takk for en kjempebra artikkel. Jeg syns at vi bør gå enda lengre. Motorkjøretøy er transportmidler og ingen ting annet. All villmandskjøring skal være forbudt uansett, både på bane å ellers. Forby all motorsport, det kan da umulig være sport å ha flere hundre hestekrefter under rompa. Om noen er av den mening at vi har bedre sjåfører her i landet om vi har verdensmestre i bilkross, så tar de feil. Traffikkvett og bilkjøring må inn med morsmelka, det har du hel rett i Ida." Trangsynt? Neeeeeeeida...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå